سه شنبه ۳ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۲۹۲۲
plusresetminus
احمدی نژاد: روز اولی که وارد دولت شدند از پابرهنه‌ها بودند، ولی آخر دولت که رفتند اکثراً ثروتمند شدند!
پابرهنه آمدند و لاکچری رفتند!
صبح‌شد: محمود احمدی نژاد رئیس جمهور پیشین، در جشن مبعث پیامبر اکرم (ص)، مشهد مقدس ـ ۲۰ اسفند ۹۹ گفت: هر جا دیدید که مشکلی ایجاد شده است به خاطر آن است که از خط پیامبر خارج شدیم. خدا برای ابنای بشر، کم نگذاشته است، هم ثروت گذاشته است، هم عقل داده است، هم پیامبرانش را فرستاده است، کم نگذاشته است، ریشه مشکل جای دیگری است.

وی افزود: یادم می‌آید در آن مناظره معروف، به آن بنده خدا گفتم همه آن‌هایی که اول انقلاب وارد دولت شدند از پابرهنه‌ها بودند، ولی آخر دولت که رفتند اکثراً ثروتمند شدند. چهل سال است می‌گوید که من خدمتگزارم و در پست‌های بالا، شبانه روز به ملت خدمت می‌کنم. خب شبانه روز خدمت می‌کنی، چطور روز اول هیچ چیز نداشتی الان داری پول پارو می‌کنی؟ از کجا آوردی؟ معلوم است که یک جای کار گیر دارد و الّا خدا همه چیز داده و برای نوع انسان‌ها هم داده است.

احمدی نژاد اظهار کرد: پیامبر روز اولی که آمد با روز آخرش چقدر تفاوت داشت؟ پیامبر الگوست، یعنی هر کس در هر موقعیت اجتماعی باید رفتار پیامبر را الگوی خودش بگذارد. پیامبر در تمام عمر مبارک یک روز برای خودش زندگی نکرد، یک روز برای خودش ندوید، سر سوزنی از بیت المال برای خودش بیشتر برنداشت، بلکه خیلی اوقات مال خودش را هم بخشید، سهم خودش را هم بخشید. پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی (ص) بالاترین هدیه خدا به بشریت است و خدا فرموده او اسوه و الگوست. در چه چیزی الگوست؟ در رفتار، در زندگی، در تعامل با دیگران، پیامبر با جامعه چکار می‌کرد؟ باید آن را وسط بگذاریم و همه چیز را با آن بسنجیم.

وی عنوان کرد: بعضی وقت‌ها یک کلمه پیامبر همه مشکلات را حل می‌کند، ساده است همین یک جمله، بیت المال را مساوی تقسیم کن، تمام. بسیاری از مشکلات و بسیاری از مسائل اخلاقی در جامعه حل می‌شود. امیدوارم خدای متعال به همه ما این توفیق را بدهد که پیرو حقیقی پیامبر باشیم.


انتهای پیام/
 
https://sobhshod.ir/vdcg.x9xrak9yxpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما