کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در این هفته ایرانی‌ها بیشتر چه چیزی را سرچ کردند؟

20 شهريور 1399 ساعت 14:43

این هفته طبق روال هر هفته هفت مقاله، کلمه، پست و هشتگ پربازدید و پرکاربرد را در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی با هم مرور می کنیم.


صبح‌شد:   این هفته طبق روال هر هفته هفت مقاله، کلمه، پست و هشتگ پربازدید و پرکاربرد را در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی با هم مرور می کنیم.
 
7 مقاله پر بازدید از ویکی پدیا

مختارنامه و مختار ثقفی: بازپخش سریال مختارنامه در سالی که به دلیل وجود کرونا ،برگزاری مجالس با محدودیت هایی همراه بود بازهم مورد استقبال مردم قرار گرفته است.
شارلی ابدو: بعد از اقدام اهانت آمیز مجله فرانسوی «شارلی ابدو» و انتشار مجدد کاریکاتور موهن به پیامبر اعظم(ص) بسیاری این اقدام این مجله فرانسوی را محکوم کردند.
نوید افکاری: نام این فرد هم که بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط قوه قضاییه به جرم قتل یکی از کارکنان سازمان آب منطقه‌ای استان شیراز در سال ۱۳۹۷ به اعدام محکوم شده است بازهم پر بازدید شد.
فرهاد مجیدی: بعد از این که فرهاد مجیدی بازی نیمه نهایی جام حذفی مقابل پرسپولیس را برد خیلی ها این مربی را مربی فصل آینده استقلال می دانستند این در حالی بود که برخی از مدیران این تیم مشغول مذاکره با استراماچونی بودند و همین اتفاق باعث شد که مجیدی بعد از فینال جام حذفی دیگر روی صندلی استقلال ننشیند.
میلاد سرلک: پیوستن این بازیکن به تیم پرسپولیس به تنهایی می توانست مقاله مربوط به او را در ویکی پدیا پربازدید کند اما شایعه ای درباره  مشکل سربازی این بازیکن هم خیلی زود در شبکه های اجتماعی خبرساز شد. البته خود این بازیکن گفته است هیچ مشکلی بابت سربازی ندارد.
این هفته یک مقاله غیر اخلاقی پربازدید شد .
 

7 هشتگ داغ توئیتر از دیتاک

#ما_ملت_امام_حسینیم(ع) و #حب_الحسین_ یجمعنا: از روزهای ابتدایی محرم این دو هشتگ  مورد استقبال بسیاری از کاربران توئیتر  قرار گرفت.
#استراماچونی_را_برگردانید: بعد از این که خبر مذاکره مدیران استقلال با استراماچونی در فضای مجازی منتشر شد، هواداران این تیم خواستار حضور این مربی ایتالیایی روی نیمکت استقلال شدند. هر چند که به گفته معاون وزیر ورزش حضور مربی و بازیکن خارجی حداقل امسال برای تیم ها ممنوع است.
مخالفت با اعدام در حمایت از قاتلی که یک کارمند سازمان آب را در شیراز به قتل رسانده، این هفته هم در توئیتر داغ شد.
#نه_به_بازگشایی_مدارس: با شروع مدارس و اعلام حضوری بودن کلاس ها بسیاری برای انتقاد به این تصمیم از این هشتگ استفاده کردند البته در روزهای اخیر اعلام شد که شرکت در کلاس ها اجباری نیست ولی متاسفانه هنوز به دلیل ایرادهایی که در «شاد» وجود دارد کلاس های آنلاین شروع نشده است.
#بورس: این هشتگ هم در این چند هفته ای که بازار روند نزولی داشته بسیار مورد استفاده بوده و برخی از کاربران طنزگونه این ریزش های بورس را با صحبت های اخیر رئیس جمهور در خصوص گشایش اقتصادی مرتبط دانسته اند.
#محمدرضا_فروتن: شایعه تغییر جنسیت فروتن که بعد از 12 ساعت توسط خود فروتن تکذیب شد هم طی دو روز به داغ ترین هشتگ توئیتر فارسی تبدیل شد.
 
7 واژه فارسی پرجست وجو در گوگل

اخبار بورس: با ریزش های پی در پی شاخص بورس در هفته های اخیر بسیاری از فعالان بورس برای رصد اخبار بورس به سراغ گوگل رفتند.
قیمت سهام عدالت: در این روزهایی که بورس قرمز رنگ است آن دسته از افرادی که قصد فروش سهام عدالت شان را دارند روزانه قیمت سهام عدالت را بررسی می کنند.
خلاصه بازی استقلال و تراکتورسازی: فینال جام حذفی هم برگزار شد و تراکتورسازی با نتیجه 3 بر 2 استقلال را شکست داد و قهرمان جام حذفی شد.
هتاکی مسافر مازندرانی: هتاکی یک مسافر شهرهای شمالی به مردم استان مازندران در اینستاگرام خیلی زود مورد توجه قرار گرفت و این فرد هتاک دستگیر شد و بابت تشویش اذهان عمومی، توهین و افترا در مجموع به تحمل ۳ سال حبس و ۱۴۸ ضربه شلاق تعزیری و مجازات تکمیلی منع اقامت و تردد در استان‌های ساحلی شمال کشور و اقامت اجباری در مناطق محروم به مدت ۲ سال نیز محکوم شد.
محمدرضا فروتن: شایعه تغییر جنسیت محمدرضا فروتن در توئیتر خیلی زود به پر واکنش ترین موضوع در شبکه های اجتماعی تبدیل شد. هرچند خود محمد رضا فروتن 12 ساعت بعد از این شایعه آن را در اینستاگرام شخصی اش تکذیب کرد اما در همین مدت کوتاه به تعداد دنبال کننده های این بازیگر در اینستاگرام 150 هزار نفر اضافه شد.
انتخاب رشته ارشد 99: در این هفته رتبه های کنکور ارشد آمد و واجدان  شرایط باید در خصوص رشته مورد علاقه شان برای گرفتن کارشناسی ارشد اقدام کنند.
شبکه آموزش: هرچند مدارس حضوری شده و هنوز در بسیاری از مدارس خبری از کلاس های آنلاین نیست اما شبکه آموزش ساعت های خاصی را برای تدریس در مقاطع مختلف در نظر گرفته که دانش آموزان با دیدن برنامه از درس ها عقب نمانند.
 
7 پست پر بازدید در تلگرام از تلگرافی

1. مصاف استقلال و تراکتورسازی در فینال جام حذفی
62/4 میلیون بازدید در ۴۶۹ کانال، تاریخ انتشار: 13/6
2. فینال جام حذفی ورزشگاه امام رضا (ع)
07/4 میلیون بازدید در ۲۲۰ کانال، تاریخ انتشار 13/6
3. کنایه مجری شبکه خبر به روحانی؛ چکش غیر حضوری رئیس جمهور برای دانش آموزان
79/3 میلیون بازدید در ۱۰۶۷ کانال، تاریخ انتشار: 15/6
4. بشار رسن با پرسپولیس تمدید کرد
62/3 میلیون بازدید در ۳۰۰ کانال، تاریخ انتشار: 16/6
5. یارانه نقدی پنج شنبه واریز می شود
60/3 میلیون بازدید در ۲۰۱۹ کانال، تاریخ انتشار: 17/6
6. حکم محکومیت فرد هتاک به مردم مازندران
53/3 میلیون بازدید در ۱۱۲۴ کانال، تاریخ انتشار: 17/6
7. زمان اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری مشخص شد
32/3 میلیون بازدید در ۱۴۶۲ کانال، تاریخ انتشار: 13/6
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 270

آدرس مطلب :
https://www.sobhshod.ir/news/270/این-هفته-ایرانی-ها-بیشتر-چیزی-سرچ-کردند

صبح شد
  https://www.sobhshod.ir