يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۲۱۸۶
plusresetminus
صبح دیروز خبری به نقل از خبرگزاری نسیم در فضای مجازی منتشر شد؛ سیلی یک نماینده مجلس به گوش یک سرباز وظیفه پلیس راهور.
حاشیه سازی جدید عنابستانی در خط ویژه
صبح‌شد: صبح دیروز خبری به نقل از خبرگزاری نسیم در فضای مجازی منتشر شد؛ سیلی یک نماینده مجلس به گوش یک سرباز وظیفه پلیس راهور. ساعاتی بعد برخی از کاربران فضای مجازی این نماینده را علی اصغر عنابستانی، نماینده اصولگرای سبزوار در مجلس معرفی کردند و کمی بعد هم فیلم‌هایی از صحنه اتفاق منتشر شد.

آن طور که صبح دیروز خبرگزاری نسیم گزارش داد، ماجرا از این قرار بود که این نماینده مجلس به علت ممانعت سرباز راهور از ورود وی به خط ویژه اتوبوس، عصبانی شده و به صورت این سرباز سیلی زده است.

اما هیچ مرجعی رسماً این خبر را تأیید نکرده بود تا اینکه فیلم‌هایی در فضای مجازی منتشر شد که قدری ماجرا را روشن‌تر می‌کرد. آن طور که در این فیلم‌های کوتاه مشخص است، یک سرباز وظیفه به نام «حامد اکبری» مدعی است که هنگام شیفت در تقاطع خیابان انقلاب و مفتح (دروازه دولت)، با برخورد این نماینده مجلس و راننده وی مواجه شده است.

این اتفاق در غروب روز چهارشنبه رخ داده بود. سرباز وظیفه پلیس راهور در این فیلم می‌گوید که ماشین نماینده سبزوار بدون داشتن مجوز‌های لازم خواستار تردد از خط ویژه خیابان انقلاب بوده، اما او مانع این کار شده است.

این سرباز وظیفه توضیح داده که ابتدا با توهین راننده این اتومبیل مواجه شده و پس از آن نماینده مجلس به او سیلی زده است. چندین نفر از افراد حاضر در این فیلم، زدن سیلی به صورت این سرباز را تأیید می‌کنند.

این در حالی است که بر اساس این فیلم، توقف ماشین نماینده مجلس در خط ویژه باعث ایجاد ترافیک سنگینی در خیابان انقلاب شده که موجب اعتراض رانندگان اتوبوس‌های خط ویژه BRT هم می‌شود.

در فیلم منتشر شده پلاک ماشین نماینده مجلس هم نمایش داده می‌شود. علاوه بر این فیلم، سرباز وظیفه یاد شده توضیح می‌دهد که قدری جلوتر، دوربین‌های کنترل ترافیک هم صحنه سیلی خوردن او از نماینده مجلس را ضبط کرده‌اند.

علی اصغر عنابستانی، اما خود در پاسخ به روزنامه ایران زدن سیلی به این سرباز وظیفه را تکذیب کرد و گفت که نه او و نه راننده‌اش هیچ برخوردی با این سرباز نداشته‌اند. او در جواب به این سؤال که فیلم‌های منتشر شده از صحنه این اتفاق حکایت از وضعیت دیگری دارند هم به این پاسخ بسنده کرد که بزودی در این باره توضیح خواهد داد.

هیأت نظارت: بررسی می‌کنیم

در همین حال مصطفی طاهری، نماینده زنجان و عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در گفتگو با «ایران» گفت که هنوز شکایتی بابت این موضوع به هیأت یاد شده، ارائه نشده است. وی افزود: در این مورد هم معاونت حقوقی ناجا و هم سرباز وظیفه سیلی خورده می‌توانند در صورت تمایل شکوائیه خود را به هیأت نظارت تحویل دهند و ما هم در این هیأت آن را بر اساس شواهد و مدارک و در چارچوب قوانین ناظر به وظایف نمایندگی بررسی خواهیم کرد و تمام تلاش خود را می‌کنیم که حقی از کسی ضایع نشود.

طاهری افزود: بدون تحویل شکوائیه به هیأت نظارت ما نمی‌توانیم برای بررسی و تصمیم‌گیری به این موضوع ورود کنیم. این در حالی است که امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نایب رئیس مجلس و رئیس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در توئیتی موضعی سخت‌تر در این رابطه گرفت و از بررسی قطعی این موضوع خبر داد. قاضی‌زاده هاشمی نوشت: «درگیرى نماینده مجلس با سرباز راهور را در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان بررسى می‌کنیم و با مقصر قطعاً برخورد قانونى خواهیم کرد. پس از بررسى‌ها سخنگوى هیأت نظارت نتایج را اعلام خواهد کرد حفظ حقوق مردم برای ما مسأله اساسی است و همه حتى نمایندگان مجلس در برابر قانون مساوی هستند.»

دستور ویژه فرمانده ناجا برای پیگیری موضوع

با وجود این، سخنگو و معاون اجتماعی ناجا از ورود و دستور ویژه سردار اشتری برای پیگیری پرونده ضرب و شتم مأمور وظیفه راهور توسط نماینده مجلس خبر داد. سردار «مهدی حاجیان» در همین رابطه گفت: سردار حسین اشتری؛ فرمانده نیروی انتظامی بلافاصله دستور ویژه‌ای برای حمایت از حقوق سرباز وظیفه راهور و پیگیری موضوع از طریق معاونت حقوقی و بازرسی ناجا صادر کرد. به گزارش پایگاه خبری پلیس، وی با اشاره به اینکه صیانت از حقوق آحاد پرسنل ناجا از دستورات اکید فرمانده ناجا است، افزود: اعتقاد، باور و تأکید سردار اشتری همواره بر این است که سربازان وظیفه را نیز، چون فرزندان خود بدانیم و در صیانت از شخصیت، کرامت انسانی و حق و حقوق‌شان لحظه‌ای دریغ و درنگ نکنیم، ایشان بار‌ها به همه فرماندهان تأکید کرده است که این جوانان، امانتی در دستان ما هستند بنابراین اجازه نمی‌دهیم به ساحت مقدس سبزپوشان خدوم ناجا در هر جایگاه و مقامی توهین و تعدی شود. سخنگوی ناجا تأکید کرد: در صورت احراز تقصیر نماینده مجلس، ناجا از حق کارکنان خود به جدیت دفاع خواهد کرد.

عنابستانی؛ نماینده‌ای خبرساز

این نماینده مجلس البته پیش از این هم از نمایندگان خبرساز دوره یازدهم بهارستان بوده؛ از جمله در مهرماه با انتشار عکسی از رئیس جمهوری در جلسه ستاد کرونا، عبارات توهین آمیزی را برای رئیس جمهوری به کار برد.

کمتر از یک هفته بعد، در جلسه ستاد ملی کرونا که در روز شنبه سوم آبان‌ماه در حضو رهبری برگزار شد، رهبر معظم انقلاب با تأکید بر لزوم اتحاد و انسجام درونی در کشور بیان کردند که حرمت قوای سه‌گانه باید حفظ شود و هتک حرمت به مسئولان را حرام دانستند. رهبری در این دیدار بیان کردند: «هتک حرمت حرام است و انتقاد با هتک حرمت تفاوت دارد ضمن اینکه امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به همکاری و اتحاد و انسجام نیاز دارد.»

رهبر انقلاب اسلامی به اقدامات برخی‎ها در مواجهه با دولت و شخص رئیس جمهوری در آن برهه اشاره کردند و گفتند: «اگرچه در میان این برادران، افراد خوبی هم هستند، اما این کار غلط بود و این موضوع را به طور صریح اعلام می‌کنم.» عنابستانی، اما روز بعد از این سخنان رهبری، نوشته خود را مصداق تذکر ایشان ندانست و گفت: «قطعاً توهین به رئیس جمهوری بد است، اما روحانی نازک نارنجی شده است! رهبری که مصداق برای این توهین‌ها تعیین نکرده‌اند.»

او پیش‌تر در ابتدای تشکیل مجلس هم با دفاع سرسختانه از حق مسکن نمایندگان جدید گفته بود: «کسی که قرار است وظیفه نمایندگی ملت را به درستی انجام دهد نباید گرفتار اجاره خانه باشد.»

همچنین دفاع او از دادن خودرو «دنا پلاس» به نمایندگان هم از دیگر مواضع خبرساز او بوده و نکته اینجاست که او با همین ماشین قصد ورود به خط ویژه را داشت که همین هم باعث مضاعف شدن انتقادات از او شد. عنابستانی در ماه‌های گذشته از سرسخت‌ترین مخالفان دولت و دستگاه سیاست خارجی بوده.

عنابستانی متولد سال ۱۳۵۰ در قریه عنابستان از توابع شهرستان سبزوار است. او مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی در دولت نهم و پس از آن معاون استانداری این استان و فرماندار شهرستان سبزوار و استاندار استان چهارمحال و بختیاری در دولت دهم بود. عنابستانی سیاستمدار اصولگرا در سال ۱۳۸۴ مسئول ستاد احمدی‌نژاد در خراسان بود، در آستانه انتخابات ۱۳۸۸ از فرمانداری سبزوار استعفا کرد و مسئولیت ستاد مردمی محمود احمدی‌نژاد در خراسان رضوی را به عهده گرفت. او پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری به عنوان معاون امور اجتماعی دستیار ارشد رئیس جمهوری در نهاد ریاست جمهوری مشغول فعالیت شد.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdci.varct1azqbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما