دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب : ۲۲
plusresetminus
ایران بهشت، ثروتمندان است، این جمله را شاید زیاد شنیده باشید، اما آیا واقعا اینگونه است؟
خاوری در جمع‌های ایرانی کمتر حاضر می‌شود
صبح‌شد:  ایران بهشت، ثروتمندان است، این جمله را شاید زیاد شنیده باشید، اما آیا واقعا اینگونه است؟

صبح‌شد، برای بررسی این موضوع به سراغ یکی از ثروتمندترین افراد پایتخت رفت که ۱۰ سالی است در کانادا زندگی می‌کند؛ این فرد با این شرط قبول کرد مصاحبه کند تا نام او و اسامی مطرح‌شده منتشر نشود.
خانه‌ای دوبلکس در زعفرانیه، حیوانات خانگی که برای رتق و فتق آن‌ها ماهانه در آن سال‌ها یک میلیون تومان هزینه می‌شد، حیاطی که با وجود ۴ خودرو که شاید قیمت آن‌ها به اندازه کل درآمد چندتن از ایرانیان در تمام زندگی باشد، همچنان از وسعت، خالی به نظر می‌رسد، از زعفرانیه تا تورنتو و مونترال او را می‌شناسند، این تنها بخشی از زندگی فوق لاکچری مصاحبه‌شونده صبح‌شد است که چندسالی است در کانادا زندگی می‌کند.

توضیح: براساس قول صبح‌شد به این فرد اسامی افراد به جز خاوری در متن نیامده است و همچنین از کار‌های اقتصادی این فرد قبل از رفتن از ایران نیز سخنی مطرح نشده است.
او در این گپ‌وگفت از خاطرات ۱۰ سال زندگی در کانادا می‌گوید، ۱۰ سالی که شاید آنطور که باید شیرین نبوده است.
سوال اول این بود که آیا خاوری را دیده است؟ او می‌گوید در کل این چندسال تنها ۲ بار خاوری را دیده است، چراکه خاوری کمتر در جمع‌های ایرانی حضور پیدا می‌کند.

محمودرضا خاوری، مدیر عامل سابق بانک ملی ایران و از مجرمان محکوم شده به دلیل مشارکت در اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی است.

محمودرضا خاوری در مهر ۱۳۹۰ به بهانهٔ «مشکلات عصبی حادث‌شده و بیماری مزمن» از مقام خود استعفا داد و به کشور کانادا که تابعیت آن را دارا بود گریخت.

از او در ایران به گونه‌ای زندگی می‌کرد که شاید در خواب هم خیلی از ما ایرانی‌ها، آن شرایط را ندیده‌ایم.

با اشاره به وضعیت فوق لاکچری زندگی او در ایران از این مولتی میلیاردر در مورد وضع زندگی‌اش در کانادا پرسیدیم: خوب نیست، ۶ بار خانه خود را تغییر دادم، اگر این رویه ادامه یابد قطعا تا سال ۲۰۲۱ در کانادا دوام نخواهم آورد.

او اشاره به یکی از مالکین یکی از کارخانه‌های بزرگ کشور هم کرد، او هم مانند مصاحبه‌شونده ما ده سال پیش از کشور رفته است، این مالک شرکت مشهور گفته بود در این ده سال، ۹۰۰ میلیارد تومان از نبودن در ایران ضرر کردم، این در حالیست که کارخانه این افراد همچنان در ایران فعالیت می‌کند و این ثروتمند ایرانی این رقم را به عنوان ضرر نبودش در ایران عنوان کرده است.

مصاحبه شونده در ادامه البته از افرادی هم گفت که در کانادا لاکچری زندگی می‌کنند؛ با مدیر یکی از قطب‌های. به کازینویی در کانادا رفتم، او ۳۰۰ هزاردلار باخت و من هزار دلار، اصلا برایش مهم نبود، انگار که برده است، وقتی دید از باخت ناراحت هستم هزاردلار از کیف پول‌ش درآورد، گفت ۳۰۰ هزاردلار باختم، این هزاردلار هم روش!

البته علاوه بر این او از مهاجران تازه‌ای هم گفت که از ایران آمدند و با پول‌های بادآورده لاکچری زندگی می‌کنند! او در خصوص فرزندان یکی از واردکنندگان ... به ایران گفت که زندگی‌شان در کل شهر مونترال زبانزد است!

آیا در کانادا، همه چی رو اصول و بدون تخلف است؟ پاسخ این مولتی میلیارد ایرانی در این خصوص جالب بود: وقتی دزد منزل مرا سرقت کرد، با شرکت بیمه تماس گرفتم، نکات زیادی مطرح شد، اما در آخر متوجه شدیم شرکت بیمه رفت‌وآمد ایرانی‌ها را با دوربین چک می‌کرد و دزد کارمند شرکت بیمه بود، اما دست ما به هیچ‌جا بند نبود.
 
انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcjz.e8uuqe8ffs.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما