يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۳
کد مطلب : ۳۰۲۱
plusresetminus
قسمت سیزدهم مجموعه «گاندو ۲» که جمعه شب روی آنتن شبکه سه سیما رفت، حواشی فراوانی به دنبال داشت.
چرا «گاندو ۲»؛ متوقف شد؟
صبح‌شد: قسمت سیزدهم مجموعه «گاندو ۲» که جمعه شب روی آنتن شبکه سه سیما رفت، حواشی فراوانی به دنبال داشت. در حالی که پیشتر اعلام شده بود بخش اول این سریال در ۱۵ قسمت پخش می‌شود، چند ساعت قبل از پخش، در زیرنویس شبکه سه، قسمت ۱۳ به عنوان قسمت آخر معرفی شد.

در نتیجه بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی و حتی خبرگزاری فارس این اتفاق را نتیجه ممیزی توسط دولت دانستند؛ به خصوص آن که ساعتی پیش از آغاز این قسمت، مهدی آذرپندار مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه در گفتگو با فارس، زمان پخش ادامه سریال را «بعد از انتخابات» اعلام کرد. وی به صراحت نگفت که پخش قسمت‌های تولیدشده، متوقف شده یا به پایان رسیده است.

همزمان با پخش قسمت ۱۳، شبکه‌های اجتماعی مملو از اظهارنظر درباره این سریال شد. بسیاری از منتقدان دولت یازدهم، آرزو کردند با پایان این دولت، امکان پخش نسخه کامل سریال فراهم شود. کورش کمره‌ای مشاور مدیر شبکه سه نیز نوشت: «حقا باید از رئیس سازمان صدا وسیما که در برابر فشار‌های عجیب و کم‌نظیر برخی ایستادگی کرد تا مردم سریال مورد علاقه‌شان را ببینند و با واقعیت‌ها آشنا شوند تشکر کرد.»

اماحسام‌الدین آشنا که به نوعی مواضع دولت را درباره صدا وسیما بیان می‌کند، نوشت: «صریح باشید و بازی نکنید؛ بگویید چه کسی؛ از کجا و چه زمانی؛ درباره سانسور یا ممانعت از پخش کدام بخش از کدام سریال بر چه قسمتی از صدا وسیما فشار آورده است. آیا صدا وسیما اساسا نقشی در تولید یا پخش این سریال داشته است؟»

سخنان آشنا با واکنشی از سوی اهالی تلویزیون مواجه نشد. دیروز نیز علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور در این باره نوشت: «پخش گاندو ناتمام ماند یا سریال نیمه‌کاره در کنداکتور قرار گرفت؟ اگر سریال نیمه‌کاره بود، چه انگیزه‌ای سبب شد که گاندو اینچنین با سراسیمگی و عجله بر آنتن برود؟»

به نظر می‌رسد اصل ماجرای پخش فصل دوم سریال «گاندو»، با توجه به مسائل فنی تولید یک مجموعه تلویزیونی، با تصورات عمومی درباره آن متفاوت باشد. روابط عمومی سریال پیش از آغاز تعطیلات نوروزی، خبر از به نیمه رسیدن تصویربرداری آن را اعلام کرد.

این در حالی است که می‌دانیم تولید یک مجموعه اکشن - جاسوسی سخت‌تر و زمان‌برتر از درام‌های معمول تلویزیون است و چندین ماه طول می‌کشد؛ بنابراین از ابتدا احتمال بالایی وجود داشت که «گاندو ۲» با پایان تعطیلات نوروزی به پایان نمی‌رسد و باقی آن باید در زمانی دیگر پخش شود که با توجه به پروسه تولید چند ماهه، عملا با تابستان ۱۴۰۰ و بعد از انتخابات ریاست جمهوری همزمان خواهد شد.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdch.inxt23nvzftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما