سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۱۸۲۷
plusresetminus
«۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونا یک شرکت خارجی آخرماه در ایران» همه‌ی حواشی از این خبر آغاز شد.
واکسن‌های آمریکایی به مسئولین زده می‌شود؟
صبح‌شد: «۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونا یک شرکت خارجی آخرماه در ایران» همه‌ی حواشی از این خبر آغاز شد.

هرچند وزیر بهداشت از  مردم خواسته بود خبرهای واکسنی را صرفا از او بشوند اما کریم همتی رییس جمعیت هلال احمر در نشست خبری خود  در روز یکشنبه توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد.

او با بیان اینکه جمعیت هلال احمر یک میلیون دوز واکسن را خریداری خواهد کرد، گفت: مابقی واکسن‌ها که حدود ۲۰ میلیون دوز خواهد بود از سوی وزارت بهداشت تامین خواهد شد.

وی درباره میزان واکسن اهدایی نیز گفت: میزان این واکسن حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار دوز است.

رییس جمعیت هلال احمر درباره اینکه چرا با وجود تاکید وزیر بهداشت مبنی بر دنبال کردن اخبار واکسن از سوی شخص وزیر در مورد واکسن اطلاع رسانی کرده است، گفت: این سخن وزیر در مورد تولید واکسن بود، در مورد خرید واکسن شخص وزیر به هلال احمر ماموریت داده است.

همتی همچنین روز قبل از این نشست خبری در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که در بهترین حالت ورود واکسن‌های کرونا از خارج از کشور، ممکن است تا پایان دی ماه طول بکشد.

اما سوالی که شاید توسط برخی افراد مطرح شود این است که تا زمان تولید واکسن ایرانی، این واکسن‌ها با چه سازوکاری توزیع خواهند شد؟

ولی اسماعیلی در گفت‌وگو با صبح‌شد ضمن تشکر از تمام ارگان‌ها و نهاد‌هایی که برای ساخت واکسن کرونا و همچنین واردات آن تلاش کرده‌اند، گفت: برای توزیع این واکسن اولویت‌های خاصی وجود دارد و اولویت اول ما برای اشخاصی است که دچار بیماری‌های زمینه‌ای هستند و بعد از به افراد مسن و آسایشگاه‌ها اختصاص دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه اولویت سوم برای تزریق واکسن پزشکان، پرستاران و سایر اعضای کادر درمان هستند که به نوعی با بیماران کووید۱۹ در ارتباط اند، ادامه داد: ما به عنوان قانون گذار و ناظر بر اجرای قانون بر توزیع واکسن کرونا نظارت دقیق خواهیم داشت و اجازه نمی‌دهیم این واکسن خارج از این مجموعه توزیع شود و اگر هم چنین اتفاقی رخ داد، با ابزار‌های نظارتی که داریم، با متخلفین برخورد خواهیم کرد و تذکرات لازم را به آن‌ها می‌دهیم.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: ان‌شاالله که بتوانیم در زمان شهادت بی بی دو عالم و سردار سلیمانی توزیع عادلانه‌ای از واکسن بر اساس آرمان‌های امام و شهدا داشته باشیم و همکاری مردم عزیز در رعایت پروتکل‌های بهداشتی طی  یکسال گذشته را جبران کنیم و در شأن آن‌ها رفتار کنیم که با توزیع عادلانه واکسن کرونا این اقدام را انجام می‌دهیم و اگر خارج از این چرخه توزیعی صورت گیرد با هیچ‌کس تعارف نداریم.

انتهای پیام/
 
https://sobhshod.ir/vdcj.8evfuqeoasfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما