چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۱۳
کد مطلب : ۲۸۸۸
plusresetminus
براساس تصویری از ساعت مچی جهانگیری ادعا شده او ساعت گران قیمتی به دست دارد این در حالی است که در خصوص ساعت سیاستمداران دیگر هم ادعا هایی وجود دارد.
بررسی ساعتِ سیاستمداران ایرانی
صبح‌شد: زمان، یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین دارایی‌های هر فرد است که برای بهره برداری بهتر از آن به برنامه ریزی نیاز است و ساعت یکی از مهم‌ترین ابزار‌ها برای این برنامه ریزی‌ها در زندگی به شمار می‌آید، اما همین ساعت در دنیای پر جنجال سیاستمداران به جنجالی دیگر تبدیل شده و ادعا شده برخی از سیاستمدار‌ها ساعت‌هایی را به دست شان می‌بندند که هر کدام چند هزار دلار قیمت دارد.

البته به دلیل این که نسخه تقلبی ساعت‌ها هم در بازار به وفور پیدا می‌شود که قیمت آن بسیار کمتر از قیمت برند واقعی است، ممکن است سیاستمدار نام برده نسخه بدلی ساعت را به دست بسته در حالی که سایت‌ها و متخصصان قیمت برند اصلی را اعلام کرده اند.

این اتفاق برای کفش وزیر ارتباطات هم افتاد در حالی که در دی ۹۸ ادعا شد کفش وزیر بیش از ۳ میلیون تومان قیمت دارد او در واکنشی اعلام کرد که کفشش را کمتر از ۳۰۰ هزار تومان خریده است. به هرحال امروز می‌خواهیم در این گزارش به ادعا‌هایی درباره قیمت ساعت تعدادی از شخصیت‌های سیاسی کشور بپردازیم و از نوع ساعت و قیمت آن برای تان بنویسیم.

 
عبدالناصر همتی

ساعت رئیس کل بانک مرکزی در خرداد امسال مورد توجه قرار گرفت درست بعد از این که یک کارشناس ساعت در توئیتی درباره مدل و قیمت ساعت عبدالناصر همتی نوشت.

این کاربر درباره ساعت همتی مدعی شد: «ساعت دست آقای همتی شرون کنستانتن رفرنس ۴۹۱۴۵ با قیمت حدودی ۱۶ هزار دلاره.» البته موضوع قیمت ساعت رئیس کل بانک مرکزی به نشست خبری هم کشید و همتی در پاسخ به خبرنگاری که از او درباره قیمت ساعت پرسیده بود، گفت: «این ساعت را از ۱۸ سال پیش استفاده می‌کردم، ولی مدتی است به علت این که منظم کار نمی‌کرد کنار گذاشتم و استفاده نمی‌کنم. اگر کسی یک درصد قیمتی را که اعلام شده بدهد حاضر به تقدیم هستم.»
 
اسحاق جهانگیری و خانواده

مدت‌هاست که معاون اول رئیس جمهور و دیگر مقامات دولتی از شرایط جنگی کشور و زخمی شدن مردم سخن می‌گویند، اما در این شرایط جنگی، تصویری از فرزند معاون اول رئیس جمهور با ساعتی گران قیمت منتشر شد که بازتاب زیادی داشت.

جهان نیوز مارک ساعت حسام جهانگیری را رولکس «سابمرینر رفرنس ۱۱۶۶۱۳LN» معرفی کرده که قیمت آن پانزده هزار دلار است، اما تنها فرزند جهانگیری ساعت گران به پشت دست نمی‌بندد به تازگی هم تصویری از خود معاون اول رئیس جمهور منتشر شده که قلهکی یکی از کاربران توئیترادعا کرده ساعتی که جهانگیری استفاده می‌کند، یک ساعت با مارک امگا کانسلیشن طلا و استیل است که قیمت این ساعت بین ۴۴۰۰ تا ۸.۸۵۰ دلار است.

البته تا این لحظه جهانگیری درباره ادعا‌های بیان شده در خصوص غیر واقعی بودن موضوع یا تقلبی بودن ساعت ذکر شده واکنشی نداشته است.
 
علیرضا زاکانی

زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس که ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارد با انتشار تصویری از ساعتش در این فهرست قرار گرفت. حامد توکلی کارشناس حوزه ساعت در توئیتی درباره مدل ساعت زاکانی ادعا کرده است که ساعت او مدل امگا Constellation است که حدود ۱۵۰۰ دلار قیمت دارد.
 
صادق خرازی

یکی از سایت‌های تخصصی ساعت در مطلبی با عنوان «ساعت لوکس آقای سفیر» به ساعت‌های لوکس صادق خرازی پرداخته که در آن از کلکسیون ساعت‌های خرازی که هم اکنون دبیرکل حزب ندای ایرانیان است و پیش از این هم سفیر ایران در فرانسه بوده، نوشته است. البته پیش از این او از کلکسیون نسخ خطی اش گفته بود، اما گویابر اساس این ادعا‌ها علاقه او به ساعت را هم نمی‌توان نادیده گرفت.

سایت «مچی» در این گزارش مدعی شد: «خرازی علاقه مشخصی به یک برند بسیار مشهور و مهم به نام اودمار پیگه دارد. او در یکی از گفت و گوهایش یکی از همین برند را با رفرنس ۱۵۴۰۰ OR.OO.D۰۸۸CR.۰۱ که از جنس طلا با بند چرم کروکودیل است به دست کرده که قیمتی حدود ۲۷ هزار دلار دارد. همچنین در چند تصویر او با «رویال اوک آف‌شور» با رفرنس ۲۵۷۲۱ TI.OO.۱۰۰۰TI.۰۶ و قیمتی حدود ۲۰ هزار دلار دیده شده است. جدا از این‌ها او ساعت «اودمارپیگه رویال اوک آف‌شور کرونوگراف ۴۲میلی متر با صفحه پاندا و قیمتی حدود ۱۵ هزار دلار، ساعت اوبلو (Hublot) از سری بیگ‌بنگ و مدل یات‌کلاب دوموناکوا حدود ۱۵ هزار دلار و ساعت کارتیه سانتوس ۱۰۰ با بزل (قاب و حاشیه فلزی دور شیشه یا کریستال ساعت) از جنس طلای زرد، با قیمتی حدود ۹ هزار دلار هم دارد.»
 
حسین فریدون

هرچند حسین فریدون را نمی‌توان از سیاستمداران مطرح کشور دانست، اما انتساب او به رئیس جمهور و پرونده‌هایی درباره برخی تخلفات مانند مدرک علمی و فساد مالی او باعث شد برادر رئیس جمهور هم که ساعت گران قیمت به دست می‌بندد در این فهرست قرار بگیرد. بر اساس تصویری از ساعت مچی فریدون ادعا شده او ساعتی با مارک رولکس دیت‌جاست رفرنس ۱۱۶۲۳۳ را به مچ دستش می‌بندد که قیمت تقریبی آن ۱۰ هزار دلار است.
 
ظریف و عراقچی

به نظر می‌رسد ظریف برای نوع ساعت همکارانش هم پروتکل دارد، چون در تصاویری که از ساعت او و سید عباس عراقچی منتشر شده مشخص است که هر دو از یک برند استفاده می‌کنند، به گفته توکلی کارشناس ساعت، وزیر امور خارجه و معاونش هم ساعت‌هایی با برند امگا Constellation به دست می‌بندند که حدود ۱۵۰۰ دلار قیمت دارد.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdch.6nit23n66ftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما