يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب : ۱۹۷۷
plusresetminus
چرا واتس‌اپ با تغییر مقررات حریم شخصی کاربران را مجبور به اشتراک‌گذاری داده‌های شخصی با فیس بوک می‌کند.
چرا واتساپ مقررات خود را تغییر داد؟
صبح‌شد: واتس اپ در حرکتی غافلگیرانه کاربرانش را در عملی انجام شده قرار داده و طی یک اعلان درون برنامه‌ای از تجدیدنظر در سیاست‌های حفظ حریم شخصی و اشتراک اطلاعات کاربران با شرکت فیس بوک که در واقع شرکت مادر واتس اپ به‌حساب می‌آید خبر داده است. این مسئله باعث شده تا برخی از کاربران به فکر استفاده از پیام‌رسان‌های دیگر باشند.

به روزرسانی سیاست‌های حفظ حریم خصوصی به واتس اپ اجازه می‌دهد از تاریخ ۸ فوریه (۲۰ بهمن) اطلاعات را با شرکت فیس بوک به اشتراک بگذارد و درصورتی که کاربری این آپدیت جدید را نپذیرد دیگر نمی‌تواند از این برنامه استفاده کند. حالا برای این که درباره این تغییرات و دلیل آن بیشتر بدانید با ما همراه باشید.

این تغییرات چیست؟

بر اساس قوانین پیشین واتس اپ، کاربران می‌توانستند با هر بار به روزرسانی اپلیکیشن واتس اپ، از اشتراک اطلاعات خود با فیس بوک انصراف دهند، اما از تاریخ ۸ فوریه برابر با ۲۰ بهمن، اگر کاربران با اشتراک اطلاعات خود با فیس بوک مخالفت کنند، چاره‌ای به جز حذف نصب این پیام رسان نخواهند داشت. برخی از اطلاعاتی که واتس اپ در حال جمع آوری است و به اشتراک گذاشته می‌شود، شامل داده‌های موقعیت مکانی، آدرس‌های IP، مدل تلفن، سیستم عامل، میزان باتری، قدرت سیگنال، مرورگر، شبکه تلفن همراه، ISP، زبان، منطقه زمانی و حتی IMEI است. همچنین اطلاعاتی درباره نحوه ارسال پیام، تماس، تماس در چه گروه‌هایی، وضعیت، عکس نمایه، آخرین باری که آنلاین بودید و ... وجود دارد. نکته جالب توجه این جاست که به دلیل وجود قوانین سخت گیرانه حفاظت از حریم خصوصی در اتحادیه اروپا، واتس‌اپ گفته است که ساکنان اتحادیه اروپا و بریتانیا از پذیرش اجباری به‌روز‌رسانی جدید مستثنا هستند.

واتس اپ از این اطلاعات چه می‌خواهد؟

سال ۲۰۱۴ بود که فیس بوک، واتس اپ را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرد. از همان زمان برخی بر این باور بودند که بخشی از دلایل فیس بوک برای خرید واتس اپ دسترسی به داده‌های رفتاری و اطلاعات شخصی کاربران واتس اپ بوده است. حالا با توجه به این قانون جدید، فیس بوک قانونا می‌تواند با دسترسی به اطلاعات بیش از دو میلیارد کاربر واتس اپ در جهان از این دیتا برای هدفمندسازی تبلیغات فیس بوک استفاده کند و آن‌ها را در اختیار شرکت‌های دیگر قرار دهد که در صورت موافقت کاربران سود سرشاری را برای فیس بوک به همراه خواهد داشت.

مهاجرت ایرانی‌ها از واتس اپ؟

حتما شما هم از کوچ‌هایی که ما ایرانی‌ها در برهه‌های مختلف از یک شبکه اجتماعی به شبکه دیگر داشتیم مطلع هستید، شاید مهم‌ترین کوچ بر می‌گردد به کوچ از وی چت به وایبر و از وایبر به تلگرام. اما بعد از فیلترینگ تلگرام با وجود شبکه‌های اجتماعی ایرانی بسیاری از مردم واتس اپ را به عنوان پیام‌رسان اصلی انتخاب کردند تا جایی که کاربران ایرانی این اپلیکیشن به حدود ۵۰ میلیون نفر رسید. به همین دلیل بسیاری از فعالیت‌های خانوادگی و کاری ایرانی‌ها اکنون در این پیام‌رسان صورت می‌گیرد. البته گمانه زنی‌هایی درباره کوچ بعدی کاربران به شبکه اجتماعی جدید شنیده

می‌شود و باید دید که آیا واتس اپ از این قانون عقب نشینی می‌کند یا خیر.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcf.edyiw6d1egiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما