يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۲۵۴۴
plusresetminus
نوید محمدزاده، مجید صالحی، باران کوثری و فرزاد فرزین با نقش های متفاوتی در سریال‌های در حال انتشار ظاهر شده‎ اند.
۴ نقش متفاوت ستاره‌ها در شبکه نمایش خانگی!
صبح‌شد: این روز‌ها چهار سریال «قورباغه»، «ملکه گدایان» و «سیاوش» و «خوب، بد، جلف: رادیواکتیو» در نمایش خانگی در حال انتشار هستند. از میان بازیگرانی که در این مجموعه‌ها بازی کرده‌اند، چهار چهره با ایفای یک نقش ویژه، حضور متفاوتی در سریال داشته‌اند و بعضی از آن‌ها برخلاف کلیشه احتمالی که نقش‌های آنان در ذهن مخاطب وجود دارد، ظاهر شده‌اند.

نوید محمدزاده، باران کوثری، مجید صالحی و فرزاد فرزین چهره‌هایی هستند که فارغ از کیفیت بازی، فرصت ایفای نقش متفاوتی را در این سریال‌ها داشته‌اند.
 
مجید صالحی

مجید صالحی در سینما و تلویزیون بیشتر با فیلم‌ها و سریال‌های کمدی دیده شده و در مقام کارگردان نیز آثاری را در ژانر کمدی جلوی دوربین برده است. او سال ۹۹ حضور پررنگی در فیلم‌های غیرکمدی داشته و در سریال نمایش خانگی «سیاوش»، فیلم «صحنه‌زنی» و به تازگی «برف آخر» بازی کرده است. معلوم نیست مجید صالحی قصد دارد در بازیگری تغییر مسیر بدهد یا همچنان به پیشنهاد‌های کمدی هم فکر می‌کند، اما بازی در این سه اثر نشان می‌دهد که او به تازگی بیشتر از قبل توجه ویژه‌ای به پیشنهاد‌های غیرکمدی داشته است.

این بازیگر در مجموعه «سیاوش» با گریم و شخصیت کاملا متفاوتی ظاهر شده است. کاراکتر «صابر» شخصیتی منفی، لات، اهل دعوا و عصبی است که مدام لات‌بازی در می‌آورد و شر به پا می‌کند. گریم مجید صالحی در نقش این شخصیت به قابل باور شدن او کمک کرده و این بازیگر هم بازی قابل توجهی داشته است.

او در لحظه‌های جنون و خشم با تغییر حالت چهره و لحن خود، دیوانگی «صابر» را نمایان می‌کند و حضور متفاوتی در مقایسه با دیگر بازی‌های خود داشته است. مجید صالحی برای ایفای نقش اش در این سریال تلاش خوبی کرده است.
 
فرزاد فرزین

فرزاد فرزین در عرصه بازیگری تجربیاتی داشته است. این خواننده دهه ۸۰ در دو فیلم «پسران آجری» و «کنسرت روی آب» بازی کرد و پس از آن با ایفای نقش در فیلم «سگ‌های پوشالی» و امسال «آهنگ دونفره» حضور خود را در سینما ادامه داد، اما هیچ کدام از این آثار جایگاه او را به عنوان بازیگر تثبیت نکرد.

فرزین به استثنای «سگ‌های پوشالی»، نقش‌هایی را بازی کرد که به خود واقعی‌اش به عنوان خواننده بی‌ارتباط نبود و در سریال «عاشقانه» هم نقش بدل خودش را بازی کرد. او پس از این مجموعه در «مانکن» نقش پسری ساده و لوتی را بازی کرد که بی‌شباهت به «تورج» در «عاشقانه» نبود. اکنون او با «ملکه گدایان» فرصت بازی در نقش متفاوتی را که دنبالش بوده، پیدا کرده است.

«پارسا پارسا» مرد ثروتمندی است که دست راست شخصی به نام «ملکه» است و وظیفه عملی کردن بسیاری از نقشه‌های این کاراکتر با اوست. «پارسا» آشپرخانه تولید مواد مخدر دارد و شخصیتی منفی است. فرزاد فرزین در نقش این شخصیت بازی چندان خوبی نداشته و نتوانسته است با ایفای این نقش متفاوت، باعث شود که مخاطب به توانایی او در بازیگری ایمان بیاورد.
 
باران کوثری

باران کوثری تا به حال نقش زنان و دختران مختلفی با طبقه اجتماعی متفاوت و ویژگی‌های شخصیتی متنوع بازی کرده است و نمی‌توان گفت در نقش خاصی خودش را تکرار کرده، اما نقش او در سریال «ملکه گدایان» از جهت ادبیات، لحن صحبت کردن و ویژگی‌هایی که دارد، با دیگر نقش‌هایش متفاوت است.

«افرا» از کودکی در میان بچه‌هایی که برای تکدی‌گری به خیابان‌ها فرستاده می‌شوند بزرگ شده است و مسئولیت هدایت کودکان «مفت آباد» را برعهده دارد. «افرا» به دلیل رنج‌هایی که در زندگی تحمل کرده، دختری سرسخت و جدی است. او به دلیل زندگی در «مفت آباد» و شرایطی که در آن بزرگ شده، مانند شخصیت‌های لات صحبت می‌کند و تکیه‌کلام‌های خاصی دارد. این شخصیت کاراکتر مثبت و خوبی دارد.

باران کوثری سعی کرده با تغییر لحن خود، حالت نشستن، راه رفتن و دیالوگ‌هایش در نقش دختری مانند «افرا» باورپذیر باشد و در مجموع می‌توان گفت بازی خوبی در این نقش داشته است. او در جشنواره امسال با فیلم «بی همه چیز» در نقش یک دختر کمی عجیب‌وغریب دیده شد و آخرین حضور او در سینما هم متفاوت بوده است.
 
نوید محمدزاده

یکی از ویژگی‌های مشترکی که در بسیاری از نقش‌های نوید محمدزاده وجود دارد، برون گرایی و عصبی بودن است. هرچند که او این ویژگی را در هرکدام از فیلم‌ها متناسب با نقش خود به نمایش گذاشته، اما بعضی از منتقدان او بازی در نقش چنین کاراکتر‌هایی را نقطه ضعف او دانسته‌اند و کلیشه‌ای از این بازیگر در ذهن‌شان نقش بسته است. محمدزاده با بازی در فیلم‌هایی مانند «خشم و هیاهو»، «خفه‌گی» و مهم‌تر از همه «سرخ‌پوست» تلاش کرده است نقش‌های درون گرا، آرام و مرموزی را بازی کند. سریال «قورباغه» و کاراکتر «نوری»، جدیدترین گام نوید محمدزاده برای شکستن آن کلیشه است.

این شخصیت با استفاده از ماده مخصوصی می‌تواند آدم‌ها را برای مدت کوتاهی مسخ کند و آن‌ها را به فرمان خود دربیاورد، اما اطرافیان او از وجود این ماده خبر ندارند و تصور می‌کنند «نوری» قدرت خاصی دارد.

این شخصیت بسیار بی‌رحم، جدی، عجیب و کم‌حرف است. نوید محمدزاده با بازی خوب خود در سریال موفق شده این شخصیت را همان طور که قرار است به نظر برسد غیرقابل کشف، سرد، بی‌احساس و کنجکاوی‌برانگیز نشان بدهد و تلاش جدید او برای نمایش توانایی‌اش در چنین نقش‌هایی نتیجه بخش بوده است.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcg.t9xrak9ntpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما