کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همه حواشی «سعید محمد»

15 فروردين 1400 ساعت 8:16

سعید محمد به دلیل تخلف، از فرماندهی قرارگاه خاتم منفک شد.


صبح شد: «سعید محمد»؛ چهره‌ای است که از ماه‌ها قبل به عنوان نامزد احتمالی در بعضی رسانه‌ها از او نام برده می‌شد و با گذشت زمان و در نهایت کناره گیری از فرماندهی قرار گاه خاتم الانبیا، حضور ۱۴۰۰ او در انتخابات رسما اعلام شد.

کناره گیری که البته تا همین الان و پس از گذشت یک ماه هنوز هم با شائبه و حاشیه‌های فراوانی همراه است.

بلافاصله پس از خروج محمد از قرارگاه خاتم، ادعا شد که او از این سمت استعفا نکرده و فعالیت‌های انتخاباتی او باعث عزل او از این سمت شده است، ادعایی که سعید محمد با انتشار متن استعفای خود این ادعا را بدون پاسخ نگذاشت، او خطاب به فرمانده کل سپاه نوشته بود: «از آن جا که احتمال دارد به دلیل حضور اینجانب در فضای انتخاباتی شائبه‌هایی متوجه نهاد مقدس سپاه شود، در راستای صیانت از سپاه و قرارگاه انقلابی- جهادی خاتم‌الانبیا، از سمت خود استعفا می‌کنم.»

اما انتشار متن استعفا پایان ماجرا نبود و کمی بعد حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی موتلفه در ادعایی جنجالی گفت که سعید محمد به دلیل تخلفات از قرارگاه خاتم برکنار شده است. اگرچه او بعد‌تر به خاطر بیان چنین مطالبی از محمد عذرخواهی کرد، اما مصاحبه روز گذشته سردار جوانی معاون سیاسی سپاه با خبرگزاری فارس دوباره به شائبه عزل او از قرارگاه خاتم دامن زد.

سردار جوانی با اشاره به این که نماینده، ولی فقیه در سپاه، ورود مصداقی به انتخابات را حرام شرعی اعلام کرده‌است، در خصوص کاندیداتوری سعید محمد تصریح کرد: «سپاه نه از سعید محمد و نه از هیچ کاندیدای دیگری در انتخابات حمایت نمی‌کند و نخواهد کرد.

اساساً ورود سپاه و بسیج به انتخابات به‌طور مصداقی و حمایت از افراد و گروه‌ها و فهرست‌ها دارای منع قانونی و شرعی است ... سپاه به جدّ با ورود پاسداران و از جمله ایشان (محمد) به عرصه انتخابات بدون طی مراحل و فرایند‌های قانونی تعریف شده مخالف است.

اتفاقاً منفک کردن سعید محمد از مسئولیت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم به دلیل همین تخلف و رعایت نکردن مقررات از سوی ایشان بوده است.»

این تصریح معاون سیاسی سپاه مبنی بر منفک کردن سعید محمد از قرارگاه خاتم با واکنش‌های مختلفی همراه شد، از جمله محمدعلی پورمختار نماینده ادوار مجلس، با اشاره به سخنان سردار جوانی به نامه نیوز گفت: «مصاحبه آقای سردار جوانی به موضوع کاندیداتوری آقای سعید محمد در انتخابات ریاست جمهوری خاتمه داد و فکر کنم خود آقای سعید محمد هم به این شکل دیگر کاندیدای ریاست جمهوری نشود، چون ذهنیت‌ها درباره او منفی شد.»

در نهایت، اما دفتر سعید محمد در اطلاعیه‌ای به اظهارات سردار جوانی واکنش نشان داد: «آقای دکتر سعید محمد هیچ گونه تخلفی در خصوص فعالیت‌های انتخاباتی خود ننموده تا جایی که ایشان برای استعفای خود دلیلی همچون ایجاد نشدن شائبه حمایت و استفاده از موقعیت مسئولیت فرماندهی قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه را بیان کرده است.»، اما در این بین باید گفت مصاحبه معاون سیاسی سپاه با فارس تنها مصاحبه حاشیه ساز درباره سعید محمد نبود، روز گذشته منصور حقیقت پور فعال سیاسی و مشاور لاریجانی، رئیس مجلس دهم نیز در خصوص آینده انتخاباتی سعید محمد به نامه نیوز گفت که شورای نگهبان بار‌ها به سعید محمد اعلام کرده که رجل سیاسی نیست: «بعد از صحبت‌های آقای سردار جوانی، پرونده نامزدی آقای سعید محمد در انتخابات ریاست جمهوری بسته شد. حالا آقای سعید محمد باید سر جایش بنشیند و اجازه دهد آن‌ها که در قواره ریاست جمهوری نظام هستند وارد صحنه انتخابات شوند.

حتی من شنیده بودم شورای نگهبان هم بار‌ها به او اعلام کرده بود که «شما رجل سیاسی نیستید.» این در حالی است که برخی کاربران حامی سعید محمد همچنان بر حضور جدی او درعرصه انتخابات تاکید دارند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 3022

آدرس مطلب :
https://www.sobhshod.ir/news/3022/همه-حواشی-سعید-محمد

صبح شد
  https://www.sobhshod.ir