سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۲۶۹۷
plusresetminus
تحقیقاتی که توسط پژوهشگران ایتالیایی صورت گرفته نشان می دهد افراد چاق و یا آن دسته افرادی که «شاخص توده بدنی » (BMI) آنها بالای ۳۰ است، واکسن کرونا آمریکایی «فایزر» چندان بر روی آنها تاثیر گذار نیست.
واکسن فایزر چاق ها را مصون نمی‌کند!
صبح‌شد: تارنمای خبری انگلیسی «میرور» (mirror) با انتشار این خبر افزود: محققان در ایتالیا ضمن اعلام این هشدار گفتند افراد چاق به نظر نیازمند «دوز» بیشتری از واکسن فایزر هستند تا بتواند این گروه از افراد را در برابر ویروس کرونا واکسینه کند؛ بنابراین گزارش تحقیقات این دسته از محققان ایتالیایی نشان داده میزان «آنتی بادی» تولید شده در بدن افراد چاق دریافت کننده واکسن فایزر در قیاس با افراد سالم، نصف بوده و قدرت لازم برای از میان بردن بیماری کووید-۱۹ را ندارد و نیازمند دوز بیشتری از واکسن فایزر هستند.

میرور در ادامه افزود: افراد چاق (کسانی که توده بدنی آن‌ها بالای ۳۰ است)، از آنجایی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت و فشار خون هستند، در برابر ویروس کرونا نیز آسیب پذیرتر از افراد سالم به نظر می‌رسند.

این نخستین تحقیقات صورت گرفته بر روی تاثیرات واکسن فایزر است که در ایتالیا به عمل آمده و برآورد می‌شود یک سوم جمعیت انگلیس و نزدیک به ۴۰ درصد از جمعیت آمریکا در گروه افراد چاق قرار دارند.

میرور درادامه گزارش داد: تحقیقاتی بر روی ۲۴۸ نفر در «انستیتو فیزیوتراپی اوسپیتالیر» (Istituti Fisioterapici Ospitalieri) واقع در رُم پیش از دریافت نوبت دوم واکسن فایزر صورت گرفت. تجزیه و تحلیل خون آن‌ها نشان داد که بطور متوسط افرادی که وزن عادی دارند، میزان غلظت آنتی بادی آن‌ها «۳۲۵.۸» بوده، اما در افراد چاق این میزان غلظت تنها ۱۶۷.۱ است.

این گزارش حاکی است که این بررسی تنها بر روی ۲۶ فرد چاق صورت گرفته و نمی‌توان بطور قطع درباره ناکارآمدی واکسن فایزر بر روی این گروه از افراد نتیجه گیری کرد.

هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان درحال رسیدن به مرز ۱۱۵میلیون نفر است که از این تعداد نیز بیش از دو میلیون و ۵۵۰هزار نفر جان باخته اند.

آمریکا دراین میان با بیش از ۲۹ میلیون مبتلا و بالغ بر ۵۲۷هزار جان باخته کانون انتشار این ویروس در جهان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcf.1d0iw6dvegiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما