سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب : ۲۳۹۷
plusresetminus
حدود یکسالی است که سیستم آموزشی کل کشور در تمام مقاطع تحصیلی به علت شیوع کرونا به صورت آنلاین و مجازی برگزار می شود و انتقادات زیادی به زیرساخت های آموزش مجازی مطرح است.
جزئیات اتفاق عجیبی که در دانشگاه آزاد رخ داد
صبح‌شد: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی برای آموزش‌های غیر حضوری خود سیستم وادنا را در مقطع کارشناسی و دان را برای مقاطع بالاتر به دانشجویان خود معرفی کرده است، اما این سیستم‌ها در عمل دانشجویان را با مشکلاتی مواجه کرده است.

در طول ترم جاری بسیاری از دانشجویان دانشگاه آزاد تهران شمال و دانشگاه آزاد علوم پزشکی تهران (زرگنده) انتقاداتی درباره نحوه کارکرد سیستم‌های خود بیان کرده اند.
گلایه‌های دانشجویان از ضعف و ناکارآمدی سیستمی است که در آن دانشجویان با وجود پرداخت شهریه‌های سنگین بدون توجیه، از نعمت حضور در کلاس‌های مجازی نیز به دلیل قطع صدا و ارتباط برخوردار نیستند. این موضوع تا جایی فغان دانشجویان را بلند کرده است که بسیاری از آن‌ها عطایش را بر لقایش بخشیده و انصراف داده اند.

تکلیف این گروه دلسرد شده از ادامه تحصیل مشخص است، اما تکلیف گروهی که با سماجت به ادامه تحصیل پرداخته اند و همچنان مشغول دست و پنجه نرم کردن با این سیستم معیوب هستند، معلوم نیست.

روز گذشته (۲۰ بهمن)، روز انتخاب واحد سراسری دانشجویان دانشگاه آزاد تهران شمال بود. ساعتی قبل از باز شدن سایت آموزشیار، درحالی که دانشجویان برای انتخاب واحد پیام‌های مختلف از این سیستم دریافت کرده بودند، سراسیمه به مراکز دانشگاهی خود مراجعه کردند تا چرایی علت پیام‌ها را جویا شوند و با رفع آن انتخاب واحد انجام دهند.

اگرچه طی ترم جاری دانشجویان به دلایل مختلف اشکالات سایت دان از کلاس‌های پر محتوا محروم بودند و سینه خیز خود را تا پایان ترم کشاندند، اما این ماراتن نفس گیر در آخرین روز‌های ترم که همه توجه دانشجویان می‌بایست به آزمون‌ها و آمادگی برای امتحانات باشد به چالش بزرگی برای انتخاب واحد ترم اتی به حد اعلی رسید.

مراجعه و حضور دانشجویان معترض و وامانده از انتخاب واحد به مراکز مالی برای رفع مشکلات ناشی از صندوق رفاه دانشجویی و بدهکار کردن دانشجویان با وجود کرونا همه پروتکل‌های بهداشتی را زیر سوال برد.

جالب توجه اینکه تمامی پرسنل مالی از پاسخگویی به صف‌های طولانی دانشجویان در جلوی باجه‌های مربوطه عاجز بودند و توضیح درستی نداشتند.

گذشته از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد کرونا که جای مسئولین مرتبط را برای بازدید دلایل عدم موفقیت در کنترل کرونا خالی می‌گذاشت، اما اینکه کدام نهاد یا سازمان به مشکلات دانشجویان این آموزش‌های مجازی رسیدگی و نظارت دارد حق پایمال شده این دانشجویان را بیشتر نمایان می‌کند.

پاسخگویی به مشکلات مالی متاثر از این سیستم معیوب یکی از مطالبه‌های دانشجویانی است که سرگردان در کریدور‌های دانشکده‌ها به دنبال کسی هستند که به آن‌ها جواب بدهد.
 
انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcc.oqia2bq1mla82.html
منبع : یکتاپرس
نظرات منتشر شده : ۱  | 
در صف انتظار : ۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

با توجه به هزینه های سنگینی که گرفته میشود ،ولی متاسفانه مشکلات بسیار زیادی وجود دارد
از مشکلات سیستم دان گرفته تا مشکلات پرداخت های الکترونیکی