پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۲۱۳۷
plusresetminus
پربازدیدهای هفته در فضای مجازی چه بود و مردم به دنبال چه چیزی بودند؟
مردم این هفته چه چیزی را بیشتر سرچ کردند؟
صبح‌شد: طبق روال هر هفته هفت مقاله، کلمه، پست و هشتگ پربازدید و پرکاربرد را در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی با هم مرور می‌کنیم.
 
 ۷ واژه فارسی پر جست وجو در گوگل

درهفته‌ای که گذشت، کنکور پر جست و جو‌ترین واژه بود و بسیاری که به دنبال آزمون‌های کنکور، کلاس‌های کنکور و کتاب‌های کنکور بودند از این واژه استفاده کردند. بعد از کنکور، ثبت نام‌ها مورد توجه مردم قرار داشتند. ثبت نام مسکن ملی، ثبت نام سایپا و ثبت نام ایران خودرو که بیشتر توسط دهک‌های متوسط و پایین جامعه دنبال می‌شود، در این لیست قرار گرفتند و بسیاری از کاربران به امید خانه دار شدن و صاحب خودرو شدن در سامانه‌های مربوط به هر کدام ثبت نام کردند.

بعد از این واژه‌ها هم بسیاری به دنبال کد تخفیف در بخش‌های مختلف بودند از کد تخفیف وی. او. دی‌ها گرفته تا کد تخفیف خرید‌های دیگر. به نظر می‌رسد مردم این روز‌ها علاقه بیشتری به خرید آنلاین و استفاده از کد‌های تخفیف پیدا کرده اند. اما جنجالی‌ترین واژه پر جست و جوی این هفته مربوط به الهام چرخنده است. چند روز پیش سایتی درباره نحوه آشنایی الهام چرخنده با همسرش به نقل از چرخنده مدعی شد: «من پیش سید کلاس خصوصی فقه داشتم، وقتی سید خسته می‌شد براش قهوه فرانسوی درست می‌کردم، گشنه می‌شد براش آش میاوردم، تا این که کارهام جواب داد، عاشق شدیم و ازدواج کردیم.» البته خیلی زود این نقل قول توسط الهام چرخنده به شدت تکذیب شد.
 
۷ مقاله پر بازدید از ویکی پدیا

مقاله‌ای درباره حضرت زهرا (س) در هفته‌ای که شهادت ایشان در آن بود پر بازدید شد و بعد از آن سریال‌های نمایش خانگی همچون سریال قورباغه و ملکه گدایان قرار گرفت. فروش بحث برانگیز تابلوی آیدین آغداشلو به قیمت ۱۲.۵ میلیارد هم مقاله‌ای درباره این نقاش را که با حاشیه‌هایی همراه است پر بازدید کرد. بالا رفتن قیمت بیت کوین هم مردم را برای آشنایی بیشتر با این رمز ارز به سمت مقاله‌ای در این باره در ویکی پدیای فارسی هدایت کرد. پیام رسان سیگنال هم در رتبه بعد قرار داشت. حضور محمد حسین مهدویان در برنامه همرفیق هم نام این کارگردان تلویزیون را پر بازدید کرد.
 
 ۷ هشتگ داغ توئیتر از صبا رسانه

هشتگ مذهبی مثل «ایام فاطمیه»، «دعای فرج» و «شب زیارتی» در هفته‌ای که در آن شهادت حضرت زهرا (س) را داشتیم از داغ‌ترین هشتگ‌های توئیتر بود. ریزش‌های پی در پی بورس هم هشتگ «بورس» را داغ نگه داشت. بسیاری از کاربران هم با هشتگ «حیران یانیر» به آتش سوزی جنگل‌های گردنه حیران واکنش نشان دادند. هشتگ «من زنده هستم» هم در حمایت از ایده‌های ممنوعیت سقط جنین و مقابله با غربالگری مورد توجه برخی از کاربران بود. در پایان هم کاربرانی به یاد حادثه پلاسکو، هشتگ «پلاسکو» را داغ کردند.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdce.x8wbjh8zf9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما