يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۲۸۵۳
plusresetminus
باوجود چالش‌ها و موانع، در این چند وقت، گزینه‌هایی برای اکران نوروز ۱۴۰۰ مطرح است.
چه فیلم‌‍‌هایی در عید نوروز اکران می‌شود؟
صبح‌شد: باوجود چالش‌ها و موانع، در این چند وقت، گزینه‌هایی برای اکران نوروز ۱۴۰۰ مطرح است. درخت گردو به کارگردانی محمدحسین مهدویان، چپ راست به کارگردانی حامد محمدی و دینامیت به کارگردانی مسعود اطیابی، از جمله فیلم‌هایی هستند که در این مدت، صحبت از اکران نوروزی آنهاست.

کمدی‌های چپ راست و دینامیت، گزینه‌های مناسبی برای نوروز و جلب تماشاگران به نظر می‌رسند.

حضور چهره‌هایی، چون رامبد جوان، پیمان قاسم‌خانی، سارا بهرامی و ویشکا آسایش در فیلم اول و پژمان جمشیدی، احمد مهرانفر، محسن کیایی و مهدی هاشمی در فیلم دوم می‌تواند نقش مهمی در جلب نظر تماشاگران و فروش خوب فیلم‌ها داشته باشد.

علاوه بر این، سابقه خوب کارگردان‌های این دو اثر در ساخت فیلم‌های پرفروش هم می‌تواند در این زمینه امیدوارکننده باشد؛ محمدی ساخت فیلم‌هایی، چون اکسیدان و چهارانگشت را در کارنامه دارد و اطیابی هم سازنده فیلم‌های تگزاس و تگزاس ۲ است.

اما مطرح شدن اسم فیلم درخت گردو، از موارد سوال برانگیز است. البته قرار نیست لزوما همه فیلم‌های اکران نوروز، کمدی و خنده‌دار باشد، اما درخت گردو برای نمایش در نوروز سالی که به سختی و تلخی تمام گذشت، فشار عاطفی سنگینی به مخاطب وارد می‌کند.

قصه جنایت شیمیایی سردشت توسط صدام و نیرو‌های بعثی عراق می‌تواند در زمان دیگری به نمایش درآید. برخی هم اعتقاد دارند، فیلم تازه‌تر مهدویان یعنی کمدی سیاه شیشلیک، سنخیت بیشتری برای اکران نوروزی دارد، اما لابد اول مارکت (سرمایه‌گذار هر دو فیلم) و مهدویان، ملاحظاتی دارند تا ابتدا ساخته قبلی‌شان اکران شود و بعد نوبت به شیشلیک برسد. ضمن این‌که شاید در شرایط فعلی که اکران نوروز ۱۴۰۰، چندان هم محل مناسبی برای عرضه و موفقیت بالای مالی نیست، منطقی و به صلاح نباشد.

فیلم مهیج و اکشن لاله هم که از گزینه‌های اکران نوروز ۹۹ بود، می‌تواند از فیلم‌های احتمالی دیگر اکران نوروز ۱۴۰۰ باشد. شاید اکران اخیر فیلم برای جمعی از اهالی رسانه، مقدمه‌ای بر اکران نوروزی آن باشد.

فیلم ابلق به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی هم می‌تواند از گزینه‌های جدی اکران نوروز ۱۴۰۰ باشد. این فیلم که در جشنواره اخیر فیلم فجر با استقبال تماشاگران و منتقدان روبه‌رو شد و جوایزی از جمله بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به دست آورد، باوجود تلخی موضوع و قصه، گرم و جذاب روایت می‌شود و می‌تواند حتی در این وضعیت نامناسب، تماشاگران را به سالن‌های سینما بکشاند. ضمن این‌که در این سال‌های اخیر، برندگان سیمرغ مردمی جشنواره فیلم فجر، گزینه اصلح برای اکران نوروزی هستند.


فیلم خورشید به کارگردانی مجید مجیدی که جزو ۱۵نامزد اولیه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان است، فیلم بچه گرگ‌های دره سیب به کارگردانی فریدون نجفی که در سی و سومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوان، جایزه بهترین فیلم را به دست آورد، از جمله گزینه‌های احتمالی اکران در نوروز ۱۴۰۰ هستند.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcj.ie8fuqeotsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما