يکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۱۸۲
plusresetminus
رییس بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم از دنیای وحشتناک کرونا حتی پس از کشف واکسن کرونا می‌گوید.
زور انسان به کرونا نمی‌رسد/ عوارض واکسن کویید ۱۹ بر مغز و اعصاب
صبح‌شد: دکتر شروین شکوهی رییس بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم معتقد است از واکسن کرونا در آینده‌ای نزدیک خبری نخواهید شنید.
 
شروین شکوهی که با پایگاه خبری و تحلیلی صبح‌شد گفت‌وگو می‌کرد، افزود: بسیاری از افراد، گمان می‌کنند واکسن کرونا آمده است و به همین دلیل پروتکل‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند، اما تاکید می‌کنم که تا این لحظه «انسان تکنولوژی مقابله با این ویروس ندارند.»
 
این فوق تخصص بیماری‌های عفونی در ادامه اظهار کرد: به فرض که واکسن کرونا ساخته شود و در بهترین حالت چند ماه ایمنی بدهد و عوارض کم و قیمت قابل قبول هم داشته باشد و بشر بتواند آن را برای ۸ میلیارد انسان تولید کند و در این صورت چه طور امکان دارد هر ۳ ماه یکبار ۸ میلیارد نفر این واکسن را بزنند؟ اصلا دنیا چنین توانایی را دارد؟
 
 
شکوهی با بیان اینکه واکسن‌های در حال تولید به احتمال زیاد اثرگذاری چندانی نخواهند داشت، عنوان کرد: حتی اگر واکسن کرونا هم اثر بخش ساخته شود، ممکن است با عوارضی روی مغز و اعصاب همراه باشد، برای بعضی از ویروس‌ها نظیر هپاتیت C و ایذر نمی‌توان واکسن ساخت چرا که این ویروس‌ها مدام در حال تغییر هستند؛ کرونا ویروس هم تا کنون اینگونه بوده است و نمی‌توان طی ۳ تا ۴ ماه برای آن واکسن ساخت و این صحبت‌ها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.
انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcebw8zijh8v.9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما