پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : ۲۲۰
plusresetminus
رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، آمارهای رسمی کرونایی ترکیه را رد و اعلام کرد آمارهای صحیح پنج برابر آنچه مطرح شده، ارزیابی می‌شود.
تکرار ماجرای چین در ترکیه/ کنایه‌های تند جهانپور به آمار کرونایی اردوغان
صبح‌شد: کیانوش جهانپور، سخنگوی وقت وزارت بهداشت، فروردین ماه امسال در نشست خبری روزانه خود با اشاره به بروز همه گیری در ووهان چین، آمار منتشر شده درباره مرگ و میر این بیماری به وسیله مقام های چینی را "یک شوخی تلخ" عنوان کرد.
 
جهانپور در سخنانی که در خبرگزاری ایرنا منتشر شد، گفت:‌ «به نظر می‌رسد آمارهای چین یک شوخی تلخ بود. زیرا بسیاری در همه جهان فکر کردند این بیماری مثل آنفلوآنزا است و مرگ و میر کمتری دارد. همه این موارد مبتنی بر گزارش‌هایی بود که از چین گزارش می‌شد...»
 
انتقاد تند سخنگوی سابق وزارت بهداشت از عملکرد دولت چین در انتشار آمار علمی درباره همه‌گیری ویروس کرونای جدید با واکنش سفیر چین در تهران و سخنگوی وزارت امور خارجه همراه شد.
 
اما جهانپور نه در جایگاه سخنگویی بلکه در سمت ریاست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت آمارهای اعلامی ترکیه را دروغ خواند و افزود: ‏براساس برخی گزارش‌ها، تعداد موارد فوتی ‎كرونا در ترکیه حداقل ٥ برابر آمار اعلام شده است، در منطقه كِچي اورن ٣١ مرگ براثر ‎كوويد١٩ اعلام شده در حالیکه تعداد مرگ بر اثر بيماري هاي واگير ١٢٦ نفر بوده است.
 
او در ادامه ‏از توقف انتشار گزارش‌ روزانه و هفتگی کرونا در ترکیه خبر داد و افزود: آخرین گزارش روزانه مربوط به 26 آگوست و آخرین گزارش هفتگی مربوط به 17 تا 23 آگوست است.
 
 
رییس روابط عمومی وزارت بهداشت در خاتمه کنایه ‌ای هم به مسئولان ترکیه زد و گفت: داده های ‎کرونا باید با ‎شفافیت با مردم به اشتراک گذاشته شود، در و دیوار بیمارستان‌های هر کشور گویای آمار است.
 
 
انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdchtvnid23ni.ft2.html
واکنش جهانپور به تیتر شرق

واکنش جهانپور به تیتر شرق

يکشنبه ۲۳ شهريور - ۱۸:۴۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما