کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عید ۱۴۰۰ سال بدون «پیک شادی»

5 اسفند 1399 ساعت 10:41

«پیک شادی» برخلاف اسمش هیچ‌وقت برای بچه‌ها شادی به‌همراه نداشت.


صبح شد: «پیک شادی» برخلاف اسمش هیچ‌وقت برای بچه‌ها شادی به‌همراه نداشت. در روز‌هایی که قرار بود فقط خوشگذرانی باشد و مهمانی و سفر، غصه انجام تکالیف عیش بچه‌ها و البته والدین را منقص و ۱۳ روز تعطیلی را به کام‌شان تلخ می‌کرد. تمرین‌های ریاضی، رونویسی از درس‌های فارسی، نقاشی سفره هفت‌سین، انشاء با موضوع «نوروز خود را چگونه گذراندید؟»، سؤالات علوم و دینی و اجتماعی که در نهایت نیز به کمک والدین، بزرگ‌تر‌ها و دیگر اعضای خانواده سرهم‌بندی و تحویل معلم می‌شد، تکالیفی بود که با وجود این همه تنش و اضطراب هیچ کاربردی برای بالا بردن سطح علم و دانش بچه‌ها نداشت. معلم‌ها هم به‌دلیل انبوه کتاب‌هایی که بعد از تعطیلات باید تدریس می‌کردند، دیگر وقتی برای مرور تکالیف نوروزی در کلاس نداشتند. امسال، اما وزیر آموزش و پرورش پرونده تکالیف نوروزی را بست و اعلام کرد که پیک نوروزی برای دانش‌آموزان نداریم.

سامانه «شاد» هم که اتفاقا خیلی‌ها را در مناطق محروم و دورافتاده به‌خاطر نداشتن گوشی هوشمند غصه‌دار کرده و قرار بود حکم مدرسه مجازی را داشته باشد، اما چندان هم موفق نبود، با دستور وزیر آموزش و پرورش در ایام نوروز تعطیل است و معلمان اجازه آموزش مجازی در روز‌های تعطیل را ندارند. وزارت آموزش و پرورش به خانواده‌هایی که دانش‌آموز کنکوری دارند هم هشدار داده که فروش تکالیف نوروزی در فضای مجازی کلاهبرداری است و گول مؤسساتی که بسته‌های آموزشی مجازی برای عید تهیه کرده‌اند را نخورند و هزینه اضافه نپردازند.

چند روزی بیشتر تا عید نمانده و امسال به خاطر کرونا خبری از سفر و مهمانی و خوشگذرانی نیست. اما بچه‌ها که در طول سال با اینکه در خانه بودند، استراحتی نداشتند و تدریس مجازی و مشکلاتش حسابی خسته‌شان کرده، می‌توانند در نبود پیک شادی و سامانه شاد، کمی استراحت کنند و از استرس درس و تکلیف مدرسه دور باشند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 2580

آدرس مطلب :
https://www.sobhshod.ir/news/2580/عید-۱۴۰۰-سال-بدون-پیک-شادی

صبح شد
  https://www.sobhshod.ir