يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۱۹۸۶
plusresetminus
امین تارخ در سریال «آقازاده» نقش حاج‌رضا تهرانی را بازی می‌کند. او مردی متدین و اخلاق‌مدار است که قدرت باعث نشده ریشه‌های اخلاقی و اعتقادی‌اش خشک شود.
حاج رضا تهرانی سریال آقازاده کیست
صبح‌شد: امین تارخ در سریال «آقازاده» نقش حاج‌رضا تهرانی را بازی می‌کند. او مردی متدین و اخلاق‌مدار است که قدرت باعث نشده ریشه‌های اخلاقی و اعتقادی‌اش خشک شود. حاج‌رضا قطب مثبت داستان و درمقابل دکتر بحری (مهدی سلطانی) است؛ دو هم‌رزم که یکی آلوده قدرت و مناسبات سیاسی شده و دیگری از وسوسه‌های ثروت و سیاست به‌سلامت عبور کرده است.

در طول سریال تاکید می شود، حامد تهرانی یک کارشناس امنیتی - اقتصادی است اما هیچ ویژگی جذاب امنیتی حرفه ای (حداقل تا قسمت دهم سریال) برای مبارزه با فساد در متن سریال از او سرنمی زند! آیا جوانان مومن و انقلابی که در سطوح مختلف امنیتی، سیاسی و فرهنگی فعالیت می کنند، پدرانی مثل «حاج رضا تهرانی» دارند؟ اگر فعالان موثر امنیتی در سیستم هستند، با حمایت پدران قدرتمند سیاسی، تیپیکال حاج رضا، به این مرتبه رسیده اند؟! با توجه به پیشینه حاج رضا این برداشت و استنباط در اذهان بینندگان شکل خواهد گرفت که سیستم صرفا پذیرای عوامل خودی خواهد بود. سریال داعیه دار مبارزه فساد که درون سیستم ساخته شده، مکررا به مخاطبان القاء می کند در این سیستم فقط خودی ها پذیرفته می شوند!

این درحالی است که پیشینه حاج رضا در این سریال، سابقه ای مومنانه و انقلابی است، در مقابل حجم وسیعی از فرزندان جریان اصلاح طلبی، که در حوزه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی فعال هستند، چند درصد از جریان مومن انقلابی نظیر حاج رضا به دنبال بهره بری از سفره انقلاب هستند؟

داستان آقازاده نشان می‌دهد که فساد در همه نهاد‌ها و قوای کشور از قوه قضاییه و بازپرس‌ها گرفته تا ادارات، نمایندگان مجلس و مسوولان ارشد ریشه دارد، اما نویسنده معتقد است فساد تمام سیستم را آلوده نکرده و آقازاده‌ها و افرادی هستند که سالم و سلامت‌اند و برای مقابله با این فساد حاضرند هرکاری انجام دهند.

کسانی مثل "دکتر امیر بحری" در تلویزیون و در مجلس در مقابل چشم مردم از رسیدگی از حال مردم فقیر دم می‌زند، اما در قصر زندگی می‌کند و اهل به اصطلاح بخیه و زد وبند و کشیدن تریاک و ... است و در مقابل "حاج رضا تهرانی" عارف مسلکی است که در خانه گلی در جنوب شهر زندگی می‌کند و در زیرزمین خانه‌اش در عین اینکه عابد است، اما هوشیار و آگاه به مسایل جامعه است و فارغ از جریان‌های سیاسی حرف می‌زند و قضاوت می‌کند و دنیا و آخرت‌اش را معامله نمی‌کند و تائید او می‌تواند کسی را وزیر و وکیل کند.

نویسنده و تهیه کننده سریال می‌گوید تمام شخصیت‌ها و تیپ‌های سریال نمونه بیرونی دارد و دادگاه‌های فساد اقتصادی که در یک سال اخیر تشکیل شده است نمونه‌ای از این تیپ‌ها است و در این مدت افرادی به او زنگ زده‌اند و از اینکه خودشان را در نقشی دیده‌اند گلایه کرده اند.



انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcf.cdyiw6d1vgiaw.html
نظرات منتشر شده : ۴  | 
در صف انتظار : ۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

میثم احمدی
سلام و خسته نباشید به شما نویسنده و تهیه کننده و خصوصا کارگردان فیلم آقا زاده بنده به نوبه خودم از شما عزیزان کمال تشکر رو دارم و واقعا سپاس گذارم اول بخواطر بصیرت افزایی که واقعا مردم به شدت به این موضوع محتاج هستن ودوم به خواطر اینگه این سریال رنگ خدایی داره و
امیدوارم سپاس منو بپزیرین بدرود تا درودی دیگر
محدرضا احمدی
ت
محمدرضا احمدی
کاش یه فصل دیگه هم داشت
دولتمرد خالیبند
ای کاش این کارگردان مثل کل دنیا از مردم عام استفاده میکرد