يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۲۷۶۷
plusresetminus
اولین جلسه رسیدگی به پرونده اتهامی خواننده‌ای که متهم است ناپدری‌اش را به قتل رسانده است، در دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.
آخرین خبرها از دادگاه «حمید صفت»
صبح‌شد: اولین جلسه رسیدگی به پرونده اتهامی خواننده‌ای که متهم است ناپدری‌اش را به قتل رسانده است، در دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

پحمید که همراه وکلایش و در حالی که آزاد بود در دادگاه کیفری استان تهران حاضر شد، متهم است سه سال قبل ناپدری‌اش را به قتل رسانده است.

این پرونده مرداد سال ۹۶ تشکیل شد. آن زمان مأموران متوجه شدند مردی ۶۶‌ساله به نام هوشنگ بر اثر اصابت جسم سخت به سرش، جانش را از دست داده است. بلافاصله پلیس تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کرد و مشخص شد فردی که با هوشنگ درگیر شده، حمید، یکی از خوانندگان رپ مشهور است که مادرش همسر هوشنگ بوده است.

حمید دستگیر شد، اما به قتل عمدی اعتراف نکرد. او مدعی شد هوشنگ را هل داده و همین هل‌دادن باعث شده سرش به گلدان برخورد کند و او ضربه‌ای به مقتول نزده است. حمید در بازجویی‌ها گفت: پدر و مادرم زمانی که کودک بودم از هم جدا شدند و مادرم حدود ۱۲ سال قبل با هوشنگ ازدواج کرد.

هوشنگ در آلمان یک مغازه داشت، همراه با مادرم در آنجا زندگی می‌کردند و هر چند وقت یک بار با مادرم به ایران می‌آمدند، وسایل من هم در خانه مادرم بود.

وی ادامه داد: هوشنگ فردی عصبانی بود و مدام مادرم را کتک می‌زد؛ حتی یک بار روی مادرم چاقو کشیده بود. او با همه اطرافیانش دعوا می‌کرد و با خانواده خودش نیز مدام درگیر بود و ما همیشه سعی داشتیم وی را آرام کنیم تا اینکه در تاریخ ۲۴ مرداد برادرم که ساکن آمریکاست با من تماس گرفت و گفت هوشنگ با مادرم درگیر شده و از من خواست سراغی از مادرم بگیرم.

خانمی که همسایه مادرم در آلمان است، شب قبل از حادثه به منزل مادرم رفته و صبح روز ۲۴ مرداد قرار بود به آلمان بازگردد که مادرم با من تماس گرفت و خواست آن خانم را به فرودگاه ببرم، اما به مادرم گفتم ماشین ندارم و نمی‌توانم. فردای آن روز به خانه مادرم رفتم تا لباس‌هایم را بردارم و آن‌زمان بود که متوجه شدم مادرم از شوهرش کتک خورده است.

متهم گفت: زمانی که به خانه رسیدم، هوشنگ روی مبل نشسته بود. از او پرسیدم چرا با مادرم این‌گونه رفتار کردی و او را کتک زدی که جواب داد کتک زدم که زدم، در این حین من گلدان شیشه‌ای را از نزدیک تلویزیون برداشتم و به سمت راست هوشنگ پرتاب کردم، گلدان را به سمت مخالف هوشنگ پرتاب کردم و قصد داشتم وی بترسد و از او زهرچشم بگیرم، سپس میز جلوی کاناپه را برگرداندم که هوشنگ به سمت من هجوم آورد. سپس هوشنگ به سمت آشپزخانه رفت تا چاقو بردارد، من جلوی در ورودی آشپزخانه از پشت دستان وی را گرفتم که سمت چاقو نرود.

او لیوان آب روی میز را با دست چپش برداشت که من لیوان را از دستش گرفتم و به روی زمین پرت کردم در نهایت همسایه‌ها ما را از هم جدا کردند و من مادرم را از آنجا بردم، بعد نیز از همسایه‌ها شنیدم که آن‌ها یکی، دو ساعت نزد هوشنگ بوده و با وی حرف زده‌اند و پس از ساعتی او را به بیمارستان برده‌اند.

اظهارات حمید در حالی مطرح شد که در پرونده بالینی هوشنگ علت اولیه مرگ وی ضربه شدید به سر در ناحیه آهیانی گیجگاهی اعلام شده است. متهم در اظهاراتش با رد واردکردن هرگونه ضربه به سر متوفی به بازپرس گفت: من به‌هیچ‌وجه ضربه‌ای به سر هوشنگ نزدم و اصلا قصد کشتن او را نداشتم، فقط می‌خواستم وی را بترسانم.

حمید به نظر پزشکی قانونی درباره اینکه قتل را عمد دانسته بود اعتراض کرد، با‌این‌حال کیفرخواست قتل عمد علیه او صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه رسیدگی به این پرونده که دیروز برگزار شد، ابتدا نماینده دادستان صحبت کرد.

او با درخواست مجازات به اتهام قتل عمدی برای متهم گفت: حمید بر اساس شواهد و مدارکی که به دست آمده، مرتکب قتل عمدی مقتول شده است.

مقتول برخلاف گفته‌های متهم، فردی بداخلاق و تندخو نبود. پزشکی قانونی اظهار‌نظر کرده که علت مرگ وارد‌شدن ضربه به سر مقتول بوده و بیمارستان هم این موضوع را تأیید کرده است.

نماینده دادستان ادامه داد: متهم ادعا کرده سه نوع قرص در بیمارستان به مقتول داده شده که در زمان وارد‌شدن ضربه مغزی نباید به بیمار داده شود، اما بیمارستان این کار را کرده است. در یافته‌های ما مشخص شد این ادعا اشتباه است؛ دو نوع قرص به مقتول داده شده که برای سلامت او زیانی نداشته است.

همچنین مشخص شده است که مقتول و متهم از قبل با هم اختلافاتی داشته‌اند؛ بنابراین با توجه به درخواست قصاص از سوی اولیای دم که فرزندان مقتول هستند و در خارج از کشور زندگی می‌کنند، به‌عنوان نماینده دادستان به اتهام قتل عمدی درخواست صدور حکم قانونی را دارم. با توجه به طولانی‌شدن زمان قرائت کیفرخواست، وکلای اولیای دم، متهم و وکلای او فرصت دفاع پیدا نکردند و ادامه رسیدگی به دوشنبه موکول شد.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcd.90x2yt055a26y.html
منبع : شرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما