شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب : ۲۲۸
plusresetminus
پنجاه و نهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در ۳ نوامبر ۲۰۲۰ مصادف با «۱۳ آبان ۱۳۹۹» برگزار خواهد شد؛ برنده این انتخابات، در تاریخ «۲۰ ژانویه ۲۰۲۱» کارش را آغاز می‌کند.
تاثیر انتخابات 13 آبان آمریکا بر ایران
صبح‌شد: پنجاه و نهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در ۳ نوامبر ۲۰۲۰ مصادف با «۱۳ آبان ۱۳۹۹» برگزار خواهد شد؛ برنده این انتخابات، در تاریخ «۲۰ ژانویه ۲۰۲۱» کارش را آغاز می‌کند.

«جو بایدن» و «دونالد ترامپ» به ترتیب مسن‌ترین افراد تاریخ آمریکا هستند که توسط یک حزب بزرگ برای ریاست جمهوری نامزد شدند.

دکتر سیامک قاسمی تحلیلگر مسائل اقتصادی به فاصله کمتر از ۷۰ روز از این انتخابات درباره تاثیر آن بر ایران می‌گوید: جالب اینکه ‏انتخابات ۳ نوامبر ‎نقطه عطف تحولات بازار‌ها در ایران است.

وی ادامه می‌دهد: این میزان تاثیر در هیچ اقتصادی به اندازه اقتصاد ایران در کوتاه مدت تا این حد، جدی نیست!

این اقتصاددان معتقد است که تاثیر انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا از انتخابات ۱۴۰۰ ایران بر کشورمان «بسیار» بیشتر است.

براساس گزارش صبح‌شد، موسسه سنجش و ارزیابی سلامت دانشگاه واشنگتن پیش‌بینی کرده که تا زمان برگزاری انتخابات آمریکا شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور از رقم ۲۶۰ هزار نفر فراتر می‌رود.

قاسمی در این خصوص هم می‌گوید: دونالد ‏ترامپ پیش‌تر گفته بود «اگر ‎کرونا نبود، حتی جورج واشنگتن هم نمی‌توانست در انتخابات پیش‌رو با من رقابت کند» این جمله یکی از دقیق‌ترین اظهارات اوست، چراکه کرونا همه معادلات انتخابات را بر هم زده و به همین خاطر او در تلاش است هرطور که شده قبل از انتخابات از ‎واکسن کرونا رونمایی کند، حتی دو روز مانده به انتخابات!

او در خاتمه افزود: انتخابات ۳ نوامبر آمریکا از جهات زیادی یکی از مهمترین انتخابات‌ها در طی ده‌های اخیر است که موضوعات مهمی مثل ‎جنگ تجاری آمریکا و چین و ‎تحریم‌های ایران به نتیجه آن گره خورده است.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcficd0aw6d0.giw.html
10‌ مسيري كه از ترامپ ديكتاتور ساخت

10‌ مسيري كه از ترامپ ديكتاتور ساخت

پنجشنبه ۲۰ شهريور - ۱۹:۳۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما