چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۴۴
کد مطلب : ۲۰۲۱
plusresetminus
پرسپولیس و استقلال در یک بازی جذاب و نفسگیر که از دقیقه یک تا 93 پر از اتفاقات مهم بود به تساوی 2 بر 2تن دادند. نکاتی چند از دل این مسابقه تماشاگرپسند به جا مانده است.
10نکته در مورد داربی بی برنده تهران
صبح‌شد: پرسپولیس و استقلال در یک بازی جذاب و نفسگیر که از دقیقه یک تا 93 پر از اتفاقات مهم بود به تساوی 2 بر 2تن دادند. نکاتی چند از دل این مسابقه تماشاگرپسند به جا مانده است.

   این دوازدهمین داربی برگزار شده در دی‌ماه بود و عجیب اینکه  هیچ‌کدام از مسابقات رودرروی پرسپولیس و استقلال در این‌ماه برنده نداشته است.

11مسابقه قبلی با نتایج مساوی به پایان رسیده، گرچه در 2مورد بعدا کمیته انضباطی نتیجه نهایی را به سود استقلال اعلام کرده است. حتی یک‌بار در نهم دی‌ماه 79می‌رفت تا استقلال این طلسم را بشکند و بازی را ببرد، اما نهایتا گل لحظات پایانی علی کریمی کار را به تساوی کشاند. این بار هم مهدی قائدی، نگهبان «قاعده دی» شد و در آخرین دقیقه کار را برابر کرد.

 با نتیجه مساوی، رکورد 4مساوی در 4شهرآورد برای یحیی گل‌محمدی ثبت شد. او داربی برگشت لیگ دوازدهم، داربی برگشت لیگ نوزدهم، داربی جام حذفی فصل گذشته و داربی لیگ بیستم را با نتیجه مساوی به پایان برده است؛ گرچه در بازی حذفی در ضربات پنالتی شکست خورد.

   این سومین تساوی 2بر 2پیاپی در داربی‌های تهران بود. پیش‌تر 6بار نتیجه مساوی یک بر یک و 4بار هم نتیجه مساوی بدون گل به‌طور پیاپی در مصاف‌های پرسپولیس و استقلال ثبت شده بود. حالا هم به‌نظر می‌رسد سوزن این بازی روی نتیجه 2بر 2گیر کرده است؛ به هر حال اگر هم قرار است 2تیم مساوی کنند، چه بهتر که با چنین نتیجه پرگلی باشد.

  2تساوی اخیر در داربی شباهت‌های جالبی به هم دارد. در بازی قبلی که در جام حذفی برگزار شد، مهدی قائدی در دقیقه چهارم گل اول را زد، این بار ارسلان مطهری در دقیقه دوم این کار را کرد. در داربی قبلی هم مثل این بازی پرسپولیس در نیمه دوم 2گل پشت سر هم زد و در مسیر پیروزی قرار گرفت، اما درست مثل این مسابقه در دقیقه آخر گل مساوی را دریافت کرد؛ آنجا محمد دانشگر گل زد و اینجا مهدی قائدی.

   هر 4گل بازی دوشنبه توسط مهاجمان به ثمر رسید. مهدی قائدی و ارسلان مطهری مثل مسابقه قبلی برابر آلومینیوم اراک 2گل استقلال را زدند. مهدی عبدی و وحید امیری هم که در طول لیگ بیستم موفق به گلزنی نشده بودند، 2گل پرسپولیس را وارد دروازه حریف کردند.

  عملکرد مهدی عبدی در مسابقات مهم حیرت‌انگیز است. او در داربی رفت فصل گذشته نخستین گلش را برای پرسپولیس زد و در ادامه 3گل دیگر هم در لیگ به ثمر رساند. عبدی در نیمه‌نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا هم موفق به گلزنی شد. او در نیمه دوم داربی دوشنبه ستاره بود و غیراز گلی که زد، روی گل دوم اثر گذاشت، یک گل خالی برای احمد نوراللهی ساخت و حتی می‌توانست باعث اخراج عارف غلامی شود؛ هرچند رضا کرمانشاهی به یک کارت زرد بسنده کرد.

  همچنان باورکردنی نیست که یحیی گل‌محمدی در بازی قبلی با سپاهان مهدی عبدی را در دقیقه91 به میدان فرستاد و به جای او از احمد نوراللهی در خط حمله استفاده کرد. به لطف همین تدابیر، سپاهان یکی از 4کلین‌شیتش تا اینجای فصل را جلوی پرسپولیس ثبت کرده است!

  آرمان رمضانی همچنان نقش تعویضی بی‌اثر پرسپولیس را بازی می‌کند. او در حالی در دقایق پایانی داربی به میدان فرستاده شد که پرسپولیس می‌توانست از سرعت امید عالیشاه در ضد‌حملات استفاده کند. تیمی که جلو افتاده، قاعدتا به بازیکن توپ نگه‌دار و تکنیکی نیاز دارد، نه مهاجم هدف بلندزن.

  نمایش‌های ناامیدکننده احمد نوراللهی در ترکیب پرسپولیس همچنان ادامه دارد. فرصت‌سوزی‌های باورنکردنی او باعث شد پرسپولیس یک پیروزی پرگل و به‌شدت روحیه‌بخش را با یک تساوی دیرهنگام عوض کند. شاید اگر نوراللهی از موقعیت‌ها استفاده می‌کرد، سرنوشت کل فصل عوض می‌شد.

   و احتمالا بزرگ‌ترین اشتباه محمود فکری و دستیاران پرشمارش این بود که بین  2نیمه تصور کردند بهترین زمان ممکن برای ضربه زدن به پرسپولیس را در اختیار دارند؛ بنابراین با به میدان فرستادن شیخ دیاباته تیم‌شان را 3مهاجمه کردند و فضای کافی را برای جولان دادن هافبک‌های پرسپولیس در اختیار این تیم گذاشتند. سودای کسب یک پیروزی پرگل و فراموش‌نشدنی، نزدیک بود به قیمت تحمل یک باخت سنگین و تاریخی تمام شود.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcg.x9xrak9zqpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما