يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۲۱۹۰
plusresetminus
درحالی‌که برخی اصولگرایان زمزمه آمدن دوباره ابراهیم رئیسی را برای ۱۴۰۰ مطرح می‌کنند و برخی شرط آمدن او را استجازه از رهبری می‌دانند.
ابراهیم رئیسی رئیس جمهور می شود؟
صبح‌شد: درحالی‌که برخی اصولگرایان زمزمه آمدن دوباره ابراهیم رئیسی را برای ۱۴۰۰ مطرح می‌کنند و برخی شرط آمدن او را استجازه از رهبری می‌دانند؛ اما احمد سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز گفته ابراهیم رئیسی گفته است که برای انتخابات ۱۴۰۰ نمی‌آید و این نیازی به گفتن مجدد ندارد.

او به خبرآنلاین گفته که اصولگرایان هنوز به مصداقی برای انتخابات ۱۴۰۰ نرسیده‌اند؛ از‌این‌رو بحث‌ها در‌این‌باره ادامه دارد تا ببینیم به کجا می‌رسد. در هر انتخاباتی بحث‌ها و رایزنی‌های فراوانی مطرح می‌شود. این بحث‌های انتخاباتی، بحث دیروز و امروز نیست؛ بلکه ۴۱ سال است که در هر انتخاباتی، بحث‌های مختلفی مطرح می‌شود. همه جریانات سیاسی موضوعاتی را مطرح می‌کنند؛ به این گونه که موضوعات، شاخصه‌ها، مؤلفه‌ها و معیار‌هایی را ارائه می‌دهند تا جامعه را با اطلاع‌رسانی، برای یک حرکت بزرگ آماده کنند. او در ادامه گفته که: «طبیعتا برای ارائه یک شخصیت جامع‌الاطراف، اظهارنظرات مختلفی مطرح می‌شود. آقای رئیسی شخصیت جامع‌الاطرافی برای هر پست و جایگاهی است که در‌حال‌حاضر در جایگاه ریاست قوه قضائیه مشغول به کار هستند. در واقع به نظر می‌رسد در شرایط کنونی، قوه قضائیه نقش بسیار عمده‌ای در احیای بسیاری از مسائل داشته است که نباید این نقش کم‌رنگ یا قطع شود؛ بلکه باید ادامه پیدا کند؛ اما صحبت‌ها و مذاکراتی آغاز شده است که رئیسی یا دیگری مطرح است. بنده بر این باورم که قضاوت‌کردن درباره تعیین مصداق، هنوز زود است. نمی‌توانیم در‌این‌باره اظهارنظر دقیقی ارائه دهیم؛ چرا‌که هر قوه‌ای در جایگاه خودش اهمیت ویژه‌ای دارد. بی‌تردید در‌حال‌حاضر قوه قضائیه به نسبت جایگاهی که دارد، اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. به هر حال، قوه قضائیه پناه مردم است. اگر در بخشی از قوای دیگر یا از سوی نهادی به آن فشار بیاید، به آنجا رجوع می‌کند و از آن‌ها کمک می‌خواهد؛ بنابراین این طبیعت کار است که در‌عین‌حال از اهمیت فوق‌العاده‌ای نیز برخوردار است».

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcd.n0x2yt0fza26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما