دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب : ۲۷
plusresetminus
پیش تر در خبر‌ها آمده بود که یک سگ سه ساله از نژاد «پیت بول» به همراه صاحبش که قرص مصرف کرده بود از منزل خارج شود و صاحبش به خاطر عوارض قرص‌ها بیهوش می‌شود و روی زمین می‌افتد؛ دو عابر برای کمک به صاحب این سگ به او نزدیک می‌شوند؛ سگ احساس می‌کند که این دو نفر قصد دارند به صاحبش آسیب بزنند و به همین خاطر این دو نفر را به قول معروف «لت و پار» می‌کند.
مسئول سگ‌های زنده یاب: مردم با سگ هایشان در خیابان تردد نکنند/سگ ذاتش حمله است
صبح‌شد: پیش تر در خبر‌ها آمده بود که یک سگ سه ساله از نژاد «پیت بول» به همراه صاحبش که قرص مصرف کرده بود از منزل خارج شود و صاحبش به خاطر عوارض قرص‌ها بیهوش می‌شود و روی زمین می‌افتد؛ دو عابر برای کمک به صاحب این سگ به او نزدیک می‌شوند؛ سگ احساس می‌کند که این دو نفر قصد دارند به صاحبش آسیب بزنند و به همین خاطر این دو نفر را به قول معروف «لت و پار» می‌کند.
 
اتفاق‌های از این دست حداقل در پایتخت زیاد می‌اتفاق می‌افتد؛ اما چاره چیست؟ آیا راه حلی برای این موضوع وجود دارد؟؛ نادر گل محمدی رئیس اداره سگ‌های زنده یاب هلال احمر در این خصوص به «صبح‌شد» می‌گوید: با توجه به اینکه سگ‌ها قوه تشخیص نداشته و به ذات حمله در آن‌ها نهادینه شده لازم است صاحبانشان از تردد با آن‌ها در معابر عمومی خودداری کنند؛ آوردن این نوع سگ‌ها در محیط‌های عمومی اعم از پارک و خیابان صحیح نیست، زیرا ذات این نوع سگ‌ها حمله کردن به افراد است.

گل محمدی با تاکید بر اینکه تردد برخی افراد با سگ‌های زینتی نیز صحیح نیست، تصریح کرد: البته که این نوع سگ‌ها ماهیت حمله یا آسیب رساندن به مردم را ندارند.

وی با بیان اینکه عدم تربیت مناسب می‌تواند در خطرزا بودن هر چه بیشتر وجود چنین سگ‌هایی در معابر عمومی بی افزاید، گفت:توصیه ما این است که اگر بنا بر ضرورت تردد با این نوع سگ‌ها صورت می‌گیرد حتما تسمه و قلاده داشته باشند تا به راحتی کنترل شوند.

گل محمدی ادامه داد: اگر سگ‌ها حس کنند که کسی قصد اذیت خود یا صاحبان را دارد به آن‌ها حمله می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مکانی برای آموزش سگ‌ها وجود دارد، گفت: پانسیون‌های خصوصی تربیت سگ‌ها را بر عهده دارند.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcei.8wjjh8fbb9.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما