سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : ۲۴۰۲
plusresetminus
پابه‌پای ورود واکسن‌های روسی به کشور، زمزمه‌های حاکی از راهیابی این واکسن‌ها به بازار آزاد نیز قوت گرفت، زمزمه‌هایی که بیشتر به نگرانی جامعه از توزیع مخدوش واکسن در کشور مربوط است.
واکسن کرونا در بازار سیاه
صبح‌شد: پابه‌پای ورود واکسن‌های روسی به کشور، زمزمه‌های حاکی از راهیابی این واکسن‌ها به بازار آزاد نیز قوت گرفت، زمزمه‌هایی که بیشتر به نگرانی جامعه از توزیع مخدوش واکسن در کشور مربوط است.

اما رئیس شبکه بهداشت وزارت بهداشت که از این نگرانی‌ها و دلشوره جامعه از نشت واکسن‌های ضد کرونا به‌جایی خارج از شبکه بهداشت باخبر است، دیروز قاطعانه اطمینان خاطر داد نشت واکسن‌های کرونا از شبکه بهداشت امکان‌پذیر نیست به این دلیل که هر واکسن با یک شماره مشخص به یک فرد با کد ملی مشخص تزریق می‌شود.

تزریق واکسن کرونا به جامعه هدف با توضیح جعفر صادق تبریزی، روند پیچیده‌ای است به این نحو که همه واکسن‌ها شناسه اصالت دارند و دریکی از سامانه‌های سیب یا سینا یا ناب یا پارسا ثبت می‌شوند. این شناسه‌ها را سازمان غذا و دارو صادر و در این سامانه‌ها وارد می‌کند، همچنین برای محکم‌کاری از طریق وب‌سرویس استعلامی از سامانه تی‌تک نیز اصالت واکسن‌ها تایید می‌شود.

نکته مهم این‌که هر شناسه واکسن به‌نام یک کد ملی ثبت می‌شود و چون پای کدملی در میان است به گفته رئیس شبکه بهداشت وزارت بهداشت امکان نشت واکسن‌های کرونا به بازار سیاه و هرجایی غیر از شبکه بهداشت کشور امکان‌پذیر نیست.

پیش‌ازاین گفته‌شده بود واکسیناسیون کرونا اجباری نیست و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز گفته بود هیچ‌گونه تعهدی از افراد بابت تزریق واکسن کرونا گرفته نمی‌شود.

بااین‌حال اگر کسانی به تزریق واکسن کرونا تمایل داشته باشند اما نامشان به‌عنوان افراد مبتلابه بیماری‌های زمینه‌ای و گروه‌های پرخطر ثبت‌نشده باشد، طبق اعلام صادق تبریزی می‌توانند با مراجعه به خانه بهداشت یا پایگاه جامع سلامت نامشان را در سامانه وزارت بهداشت وارد کنند تا برایشان پرونده بهداشت ثبت شود.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcj.ye8fuqex8sfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما