کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاهش ۳۰ درصدی قیمت‌ها به روایت خبرگزاری دولت!

21 شهريور 1399 ساعت 10:21

در حالیکه در چند روز اخیر قیمت برخی کالاها، چندین درصد افزایش پیدا کرده است؛ خبرگزاری دولتی ایرنا، گزارشی از کاهش قیمت ها منتشر کرده است.


صبح‌شد: در حالیکه در چند روز اخیر قیمت برخی کالاها، چندین درصد افزایش پیدا کرده است؛ خبرگزاری دولتی ایرنا، گزارشی از کاهش قیمت ها منتشر کرده است:

به گزارش این خبرگزاری، قیمت برخی از کالاهای اساسی خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافت که در بین آنها پیاز و سیب زمینی بیش از ۳۰ درصد افت قیمت داشتند.

قیمت تعدادی از کالاهای اساسی در خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال براساس تازه ترین گزارش دفتر آمار و فرآوری داده‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت که مورد بررسی خبرنگار اقتصادی ایرنا قرار گرفت با کاهش همراه بود.

براین اساس خردادماه امسال قیمت پیاز هرکیلو گرم ۲۹ هزار و ۴۸۰ ریال بود درحالی که خردادماه پارسال قیمت این محصول ۴۳ هزار و ۴۰۰ ریال بود که نشان از کاهش قیمت ۳۲.۱درصدی دارد.

قیمت جوجه یکروزه گوشتی خردادماه امسال هرقطعه ۱۶ هزار و ۷۱۵ ریال بود و قیمت این محصول در مدت مشابه پارسال ۱۸ هزار و ۸۳۸ ریال بود که کاهش ۱۱.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

خرمای مضافتی در خردادماه امسال هرکیلوگرم ۲۳۴ هزار و ۴۷۴ ریال قیمت داشت که در خردادماه پارسال قیمت این محصول ۲۹۶ هزار و ۳۴۲ ریال بود که ۲۰.۹ درصد کاهش یافته است.

قیمت سیب زمینی درجه یک درخردادماه امسال هرکیلو گرم ۳۹ هزار و ۸۸۶ ریال و قیمت آن در خردادماه پارسال ۶۸ هزار و ۹۱۲ ریال بود که امسال با کاهش قیمت ۴۲.۱ درصدی همراه شده است.

 گوجه فرنگی در خردادماه امسال هرکیلو گرم ۳۵ هزار و ۵۵۹ ریال قیمت داشت، درحالی که در مدت مشابه پارسال قیمت آن به ۵۱ هزار و ۷۱۲ ریال رسیده بود و کاهش قیمت ۳۱.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

قیمت گوشت گوساله نیز خردادماه امسال درحالی به هرکیلو گرم ۷۶۶ هزار و ۹۵۱ ریال رسید که پارسال و در همین بازه زمانی قیمت آن ۸۸۴ هزار و ۴۶۴ ریال بود که بیانگر تفاوتی قیمتی ۱۳.۳ درصدی است.

گوشت گوسفندی (مخلوط) در خردادماه امسال هرکیلو گرم ۹۲۸ هزار و ۵۱۱ ریال نرخ داشت که پارسال قیمت آن ۹۶۲ هزار و ۷۹۸ ریال بود و کاهش ۳.۶درصدی را نشان می‌دهد.


کد مطلب: 284

آدرس مطلب :
https://www.sobhshod.ir/news/284/کاهش-۳۰-درصدی-قیمت-ها-روایت-خبرگزاری-دولت

صبح شد
  https://www.sobhshod.ir