کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اورژانس تهران: از خانه خارج نشوید

24 دی 1399 ساعت 6:51

معاون عملیات اورژانس تهران می‌گوید، در موج اول آلودگی هوای تهران و همزمان با اعلام کمیته اضطرار آلودگی هوای پایتخت، آمبولانس‌های مرکز اورژانس تهران در 12میدان اصلی و پرتردد پایتخت مستقر و در مدت 4روز به 800شهروند نیازمند استفاده از خدمات فوریت‌های پزشکی، امدادرسانی کردند.


صبح شد:  معاون عملیات اورژانس تهران می‌گوید، در موج اول آلودگی هوای تهران و همزمان با اعلام کمیته اضطرار آلودگی هوای پایتخت، آمبولانس‌های مرکز اورژانس تهران در 12میدان اصلی و پرتردد پایتخت مستقر و در مدت 4روز به 800شهروند نیازمند استفاده از خدمات فوریت‌های پزشکی، امدادرسانی کردند.

آنطور که سیدرضا معتمدی به همشهری می‌گوید، با تداوم آلودگی هوا و با تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، بار دیگر آمبولانس‌های مرکز اورژانس تهران در 12میدان شامل راه‌آهن، امام خمینی(ره)، تجریش، فردوسی، انقلاب اسلامی، آزادی، رسالت، ونک، صادقیه، شهرری، میدان نبوت و پل سهروردی مستقر و تا زمان بهبود وضعیت از ساعت 8 صبح تا 21به شهروندان خدمات امدادی ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه، تماس با خطوط اورژانس در روزهای آلوده در مقایسه با روزهای غیرآلوده دست‌کم 10درصد افزایش پیدا می‌کند، می‌گوید: عمده عملیات انجام شده از سوی تکنسین‌های اورژانس پایتخت در روزهای آلوده پایتخت، برای خدمات‌رسانی به بیماران قلبی و افرادی است که دچار بیماری آسم بوده‌اند.

به‌گفته معاون عملیات اورژانس تهران، تعداد اعزام به ماموریت خودروهای اورژانس در پایتخت 7درصد در مقایسه با روزهایی که آلودگی هوا کمتر است، افزایش یافته است.

این مقام مسئول درمرکز اورژانس تهران می‌گوید: افرادی در چنین شرایطی آسیب پذیرترند که دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند فشار خون، آسم، بیماری قلبی و عروقی و بیماری‌های دستگاه تنفسی باشند.

معتمدی در ادامه با بیان اینکه، حضور خودروهای اورژانس در میدان‌های شهر در روزهای آلودگی هوا منجر به ایجاد احساس امنیت در مردم می‌شود، می‌گوید: حضور خودروهای امدادی در میدان‌های شهر نمایشی نیست و همواره تلاش کرده‌ایم به افرادی که نیازمند استفاده از خدمات اورژانسی‌هستند، کمک کنیم‌ و بسیاری از افراد ممکن است به‌دلیل آلودگی هوا نیازمند کمک نباشند اما با مراجعه به‌خودروهای اورژانس از خدمات قابل ارائه این خودروها به‌عنوان مراکز درمانی سیار استفاده می‌کنند.

از خانه خارج نشوید

معاون عملیات اورژانس تهران با اشاره به اینکه وضعیت آلودگی هوای تهران در روزهای گذشته روال پرخطری را طی کرده است، می‌گوید: کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند، سالمندان و اطفال باید در خانه بمانند و از تردد غیرضروری در شهر خودداری کنند. مصرف مایعات، میوه و سبزی در رژیم غذایی افراد افزایش یابد تا با استفاده از این مواد غذایی سموم وارد شده به بدن افراد دفع شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 2024

آدرس مطلب :
https://www.sobhshod.ir/news/2024/اورژانس-تهران-خانه-خارج-نشوید

صبح شد
  https://www.sobhshod.ir