پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۵۸
کد مطلب : ۱۹۲۹
plusresetminus
روز گذشته رئیس جمهور ضمن دفاع مجدد از لایحه بودجه ۱۴۰۰، راجع به تصمیم کمیسیون تلفیق برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی واکنش نشان داد و در ادامه ضمن دفاع از روند توزیع ارز ۴۲۰۰، حذف برخی اقلام آن در امسال مثل برنج و حبوبات را یادآور شد و اعلام کرد که این حذف به گونه‌ای موفق بود که مردم نفهمیدند.
اعتراف روحانی به گرانی‌های عمدی
صبح‌شد: روز گذشته رئیس جمهور ضمن دفاع مجدد از لایحه بودجه ۱۴۰۰، راجع به تصمیم کمیسیون تلفیق برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی واکنش نشان داد و در ادامه ضمن دفاع از روند توزیع ارز ۴۲۰۰، حذف برخی اقلام آن در امسال مثل برنج و حبوبات را یادآور شد و اعلام کرد که این حذف به گونه‌ای موفق بود که مردم نفهمیدند. روحانی به برخی تصمیمات و طرح‌های در دست بررسی تلفیق برای افزایش مالیات نیز واکنش نشان داد و گفت: افزایش بی حساب و کتاب مالیات در بودجه سال آینده را که به مردم فشار مضاعف وارد می‌کند، نمی‌پذیریم.

صحبت‌های روحانی درباره ارز ۴۲۰۰ و مالیات با واکنش‌هایی در فضای مجازی نیز همراه شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، روحانی در نشست روز گذشته هیئت دولت، با دفاع از اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالا‌های اساسی گفت: بله عده‌ای بودند که ۴۲۰۰ تومان گرفتند و جنس را نیاوردند این‌ها را ببرید محاکمه کنید، هر کاری می‌خواهید بکنید، هر چه قانون می‌گوید. هر که تخلف کرده با او برخورد کنید.

وی با اشاره به این که در سال گذشته تعدادی از کالا‌ها از جمله چای، برنج، شکر و لاستیک را از فهرست ارز ۴۲۰۰ تومانی خارج کردیم، گفت: طوری با آرامش این کار را کردیم که بعضی‌ها خبر ندارند و اصلا نفهمیدند. خرید هم می‌کردند و حبوبات می‌خریدند، ولی نفهمیدند که حبوبات را از لیست ۴۲۰۰ تومانی خارج کردیم، برنج می‌خریدند و نفهمیدند. دارو و چند قلم دیگر از کالا‌های اساسی که برای ما مهم بود، باقی ماند، بنابراین آن‌ها را نگه داشتیم.

روحانی افزود: از امروز طبل و دُهُل راه انداختن و اعلام کردن که دوران ۴۲۰۰ پایان یافت، به چه کسی خدمت و کمک می‌کنید؟ بعضی از حرف‌ها هست که باید به موقع و به درستی عمل کرد نه این که جار زد. شعاری که شما می‌دهید نتیجه آن چه می‌شود؟ یک عده سوءاستفاده می‌کنند، همان رانتی که شما می‌گویید همان درست می‌شود، همان فسادی که شما می‌گویید همان فساد درست می‌شود.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcc.iqsa2bqoola82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما