شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۱۹۶۵
plusresetminus
تغییرات مقررات حریم شخصی واتساپ باعث شده بسیاری از کاربران جهان سراغ پیام‌رسان‌های امن‌تری مثل تلگرام و سیگنال بروند.
تغییرات مقررات واتساپ/ ایرانیان حتما بخوانند!
صبح‌شد: کمپانی واتساپ در حرکتی غافلگیرانه کاربرانش را در عملی انجام شده قرار داد و طی یک اعلان درون برنامه‌ای از تجدیدنظر در سیاست‌های حفظ حریم شخصی و اشتراک اطلاعات کاربران با شرکت فیسبوک که در واقع شرکت مادر واتساپ به‌حساب می‌آید خبر داده است.

این مسئله طی روز‌های اخیر باعث شده تا هجوم کاربران به پیام‌رسان‌های دیگر ازجمله تلگرام و سیگنال افزایش پیدا کند. این مسئله برای پیام‌رسانی مثل سیگنال آن قدر غیرمنتظره بود که باعث شد سرور‌های آن برای مدتی دچار مشکل شوند و مثلا پیامک‌های فعال‌سازی آن ارسال نشوند.

به گزارش انگجت، به روزرسانی سیاست‌های حفظ حریم خصوصی به واتساپ اجازه می‌دهد از تاریخ ۸ فوریه اطلاعات را با شرکت فیسبوک به اشتراک بگذارند و درصورتی که کاربری این آپدیت جدید را نپذیرد دیگر نمی‌تواند از این برنامه استفاده کند.

این به روزرسانی شامل اطلاعات بیشتر درباره خدمات واتساپ و نحوه پردازش داده‌های کاربران است که می‌توانند از سرویس‌های میزبان فیسبوک برای ذخیره و مدیریت چت‌های واتساپ استفاده کنند که به این ترتیب همکاری واتساپ با فیسبوک به ادغام محصولات شرکت فیسبوک منجر می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: البته داده‌های شما برای نمایش تبلیغات شخصی استفاده نمی‌شود. این داده‌ها برای بهبود خدمات و تجربه شما ازجمله در زمینه پیشنهاد‌ها (برای مثال دوستان یا آشنایان و محتوای مورد علاقه)، قابلیت‌ها و محتوای شخصی، کمک به خرید و تراکنش و نمایش پیشنهاد‌ها و تبلیغات مربوط در بخش محصولات شرکت فیسبوک استفاده می‌شود.

درحالی‌که زبان مشابهی در نسخه‌های قبلی سیاست حفظ حریم خصوصی شرکت وجود دارد، اکنون به روزرسانی‌ها دامنه کاملی از اطلاعات واتساپ را می‌توانند نشان دهند و ممکن است موظف باشد آن‌ها را با سایر شرکت‌های تابعه فیسبوک به اشتراک بگذارد. این تغییر به‌نظر می‌رسد برای اپلیکیشنی که داعیه احترام به حریم شخصی کاربران را با کدگذاری مبدأ و مقصد چت دارد، گران تمام می‌شود.

مهاجرت دسته‌جمعی

فیلترینگ تلگرام طی چند سال اخیر باعث شد تا بسیاری از مردم واتساپ را به‌عنوان پیام‌رسان اصلی انتخاب کنند. به همین‌خاطر بسیاری از فعالیت‌های خانوادگی و کاری ایرانی‌ها اکنون روی این پیام‌رسان صورت می‌گیرد. حضور جمعی ایرانی‌ها روی واتساپ و تلاش ممتد برای مسدودسازی فیلترشکن‌ها بعید است باعث شود حتی با قوانین جدید ایرانی‌ها این پیام‌رسان را که مشکلات فراوانی هم دارد فعلا رها کنند.

تلگرام از لحاظ امکانات، سرعت و حتی رمزگذاری اطلاعات بسیار بهتر از واتساپ بوده، اما با حکم قضایی بیشتر از دو سال است دسترسی کاربران ایرانی به آن بسته شده است. در همین زمینه «مایک بوچر» سردبیر تک‌کرانچ در توییتی نوشت: اگر نگران حریم خصوصی خود هستید دو پیام‌رسان سیگنال و تلگرام اکنون گزینه‌های بهتری هستند. وی مقایسه داده‌های واتساپ را در مقایسه با آنچه سیگنال و تلگرام جمع می‌کند به اشتراک گذاشت. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا که اخیرا نیز بالاتر از جف بزوس مالک سایت آمازون به‌عنوان ثروتمندترین فرد دنیا معرفی شده است ازجمله کسانی بود که به کاربران توصیه کرد به‌دلیل سیاست‌های حریم شخصی جدید واتساپ به سمت استفاده از برنامه سیگنال روی بیاورند. با این حال واتساپ هنوز هم از رمزنگاری مبدأ به مقصد برای تمامی پیغام‌های خود ازجمله پیام متنی، صوت و ویدئو استفاده می‌کند و همچنان امکان مشاهده یا استفاده از پیغام‌ها و تماس‌های کاربران برای فرد سوم وجود ندارد.
انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcc.eqsa2bqopla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما