سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب : ۲۴۰۴
plusresetminus
صداوسیما سال‌هاست که به سازمانی با برخورد‌ها و رویکرد‌های سیاسی و جناحی شهره است.
نظر ضرغامی درباره خاتمی
صبح‌شد: صداوسیما سال‌هاست که به سازمانی با برخورد‌ها و رویکرد‌های سیاسی و جناحی شهره است. هنوز آثار ترکش‌های این برخورد‌های سیاسی که گاهی به توهین و تخریب می‌انجامد، در هیات دولت مشخص است و برای دومین هفته متولی خبری از علی علی‌عسگری، رییس صداوسیما در جلسات هیات دولت نیست. اخیرا، اما عزت‌الله ضرغامی، رییس پیشین صداوسیما در گفت‌وگوی تفصیلی که با سایت «انتخاب» داشته، روایت‌هایی متفاوت و جالب از دوران ریاستش بر این سازمان و ارتباطش با دولت‌های وقت به دست داده است.

ارتباط حسنه دولت محمود احمدی‌نژاد به‌خصوص در دوره اول با صداوسیما همواره زبانزد بوده و عمدتا آن را با دوران ریاست‌جمهوری حسن روحانی و رویکرد معکوس نسبت به آن سنجیده‌اند. با این حال ضرغامی روایتی متفاوت از این ارتباط دارد. او که این روز‌ها به عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری اعلام آمادگی کرده و بیش از گذشته با رسانه‌ها دم‌خور است، نقل کرده که «آقای احمدی‌نژاد منتقد صداوسیما شد و نسبت به برنامه‌هایی که ما می‌رفتیم، واقعا گله‌مند بود و انتقاد می‌کرد. این انتقادات خیلی بالا گرفت و ایشان شکایت پیش رهبری معظم بردند و بعد از آن رهبری دستور رسیدگی دادند. معاونت برنامه‌ها، مسوول دفتر رسیدگی شد. از آن‌ها گزارش خواست. یک گزارشی را آقای کلهر، آقای هاشمی، آقای شاید الهام و همه دوستان زحمت کشیدند علیه صداوسیما یک گزارش تهیه کردند که درواقع صداوسیما اینجا‌ها وظیفه‌اش را نسبت به دولت انجام نمی‌دهد، تضعیف می‌کند و اینها.»

آن‌طور که ضرغامی گفته، پس از آن نشستی در دفتر رهبری برگزار شده که به تعبیر او رهبری «۵۰-۵۰» رای دادند و گفتند «بخشی از فرمایشات آقای رییس‌جمهوری درست است و صداوسیما باید خودش را اصلاح کند و ۵۰ درصد هم توضیحات ما درست است و آن‌ها نباید توقع‌شان را از حدی بالاتر برود. این چه نکته‌ای را نشان می‌دهد؟

نشان می‌دهد در همان ۲ سال اول، ما و آقای احمدی‌نژاد حسابی در ارتباط با بحث‌های خبری و رسانه‌ای، ما با هم چالش داشتیم.» برخلاف انتظار، اما ضرغامی دوران ریاستش بر سازمان صداوسیما را که با یک سال آخر دولت سیدمحمد خاتمی معاصر بود، «یکی از بهترین دور‌ه‌ها» توصیف کرده که به گفته او، «هیچ تزاحمی نداشتیم.» ضرغامی در این بخش از مصاحبه به نیکی از سیدمحمد خاتمی یاد کرده، از ماجرای توصیه رییس دولت اصلاحات برای حضور ضرغامی به عنوان معاون پارلمانی وزارت دفاع دوران خاتمی گفته و یادآوری کرده که وقتی به شورای معاونان پارلمانی که همه در آن دوران اصلاح‌طلب بودند دعوت نمی‌شد، خاتمی نسبت به این موضوع تذکر داده است.

او حتی گفته وقتی بخشی از اتفاقات آخرین حضور سیدمحمد خاتمی در دانشگاه تهران از تلویزیون پخش شده، خاتمی به هیچ عنوان ناراحت نشده و حتی از پخش حواشی در برنامه ۳۰: ۲۰ که آن روز‌ها تازه به مجموعه برنامه‌های صداوسیما اضافه شده بود، استقبال کرده و هرگز معترض نشده است.

ضرغامی، اما به رفتار حسن روحانی در قبال صداوسیما انتقاداتی جدی دارد؛ به همین دلیل هم وقتی در مصاحبه صحبت به ماجرای «منقل» و گلایه دولتی‌ها می‌رسد، این پرسش را مطرح می‌کند که «منقل اشکال دارد؟! اگر اشکال دارد، پس خود آقای روحانی وقتی به جلسه نخبگان رفتند و گفتند برخی می‌گویند ما برجام را می‌گیریم و آتش می‌زنیم. بابا مگر منقل جلوی‌تان گذاشتند که آتش می‌زنید؟! خب، این حرف اصلا خوبی نبود.» اشاره ضرغامی درواقع به ماجرایی است که اخیرا منجر به حذف علی‌عسگری از نشست هیات دولت و اعتراض دولتی‌ها شد و البته آن‌طور که ضرغامی گفته، تنها مختص این دولت هم نبوده و نیست.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcb.gb5urhbaaiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما