سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۲۵۸۶
plusresetminus
عید نوروز بدون شک زمان مهمی برای مدیران سیماست؛ زمانی که بیش از هر وقت دیگری طیف بیشتری از مردم پای رسانه ملی می‌نشینند و بالطبع انتظار دارند تا زمان استراحتشان با دیدن سریال‌های مفرح و جذاب بگذرد.
جزئیات برنامه‌های صداوسیما برای عید نوروز ۱۴۰۰
صبح‌شد: عید نوروز بدون شک زمان مهمی برای مدیران سیماست؛ زمانی که بیش از هر وقت دیگری طیف بیشتری از مردم پای رسانه ملی می‌نشینند و بالطبع انتظار دارند تا زمان استراحتشان با دیدن سریال‌های مفرح و جذاب بگذرد.

سال گذشته هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، بسیاری از سریال‌هایی که در نیمه‌های راه تصویربرداری بودند تا به آنتن نوروزی شبکه‌های سیما برسند، در مدت زمان کوتاهی مجبور به تغییر سناریو و اتمام تصویربرداری شدند.

از این جهت، در برخی سریال‌ها نبود پایان‌بندی درست، بیش از پیش به چشم می‌خورد. اما در یک سال گذشته، اما و‌اگر‌ها برای ساخت سریال‌های مناسبتی بیشتر هم شده است. کارکردن در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا و خطر ابتلای گروه سازنده سریال، شرایط را بحرانی‌تر از قبل کرده است. با این حال، شبکه‌های سیما برای نوروز ۱۴۰۰ آماده می‌شوند.

حاشیه جزئی جداناپذیر از مجموعه «پایتخت» است؛ چه زمانی که عوامل سازنده آن دست به کار ساخت سریال می‌شوند و چه زمانی که قصد انجام کار ندارند. بعد از پخش فصل ششم «پایتخت»، با انتقاد سازندگان این مجموعه به سانسور‌های متعدد این مجموعه و نیمه‌تمام‌ماندن ساخت سریال، اما‌و‌اگر‌ها برای ساخت فصل‌های بعدی آن بیشتر شد.

آذر سال جاری بود که بار دیگر حواشی بسیاری مبنی‌بر ساخته شدن یا ساخته‌نشدن این مجموعه توجهات بسیاری را جلب کرد؛ این‌بار محسن تنابنده با انتشار متنی اعلام کرد ادامه «پایتخت» را نمی‌سازد.

او در بخشی از متن خود از عشق به مردم برای ساخت «پایتخت» سخن گفته و اینکه خودش به تمام کاستی‌ها واقف است. تنابنده با احترام به رسانه‌های موافق و مخالف ساخت «پایتخت» و همچنین منتقدان و در عین حال با نشانه‌گرفتن برخی رسانه‌ها از یک طیف سیاسی خاص، چنین عنوان کرده است که استخراج مفاهیم عجیب‌و‌غریب از پایتخت، با هدف انتقام‌گیری از جناح مخالف یا ابراز وجود صورت گرفته است.

بازیگر و نویسنده پایتخت در بخشی از نوشته‌اش از همکاری صداوسیما و توافق‌های انجام‌شده برای ساخت «پایتخت ۷» خبر داده و در عین حال آورده است که توان ساخت را در شرایط فعلی ندارد و آن را به فضایی پالوده‌تر محول می‌کند. مدتی بعد، اما تنابنده در صفحه شخصی خودش با انتشار عکسی با گریم نقی معمولی نوشت: «عید در خدمتیم». با این همه، بعد از نیمه‌تمام گذاشته‌شدن فصل پیشین پایتخت، عوامل این مجموعه تلویزیونی قصد دارند تا قسمت‌های باقی‌مانده فصل پیشین را در دو قسمت برای پخش در نوروز ۱۴۰۰ آماده کنند و باید دید در ادامه تصمیم سازندگان این سریال پرطرفدار برای ساخت قسمت‌های بعدی آن چه خواهد بود.

فصل سوم از سریال کمدی «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی نیز برای پخش از شبکه یک سیما در نظر گرفته شده است.

 مجموعه‌ای که تاکنون مورد توجه مخاطبانش بوده است. بازیگران این فصل، بازیگران دو فصل گذشته هستند؛ با این تفاوت که چند بازیگر به این مجموعه اضافه شده‌اند و در فصل سوم تمرکز روی تولید محصولات دارویی است و این شغل را معرفی و بارز کرده‌اند. در فصل جدید سریال «نون خ» بازیگران با ماسک مقابل دوربین می‌روند و گفته شده که فیلم‌نامه بر حسب شرایط تغییر کرده و در فیلم‌نامه نیز به موضوع کرونا پرداخته شده است.

سعید آقاخانی، کارگردان سریال «نون خ»، درگفت‌وگویی درباره شرایط تصویربرداری این فصل از مجموعه گفت: فصل سوم سریال «نون خ» ادامه داستان فصل دوم است و در این فصل ما علاوه بر نمایش زیبایی‌های استان کرمانشاه و استان کردستان، مهاباد و بخش‌های کردنشین استان آذربایجان را هم به تصویر کشاندیم.

 تمام تلاش ما این است که در نوروز سال ۱۴۰۰ مردم ساعت و لحظات خوشی را با این سریال سپری کنند و امیدوارم بتوانیم مردم را بیشتر بخندانیم. در واقع روز مرگ ما زمانی است که بیننده به سریال ما نخندد و تلاش ما این است که مردم را شاد کنیم.


آقاخانی درباره حضور بازیگران با ماسک در فصل جدید سریال «نون خ ۳» عنوان کرد: از آنجا که یکی از شخصیت‌های این سریال بر‌اساس قصه به کرونا مبتلا شده است، بنابراین ما علاوه‌بر اینکه به موضوع کرونا پرداخته‌ایم، تمام صحنه‌ها را با ماسک مقابل دوربین رفته‌ایم. تمام تلاش ما این است که سریال «نون خ» در فصول جدیدش جذاب‌تر و مخاطب‌پسندتر باشد و بتواند مردم را در ایام عید نوروز بیشتر شاد و خوشحال کند.


سعید آقاخانی، علی صادقی، سیروس میمنت، شقایق دهقان، سیدعلی صالحی، پاشا جمالی، یدالله شادمانی، ندا قاسمی، نسرین مرادی، هدیه بازوند، شیدا یوسفی، صهبا شرافتی، هدی استواری، آتنا مهیاری، کاظم نوربخش، ماشاالله وروایی، سیروس سپهری، یوسف کرمی، رضا رشیدی، سیدحسین موسوی، سیروس حسینی‌فر، علی اخوان، افشین ملکی، نارین ایوبی و شقایق فتاحی بازیگران سریال «نون خ» هستند.


سریال نوروزی «هم‌بازی» به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی نوید محمودی نیز برای پخش در ایام نوروز آماده می‌شود. دیبا زاهدی، کامران تفتی، حسین مهری، مریم مؤمن، آتیلا پسیانی، علیرضا استادی، امیر کاظمی، خیام وقار، پادینا کیانی، زهره نعیمی، همایون ارشادی، نیلوفر کوخانی، محیا دهقانی، رؤیا جاوید‌نیا و محمد حیدری از بازیگران این مجموعه هستند. «هم بازی» ملودرام عاشقانه‌ای است که سعی دارد در فضایی جدید با قصه‌ای اجتماعی به قلم وحید حسن‌زاده و مریم اسمی‌خانی با طراحی نوید محمودی به روابط جوانان، اشتغال و هویت نگاه ویژه‌ای داشته باشد و برای پخش از شبکه دو سیما درنظر گرفته شده است.

«بوتیمار» به کارگردانی علیرضا نجف‌زاده و تهیه‌کنندگی مهران مهام نیز دیگر سریال نوروز سیماست. حمید لولایی، مرجانه گلچین، هدایت هاشمی، مهران رجبی، اشکان اشتیاق، ساناز سماواتی، علی صبوری، علیرضا درویش، سپند امیر‌سلیمانی، رامین ناصرنصیر، شهاب عباسی، سیما مطلبی، سارا مقربی، ندا کوهی، آرزو ابی‌زاده، دانیال جعفری و سامی غریبی از‌جمله بازیگران این سریال هستند. در خلاصه داستان این مجموعه نمایشی آمده است: بوتیمار همیشه در تشنگی به سر می‌برد، اما آن هنگام که به رودخانه یا دریا می‌رسد، نگران می‌شود که مبادا آب دریا تمام شود و او از تشنگی بمیرد، پس آب نمی‌خورد و تشنه می‌ماند. بوتیمار همیشه نگران فرداست. شهاب عباسی، آرمان صبوری و سعید جلالی نویسندگان آن هستند.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcc.4qia2bqpela82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما