سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۲۱۱۸
plusresetminus
برگزاری حراج تهران باز هم با حاشیه‌های زیادی همراه بود و موافقان و مخالفان خود را داشت.
واکنش منفی مردم به حراج تهران
صبح‌شد: برگزاری حراج تهران باز هم با حاشیه‌های زیادی همراه بود و موافقان و مخالفان خود را داشت. در شبکه‌های اجتماعی کاربران هشتگ «حراج تهران» را داغ کردند و درباره این رویداد نوشتند. آنچه می‌خوانید منتخبی از این توییت‌هاست.

«از شنیدن بیت کورن تعجب کردید؟ از قیمت‌های حراج! تهران هم؟ من سال‌هاست از هیچ چیز تعجب نمی‌کنم»، «این را در نظر بگیرید که قیمت یک متر مربع آپارتمان معمولی و نه لاکچری منطقه یک تهران الان بالای ۶۰ میلیون تومان است یعنی این یک واحد ۲۰۰ متری! کی برای پنهان کردن این پول در حراج تهران که دو سه سالی است برای دادستانی تهران جالب شده شرکت می‌کند»، «برو سایت حراج تهران ببین طرف یه تیکه کاه‌گل زده رو بوم چقدر فروش رفته، منم همون کاه‌گل رو بزنم رو بوم به خدا اگه ازم بخری»، «حراج تهران منو شدیدا یاد این جمله انداخت که مهم نیست چی میگه، مهم اینه کی میگه!»، «میگم این حراج تهران آثار هنری از هنرمندان گمنام هم قبول میکنه؟ شرایط پذیرش آثار هنری چی هست دقیقا»، «در هر رویدادی جریان پول رو دنبال کنید به نتایج جالبی می‌رسید»، «این‌همه کارشناس هنر و تاریخ هنر و فلسفه توی کشور داریم و نمی‌دونستیم؟

بابا از دنیای مجازی دل بکنید و کمی وضع زیبایی شهر رو سامان بدید‌ای زیبا‌شناسان مجازی»، «این حراج تهران کاربرد هنری‌اش محدوده هست، آثار کپی رو میارن در واقع پول‌ها رو جابه‌جا میکنن»، «فروش ۱۲ میلیارد تومانی تابلوی آیدین آغداشلو در حراج تهران که رکورد فروش هم زد، نشان داد که جنبش‌های اجتماعی در سطح بین‌الملل، نتیجه‌ای برعکس در جامعه ایران دارند»، «دلجویی حراج تهران از آغداشلو. چه تیتر ظریف و بسنده و گویایی»، «این روز‌ها همه کارشناس هنر شده و در حال تحلیل و ارزیابی تابلو‌های فروخته‌شده در حراج تهران هستند، خیلی عجیبه حتی نمی‌خوایم بذاریم اول کارشناسان درباره این موضوع نظر بدن بعد فکر کنیم و ما هم دیدگاه‌مون رو بگیم»، «والتر وایت و زنش تو برکینگ بد چقدر سختی کشیدند برای به دست آوردن پول. با توجه به حراج تهران به نظر میاد راه‌های خیلی آسون‌تری هست»، «من الان این حراج تهرانو دیدم این پولا از کجا میاد اینجوری دور می‌ریزن»، «یه جوری از ۱۲ میلیارد تومن حرف می‌زنیم انگار خیلی عدد بزرگیه، ما عادت کردیم برای خونه و ماشین پول‌های زیاد بدیم و به اثر هنری که می‌رسه بخوایم مفت بخریم»، «پیج تهران حراج به من نشون داد همه ما یه پا هنرمندیم»، «این قیمت‌هایی که تو حراج تهران دیدم والا به هنر خیلی خیلی زیاد بها میدن»، «قدیما میگفتن سیاه‌بازی الان میگن حراج هنری»، «حراج تهران منو یاد این جمله از نیچه انداخت: آنجا که حقیقت نباشد همه‌چیز پست، زشت و مبتذل است»، «کاش یکی بیاد یاد بده که این حراج تهران دقیقا چه شکلی از پول‌شویی هم هست؟ مبدا پول که مشخصه. پولی که مبدا مشخص داره برا چی باید شسته بشه»، «حراج تهران هم مثل آلودگی هواش هر سال تکرار میشه و ما هم هر سال قراره از وجودشون تعجب کنیم»، «گاهی اوقات ما از ترس طرد یا نادان قلمداد شدن، به لذت بردن از یک اثر هنری یا درک هنرمندی تحسین‌شده تظاهر می‌کنیم و جلوی دهان کودک درون‌مان را می‌گیریم تا فریاد نزند: پادشاه لخت است!» و «بهتر نیست به جای اظهارنظر سریع درباره حراج تهران اندکی تامل کنیم و سوار موج نشیم».

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcd.f0x2yt0fja26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما