پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۲۵۰۵
plusresetminus
طبق روال هر هفته هفت مقاله، کلمه، پست و هشتگ پربازدید در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی را با هم مرور می کنیم.
علایم کرونای انگلیسی و شنای پروانه در صدر جستجوی ایرانیان
صبح‌شد: طبق روال هر هفته هفت مقاله، کلمه، پست و هشتگ پربازدید در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی را با هم مرور می کنیم.

7 واژه فارسی پر جست وجو در گوگل

این هفته بسیاری از کاربران بعد از اعلام وزیر ارتباطات در خصوص اعطای 60 گیگ اینترنت به دانشجویان و طلاب به دنبال سایت ثبت نام برای استفاده از این 60 گیگ بودند.

«محمدرضا حیاتی» هم در هفته ای که گذشت در یک گفت و گو با داریوش فرضیایی یا همان عمو پورنگ از نحوه جدایی اش از صدا و سیما گلایه داشت. فوت علی برقی بازیگر جوان بچه مهندس هم بر اثر کرونا نام این بازیگر را پر جست و جو کرد. بعد از فوت علی انصاریان بازیکن سابق پرسپولیس، برنامه شبکه خانگی «هم رفیق» قسمتی  را با حضور او به عنوان دوست رضا صادقی پخش کرد که بخش های مختلف آن بازتاب زیادی هم در شبکه های اجتماعی داشت.

مهرانه مهین ترابی هم یکی دیگر از بازیگران تلویزیون و سینماست که به دلیل حضور در برنامه دورهمی و صحبت هایش درباره دلیل ازدواج نکردنش در فهرست پر جست و جوهای این هفته قرار گرفت. خلاصه بازی استقلال و سپاهان هم در هفته ای که استقلال نتیجه نگرفت و بازی را 2 بر صفر به سپاهان واگذار کرد، در این فهرست قرار دارد.

انتهای فهرست پرجست و جوهای این هفته هم «علایم کرونای انگلیسی» را داریم که نشان می دهد مردم برای شناخت بیشتر این ویروس به دنبال علایم آن در هنگام ابتلا بوده اند.

7 مقاله پر بازدید از ویکی پدیا

در فهرست پربازدیدترین مقاله های این هفته، مقاله «روز ولنتاین» بود که مصادف با 14 فوریه یا 26 بهمن است.

البته در کنار روز ولنتاین بسیاری از کاربران هم مقاله «سپندارمزگان» را که به نام روز عشاق است، خوانده اند. از این روزها که بگذریم انتشار نسخه قاچاق فیلم «شنای پروانه» هم باعث شد مقاله ای که درباره این فیلم در ویکی پدیا وجود دارد، پربازدید شود. 25 بهمن هم مصادف بود با سالروز مرگ فروغ فرخزاد شاعر معاصر ایرانی که از او پنج دفتر شعر منتشر شده است.

انتصاب استاندار خوزستان به سمت رئیس سازمان ملی استاندارد هم انتقادهای زیادی را به همراه داشت و بسیار برای آشنایی بیشتر با غلامرضا شریعتی استاندار سابق خوزستان مقاله زندگی نامه او را خواندند. مقاله زندگی نامه علی انصاریان هم همچنان در این فهرست قرار دارد. سریال قورباغه هم که از شبکه نمایش خانگی پخش می شود در این فهرست قرار دارد.

 7 هشتگ داغ توئیتر از دیتاک

هشتگ های «تعویق آزمون دکترا، تعوق آزمون دستیار و وکالت» از داغ های این هفته بود و بسیاری از داوطلبان با این هشتگ ها به دنبال عقب انداختن آزمون به بعد از فروکش موج چهارم بودند که با کرونای انگلیسی همزمان شده است. هشتگ های اپوزیسیون درباره بهنام محجوبی و هواپیمای اوکراینی هم در این فهرست قرار دارند.

هشتگ عنابستانی هم بعد از چند روز دوباره داغ شد و بسیاری به دنبال نتیجه درگیری نماینده مجلس با سرباز راهور بودند. حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در اربیل نیز با هشتگ «اربیل» مورد توجه بود و در پایان هم بسیاری از کاربران در انتقاد به عملکرد دولت از هشتگ «حق شکایت دارم» استفاده کردند.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcd.z0x2yt0kka26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما