پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب : ۲۹۰۲
plusresetminus
در سالی که گذشت برخی صحبت ها یا عملکرد چهره های سیاسی جنجالی شد، این جنجال ها چه بود؟
چهره‌های جنجالی سال ۹۹
صبح‌شد: خب سال ۹۹ هم با تمام سختی ها، گرانی ها، صف‌ها و ... البته در کنار برخی خوشحالی‌ها و اتفاق‌های خوب بالاخره به پایان رسید و امیدواریم در سال پیش رو شاهد اتفاقاتی خوب برای مردم کشور باشیم. با این حال در سالی که گذشت عملکرد، صحبت‌ها و ... برخی سیاستمداران باعث شد برخی از سیاسیون، چهره جنجالی داشته باشند.

در میان این جنجال‌ها از کتک کاری و رد اعتبارنامه داریم تا غسال ابرسرمایه دار و بالا و پایین کردن قیمت دلار. اگر می‌خواهید با جنجال‌هایی که چهره‌های سیاسی در سال گذشته به وجود آوردند بیشتر آشنا شوید، با ما همراه باشید.

 
سعید نمکی - قهر و آشتی

کادر درمان قطعا در سالی که گذشت جزو ایثارگرانی بودند که برای سلامت مردم جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند. با این حال وزیر بهداشت یکی از چهره‌های خبرساز این فهرست است که به تازگی هم التماس کرد تا مردم از سفر‌های نوروزی خودداری کنند. البته او اوایل اسفند هم در آیین ره پویش سلامت در دانشگاه علوم پزشکی تهران در اعتراض به نادیده گرفتن توصیه‌های وزارت بهداشت در خصوص سفر نکردن و رعایت پروتکل‌ها گفته: «نام مرا به جای وزیر بهداشت بگذارید مدیرکل مرده شوی خانه! این درد بزرگی است.» این صحبت‌های وزیر جنجال زیادی به پا کرد و برخی این صحبت را دلیل نبود هماهنگی در هیئت دولت و اعتراض نمکی به آن قلمداد کردند. البته قهرو آشتی‌های نمکی و شایعات استعفا‌های او هم جنجال‌هایی را به همراه داشته است.

غلامرضا تاجگردون - رد اعتبار نامه

یکی دیگر از نمایندگان مجلس که چهره جنجالی امسال بود، غلامرضا تاجگردون است. او که تبلیغات انتخاباتی اش هم بسیار پر حاشیه بود بعد از ورود به مجلس هم با حاشیه‌هایی همراه بود. گروهی از نمایندگان مجلس در دوره یازدهم، تاجگردون را به «فساد اقتصادی» متهم کرده و پیگیر رد اعتبارنامه او در مجلس بودند که بالاخره در ۱۸ تیر این اتفاق رقم خورد و باعث شد تاجگردون خیلی زود با مجلس یازدهم خداحافظی کند.

محمود واعظی - گران کننده دلار؟

رئیس دفتر رئیس جمهور امسال فعالیت بیشتری نسبت به سال‌های قبل داشت. صحبت‌های او در پاسخ به انتقاد دبیرکل حزب ندای ایرانیان درباره انتقاد از عملکرد دولت، بازتاب زیادی داشت.

او در بهمن گفته بود: «ما به آن‌ها سمت دادیم به جای تشکر طلبکار شدند، آیا اصلاح طلبان یادشان رفته قبل از روحانی در چه شرایطی بودند؟» البته این‌ها تنها اظهار نظر‌های جنجالی واعظی نبود. او در یکی دیگر از اظهاراتش که باعث جنجال زیادی شد، گفته بود: «دلار را گران کردیم تا کشور را اداره کنیم.» این اظهارنظر باعث شد شائبه دستکاری دولت در قیمت دلار برای اداره کشور مطرح شودالبته دفتر رئیس جمهور این نقل قول رسانه‌ای از واعظی را تکذیب کرد.

مهرداد بذرپاش - جنجال سابقه و مدرک.

اما جدای از دو نماینده مردم در مجلس، انتصاب رئیس دیوان محاسبات کشور هم باعث شد مهرداد بذرپاش یکی از چهره‌های جنجالی سال شود. وقتی نمایندگان مجلس بذرپاش را به‌عنوان رئیس دیوان محاسبات انتخاب کردند، جنجال‌های تازه‌ای درباره این انتخاب شروع شد.

حرف منتقدان این بود که برای ریاست بر دیوان محاسبات باید ٢٠سال سابقه اجرایی داشت، ولی بذرپاش ۴٢ساله چنین سابقه‌ای نداشت. برخی چهره‌های منتقد مثل احمد توکلی مدعی شدند بذرپاش سوابق حضورش در بسیج دانشجویی را به‌عنوان سابقه اجرایی به مجلس ارائه کرده است.

حامیان او در شبکه اجتماعی توئیتر با انتشار نامه‌ای از «پژوهشکده سامانه‌های هوشمند صنعتی شهید رضایی» سعی کردند تا فعالیت او را به‌عنوان معاون آموزشی این پژوهشگاه، حد فاصل سال‌های ٧٩ تا ٨٢ تأیید کنند، اما همین نامه، به جنجالی تازه تبدیل شد. البته هر چه بود بالاخره بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کشور شد.

علی اصغر عنابستانی - سرباز سیلی خورده

ماجرای نماینده مجلسی که به خاطر تلاش برای عبور از خط ویژه بدون داشتن مجوز با ممانعت پلیس همراه و به درگیری این نماینده با سرباز منجر شد هم باعث شد چهره عنابستانی نماینده مجلس جنجالی شود. هرچند هنوز از سرانجام پرونده این نماینده خبری منتشر نشده، اما پلیس اعلام کرده مصرانه به دنبال احقاق حقوق سرباز است و از آن طرف هم سرباز وظیفه‌ای که مانع تخلف قانونی نماینده مجلس شده و سیلی هم خورده در پست اینستاگرامی نوشته بود که اکنون در محلی در حال خدمت است که به جای ۸ ساعت باید ۱۲ ساعت پست بدهد!

غلامرضا شریعتی - از استانداری به استاندارد

استاندار سابق خوزستان که در ماجرای سیل فروردین ۹۸ به دلیل توهین به پیرمرد زلزله زده چهره‌ای جنجالی شده بود، در سال ۹۹ هم از چهره‌های جنجالی کشور بود. شریعتی که مدیریتش در استانداری با ضعف‌هایی مطرح بود و خیلی‌ها خواستار برکناری او بودند، بهمن امسال با دستور رئیس جمهور، رئیس سازمان ملی استاندارد شد. به ادعای فارس، خوزستان در دوره شریعتی با داشتن بیشترین بودجه، ضعیف‌ترین عملکرد را داشته است البته نداشتن مدرک مرتبط با استاندارد هم یکی دیگر از انتقاد‌هایی بود که جنجال بیشتری به راه انداخت.

آیت ا... صدیقی - معرفی غسال ابر سرمایه دار

یکی دیگر از چهره‌های جنجالی امسال آیت ا... صدیقی بود. امام جمعه تهران در یک برنامه تلویزیونی به نقل از غسالی که آیت ا... مصباح را غسل داده گفته بود: «آیت ا... مصباح یزدی هنگامی که غسل میت داده می‌شد، چشم باز کرد و به غسال لبخند زد»، ادعایی که بازتاب گسترده‌ای داشت هرچند که امام جمعه تهران به خاطر این صحبت خیلی زود عذرخواهی کرد، اما همین موضوع باعث شد احمد توکلی ادعا کند این غسال یکی از ابر سرمایه داران بانکی است که البته علاقه خاصی به غسل دادن علما و چهره‌های مشهور دارد.

علی اکبر رائفی پور - جشن جنجالی

اظهارات و سخنرانی‌های رائفی پور همیشه جنجالی بوده، اما در حالی که بسیاری از مشاغل به خاطر شیوع کرونا در آبان تعطیل شده بود، حضور رائفی پور در جشن بزرگی در مشهد حاشیه‌ها و واکنش‌های زیادی به دنبال داشت. در یکی از این واکنش‌ها کیانوش جهانپور مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت در توییتی اعلام کرده که هیچ مجوزی از ناحیه وزارت بهداشت یا دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای برپایی تجمع و مراسم عمومی تحت عنوان بیعت یا... برای هیچ فرد یا گروهی صادر نشده است. باید این نکته را هم یادآوری کنیم که در آن تاریخ، روزانه حدود ۳۰۰ نفر از هم وطنان مان را به خاطر کرونا از دست می‌دادیم.

دیگر سیاسیون - وزیر دادگاه رفته و ...

علاوه بر آن چه نوشتیم سیاسیون دیگر هم در سالی که روز‌های آخر آن را سپری می‌کنیم، جنجال‌هایی داشته اند که می‌توان به دادگاهی شدن آذری جهرمی به خاطر اینستاگرام، صحبت‌های علی مطهری در گفتگو با روزنامه خراسان در خصوص آبان ۹۸ و ساسی مانکن، نوبخت به خاطر صحبتی که گفته بود کارمندان باید از دولت برای به موقع گرفتن حقوق تشکر کنند و چهره‌هایی همچون فائزه هاشمی، زیباکلام، پناهیان و ... هم اشاره کرد.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdce.78wbjh8ow9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما