کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درباره انتخابات امروز ایران

21 شهريور 1399 ساعت 10:27

دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای تعیین ۱۰ کرسی خانه ملت در تعدادی از استان‌ها از ساعت ۸ صبح امروز جمعه آغاز شد.


صبح‌شد: دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای تعیین ۱۰ کرسی خانه ملت در تعدادی از استان‌ها از ساعت ۸ صبح امروز جمعه آغاز شد.

 در این دوره از انتخابات متولدین ۲۱ شهریور ۱۳۸۱ به قبل می توانند با در دست داشتن مدارک لازم پای صندوق های آرا رفته و به نامزد موردنظر خود رای دهند.

این دوره از انتخابات در سه هزار و ۱۰۰ شعبه و ۱۰ حوزه انتخابی برگزار می شود و حدود ۱۰۰ هزار نفر هم با ستاد انتخابات همکاری می کنند.

اخذ رأی برای مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در همه شعبه های حوزه های انتخابیه «لنجان»، «سمیرم»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره»، «اهواز، باوی، حمیدیه و کارون»، «زنجان و طارم»، «بیجار»، «کرمانشاه»، «اسلام آباد غرب و دالاهو» و «کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان» انجام می شود.

به دلیل مبتلا نشدن به ویروس کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی بر همه افراد اعم از افراد سر صندوق، ناظر، نماینده های نامزدها، فرماندار و شورای نگهبان و همچنین و رای دهندگان الزامی است و این افراد باید با ماسک و دستکش در شعبه های اخذ رای  حاضر شوند. رای دهندگان باید از تجمع مقابل شعبه ها خودداری کرده  کنند.

از ۲۹۰ کرسی مجلس، وضعیت ۱۷۹ کرسی در انتخابات اسفند سال گذشته با رای و انتخاب مردم مشخص شد و ۱۱ حوزه انتخابی به دور دوم کشیده شده است که قرار بود به دلیل رد صلاحیت یکی از دو نامزد حوزه انتخابی میانه در استان آذربایجان شرقی، انتخابات امروز در این حوزه برگزار نمی شود و نماینده این حوزه انتخابی همراه با انتخابات میان دوره ای در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ معین می شود.

براساس این گزارش، ۵ حوزه انتخابیه دیگر نیز به دلیل فوت سه منتخب، جعلی بودن مدرک تحصیلی یک منتخب و عدم تایید یک منتخب از سوی نمایندگان در حوزه های انتخابی تهران، آستانه اشرفیه، بهار و کبودرآهنگ، تفرش، فراهان و آشتیان، و گچساران در انتخابات میان دوره ای ۱۴۰۰ تعیین تکلیف خواهد شد.


انتهای پیام/
 


کد مطلب: 285

آدرس مطلب :
https://www.sobhshod.ir/news/285/درباره-انتخابات-امروز-ایران

صبح شد
  https://www.sobhshod.ir