کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با نايب‌رييس فدراسيون فوتبال آشنا شوید

17 اسفند 1399 ساعت 10:52

در انتخابات فدراسیون فوتبال سیده شهره موسوی به عنوان نایب‌رییس شهاب‌الدین عزیزی خادم از مجمع رای گرفت.


صبح شد: در انتخابات فدراسیون فوتبال سیده شهره موسوی به عنوان نایب‌رییس شهاب‌الدین عزیزی خادم از مجمع رای گرفت. موسوی از این پس نفر اول فوتبال زنان در کشور خواهد بود؛ وظیفه‌ای که پیش از این برعهده لیلا صوفی‌زاده بود که مدیریتش در سال‌های گذشته انتقادات زیادی را به دنبال داشت.

شهره موسوی در حالی به سمت نایب‌رییس فدراسیون فوتبال منصوب شد که سوابق او هم در بخش فوتبالی و هم در بخش مدیریتی با سوالات و ابهامات زیادی مواجه بوده است. موسوی در حال حاضر مدیرعامل شرکت بادران و همچنین مدیرعامل تیم فوتبال تحت مالکیت این شرکت به حساب می‌آید.

شرکت بادران یک شبکه بازاریابی شبکه‌ای است. تیم فوتبال بادران در سال ۱۳۹۵ با خرید امتیاز یک تیم دسته دویی به نام ایرانجوان خورموج به فوتبال پا گذاشت و بعد از ناکامی در صعود به لیگ دسته یک، در سال بعد با خرید امتیاز تیم پارسه تهران جواز حضور در رقابت‌های دسته یک را به دست آورد. بادران از همان سال در لیگ دسته یک کار می‌کند و تلاش دارد به سطح اول فوتبال کشور راه پیدا کند.

شرکت بادران با توجه به نوع فعالیتی که انجام می‌دهد یعنی بازاریابی شبکه‌ای، فعالیتی که در دهه ۸۰ ممنوع بود، اما ایرانی‌های زیادی را تحت همکاری با شرکت‌های خارجی به خودش جلب کرد، همیشه مورد سوءظن و گمانه‌زنی‌های بسیاری قرار داشته.

همین حالا که چندین سال از شروع به کار این شرکت در ایران به عنوان نخستین شرکت دارای مجوز در زمینه بازاریابی شبکه‌ای می‌گذرد، کافی است نامی از بادران در یکی از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مطرح شود تا موافقان و مخالفان آن واکنش نشان دهند.

این اظهارنظر‌ها از طیف «همش کلاهبرداریه» تا «من زندگیمو با این کار ساختم» را در برمی‌گیرد. خیلی از کسانی که زمانی با این شرکت همکاری داشته‌اند ادعا می‌کنند که سرمایه و وقت‌شان به یغما برده شده. برخی دیگر نیز که سابقه کار با شرکت‌های خارجی فعال در ایران در دهه ۸۰ را دارند معتقدند تا وقتی بازاریابی شبکه‌ای در ایران با هدف میلیاردر شدن و نه خرید و فروش کالای مورد نیاز ترویج شود، دست کمی از کلاهبرداری ندارد.

در این بین محمد جرجندی  کارشناس امور سایبری که هم‌اکنون در امریکا زندگی می‌کند چندی پیش در گزارشی به ارتباط شرکت بادران و مدیرانش با ارز دیجیتالی «کینگ‌مانی» خبر داد.

جرجندی در این رابطه در وب‌سایت وب‌آموز نوشت: «بادران به عنوان پورسانت، به اعضای شبکه، ارز دیجیتالی تحت عنوان کینگ مانی (به اختصار کیم) پرداخت و اعضا را تشویق به سرمایه‌گذاری کرده است.» جرجندی در ادامه می‌گوید که افراد در سایت خرید کیم می‌توانستند بیت‌کوین را به کینگ مانی و بالعکس تبدیل کنند، اما پس از مدتی سایت هرگونه فروش کیم را مسدود کرد و اموال افراد بلوکه شد.

شرکت بادران در اطلاعیه‌ای هرگونه ارتباط با رمزارز کینگ مانی را تکذیب کرد. جرجندی نیز متقابلا از ارتباط چند نفر از مدیران ارشد شرکت بادران با وب‌سایت کینگ‌مانی پرده برداشت. همچنین برخی از نتورکر‌های بادران ادعا‌های جرجندی در رابطه با تشویق به سرمایه‌گذاری در رمزارز کیم توسط لیدر‌ها و بعد بلوکه شدن سرمایه‌شان را تایید کرده‌اند.

پرداختن به بازاریابی شبکه‌ای، مزایا و معایب و همچنین نوع خاص فعالیت شرکت بادران در حوصله این متن نیست. با این حال مهم است بدانیم انتخاب خانم موسوی به سمت نایب‌رییس فدراسیون فوتبال یک تبلیغ بسیار بزرگ برای این شرکت به حساب می‌آید. کما اینکه در سایت و اینستاگرام این شرکت تاکید زیادی روی موفقیت خانم موسوی می‌شود. این مساله زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم یکی از ترس‌ها یا به اصطلاح خود نتورکر‌ها آبجکشن‌های آدم‌های جدید برای ورود به شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای به عنوان عامل فروش، قانونی و پایدار بودن مجموعه است. آدم‌ها باید به شرکتی که پلن فروش و سود ارائه می‌دهد، اعتماد کنند. دغدغه‌ای که با توجه به جایگاهی که مدیرعامل شرکت در یکی از مهم‌ترین ارگان‌های کشور به دست آورده از بین می‌رود.

مساله بعدی که در مورد خانم موسوی باید به آن پرداخت سابقه فوتبالی ایشان است. ایشان نزدیک ۵ سال است که با اداره یک تیم فوتبال در دسته دو و دسته یک لیگ باشگاه‌های کشور در این رشته فعالیت می‌کند. با این حال واقعیت این است که شکل ورود خانم موسوی به فوتبال با دو بار خرید امتیاز سایر تیم‌ها، یک بار در دسته دو و یک بار در دسته یک و نه طی کردن فرآیند صعود یک تیم در رده‌های مختلف نمی‌تواند از ایشان یک آدم فوتبالی بسازد.

همان‌طورکه نمی‌توان مدیرعامل تیم اینتر که به واسطه خریده شدن سهام باشگاه توسط پدرش تبدیل به مدیرعامل یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های اورپا شده را آدمی فوتبالی دانست.

مجموعه بادران جز بقا در دسته یک تاکنون به موفقیت خاصی در عرصه فوتبال دست پیدا نکرده و طرح‌های ایشان و همکاران‌شان که بیشتر روی کاغذ بوده، نظیر وعده ساختن استادیوم ۱۶۰ هزار نفری که در سال ۱۳۹۵ با ورود تیم فوتبال شرکت به لیگ داده شد در حد حرف باقی مانده است.

همچنین ساختن تیم‌های فوتبال پایه یا بحث استعدادیابی نیز فعلا به آن صورت محقق نشده است. صعود به لیگ برتر هم به همین شکل. با این حال نمی‌توان منکر تاثیر مثبت حضور یک تیم فوتبال با پشتوانه خصوصی ولو بدون دستاورد در این رشته شد.

تیمی که طرفدارانش را نتورکر‌ها تشکیل می‌دهند و در بازی‌های خانگی این تیم در تهران با لباس فرم نارنجی به تشویق تیم‌شان می‌پردازند.

خانم موسوی با این پشتوانه در یکی از سخت‌ترین قسمت‌های فدراسیون فوتبال که مدیریت فوتبال زنان است مشغول به کار شده. این بخش پرچالش در دوران مدیریت قبلی به‌شدت آسیب دیده و این یعنی خانم موسوی علاوه بر حل کردن مشکلات همیشگی فوتبال زنان باید خرابکاری‌های دوره قبل را نیز برطرف کند.

مشکلات همیشگی فوتبال زنان شامل دستمزد‌های به‌شدت پایین، امکانات بسیار ناکافی، عدم پوشش رسانه‌ای و بی‌توجهی صداوسیما، نگاه تبعیض‌آمیز مدیریتی، وضعیت بد داوران زن از لحاظ دستمزد و امنیت شغلی و مسائلی از این دست می‌شود.

به این‌ها باید مساله ورود زنان به استادیوم را نیز اضافه کرد. چیزی که گرچه به‌طور مشخص مربوط به شخص نایب‌رییس زنان فدراسیون فوتبال نمی‌شود، اما نیازمند تلاش گسترده شخصی که در این جایگاه قرار می‌گیرد، خواهد بود.

خانم موسوی علاوه بر تمرکز روی حل این مشکلات باید تیم فوتبال زنان ایران را که به خاطر دو سال فعالیت نکردن از رنکینگ فیفا خارج شده سر و سامان بدهد. پاداش ۲۲ میلیونی سه سال پیش تیم فوتسال زنان ایران که قهرمان آسیا شده و در فدراسیون قبلی هر روز پشت گوش انداخته می‌شد را به سرعت پرداخت کند.

تیم ملی فوتسال را آماده حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان کند و... بدون شک انجام تمام این کار‌ها نیازمند یک کار عملیاتی و سریع است.

زنان فوتبالیست کشورمان امیدوارند در دوره جدید، شهاب‌الدین عزیزی خادم بتواند شعار‌های انتخاباتی‌اش در رابطه با فوتبال زنان را تحقق ببخشد و خانم موسوی نیز ثابت کند علاوه بر سخنرانی‌های انگیزشی در جمع نتورکر‌ها می‌تواند یک عملگرای موفق هم باشد.

موسوی در نخستین گفت‌وگوهایش بعد از رسیدن به پست نایب‌رییس فدراسیون فوتبال گفت که برنامه‌ای روی کاغذ برای ارائه ندارد و همه‌چیز توی ذهنش است.

این البته برخلاف همان چیزی است که نتورکر‌ها و مخصوصا خود خانم موسوی همیشه به دیگران توصیه می‌کنند. اینکه باید برنامه‌ها و اهداف را روی کاغذ نوشت.

با این حال ایشان به عنوان شروع همان چیز‌هایی را در نظر گرفته که بالاتر به عنوان دغدغه‌های اصلی فوتبال زنان ذکر شد. خانم موسوی حتی تاکید کرد که از رسانه‌ها به عنوان بازوی کمکی خود استفاده خواهد کرد.

مساله‌ای که در زمان حضور خانم صوفی‌زاده کاملا برعکس بود و ایشان رسانه‌ها را یک تهدید برای خودش و جایگاهش می‌دانست. حال باید منتظر ماند و دید آیا وضعیت فوتبال زنان طبق قول نایب‌رییس زنان فدراسیون تغییرات مثبتی خواهد داشت یا خیر؟

 انتخاب خانم موسوی به سمت نایب‌رییس فدراسیون فوتبال یک تبلیغ بسیار بزرگ برای این شرکت به حساب می‌آید.

کما اینکه در سایت و اینستاگرام این شرکت تاکید زیادی روی موفقیت خانم موسوی می‌شود.

این مساله زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم یکی از ترس‌ها یا به اصطلاح خود نتورکر‌ها آبجکشن‌های آدم‌های جدید برای ورود به شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای به عنوان عامل فروش، قانونی و پایدار بودن مجموعه است.

آدم‌ها باید به شرکتی که پلن فروش و سود ارایه می‌دهد اعتماد کنند. دغدغه‌ای که با توجه به جایگاهی که مدیرعامل شرکت در یکی از مهم‌ترین ارگان‌های کشور به دست آورده از بین می‌رود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 2769

آدرس مطلب :
https://www.sobhshod.ir/news/2769/نايب-رييس-فدراسيون-فوتبال-آشنا-شوید

صبح شد
  https://www.sobhshod.ir