جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۲۰۵۵
plusresetminus
عضو جامعه مدرسین قم با بیان اینکه خرید واکسن کرونا از انگلیس و آمریکا عقلانی نیست، گفت: منطق پزشکی، بهداشت و سلامت اقتضا می کند نسبت به عدم خرید از این کشورها قاطع باشیم.
عضو حوزه علمیه قم: خرید واکسن از انگلیس و آمریکا عقلانی نیست
صبح‌شد:محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با بیانات مقام معظم در خصوص منع خرید واکسن از آمریکا و انگلیس اظهار داشت: بدون شک در بیانات مقام معظم رهبری مسأله اختلافات سیاسی برای منع خرید واکسن کرونا از آمریکا وجود ندارد بلکه بحث جان ملت مسلمان ما مطرح است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها هیچ اعتمادی را برای ما تأمین نمی‌کنند، عنوان کرد: مقام معظم رهبری از یک سو بر اساس اینکه در اسلام براساس منطق اسلامی جان همه کسانی که در کشور اسلامی زندگی می‌کنند مغتنم است و باید تمام تلاش و دقت صورت بگیرد که خدای ناکرده جان کسی به خطر نیافتد و از سوی دیگر به دلیل سابقه‌ای که از این کشورها از خود به جا گذاشتند مخصوصاً در زمینه وارد کردن خون‌های آلوده به کشور و آسیب جدی‌ای که به جان مردم ما زدند، بر منع خرید واکسن از آمریکا و انگلیس تاکید کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: این سابقه هم در پیشینه این کشورها وجود دارد که می‌خواهند داروهای خودشان را آزمایش کنند و داروی کرونا را یا به عنوان کمک یا فروش به کشورهای دیگر صادر می‌کنند و بعد مردم آن کشور را مورد آزمایش داروهای خود قرار می‌دهند.

 رجبی تاکید کرد: اگر این سوابق و سابقه دشمنی‌ای که استکبار جهانی یعنی آمریکا و انگلیس با ملت ما داشته است را در نظر بگیریم، عاقلانه نیست از کسی که دشمن ما است و سابقه سو آسیب زدن به مردم را داشته و به واسطه تحریم‌ها داروهایی که برای نجات و سلامت جامعه ما است را تحریم می‌کند و نمی‌گذارد دارو به کشور ما برسد، دارو تهیه کنیم.

وی افزود: همه این موارد، مجموعاً نشان می‌دهد که خرید از این کشورها به خصوص انگلیس و آمریکا عقلانی نیست و منطق پزشکی، بهداشت و سلامت اقتضا می‌کند نسبت به عدم خرید از این کشورها قاطع باشیم. حتی اگر قرار بود داروها مجانی در اختیار ما قرار گیرد باز هم به دلیل سابقه سوئی که اینها دارند مصلحت جان مردم این نبود که چنین چیزی را بپذیریم.

عضو جامعه مدرسین قم تصریح کرد: مسائل سیاسی جداگانه است و در عرصه سیاست و روابط خارجی با آن برخورد می‌شود و مسائل نظامی هم جایگاه خودش را دارد؛ بنابراین یک نظر کارشناسانه، حکیمانه و مستند به شواهد و دلایل علمی و ملموس خارجی است نه مسائل سیاسی.

 رجبی اضافه کرد: اگر این کشورها واقعاً واکسن اثر بخش سلامت آفرین داشتند در درجه اول باید مشکلات خودشان را حل می‌کردند. آمریکا که این قدر مبتلا و فوتی دارد اگر واکسن خوبی آماده کرده بود در درجه اول ملت خود را نجات می‌داد. اینها نشان می‌دهد اگر این واکسن خریداری شود، یا با آن روی ما آزمایش انجام می‌دهند یا آلودگی‌هایی وارد می‌شود که بعداً چه بسا در دراز مدت آثار آن نمایان شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اینها اگر واکسن نجات بخش داشتند در درجه اول جلوی فوتی‌های خود را می‌گرفتند تا به جهانیان ثابت کنند که در گفتار و رفتارشان صادق هستند.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcd.k0x2yt0zka26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما