شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۳۰۳
plusresetminus
کارگردان معروف که بر سر اختلاف با یکی از همسایه‌ها او را به ضرب گلوله به قتل رسانده بود، پس از 4ساعت عملیات ویژه که با دخالت نیروهای نوپو همراه بود، دستگیر شد.
جدیدترین جزئیات از همسایه کشی کارگردان مشهور+جزئیات و عکس
شنیده شدن صدای تیر حکایت از قتل مسلحانه‌ای در پایتخت می‌داد اما کسی تصورش را نمی‌کرد که عامل جنایت یکی از کارگردان‌های سینما، تئاتر و تلویزیون است.

به‌گزارش همشهری، ساعت22 چهارشنبه گذشته مأموران بسیج هنگام گشتزنی در خیابان خواجه‌نصیر طوسی تهران صدای شلیک 3تیر پیاپی را شنیدند. آنها در جست‌وجوی محل تیراندازی، به ساختمانی 4طبقه رسیدند که در آن نیمه‌باز بود و داخل ساختمان مردی در حال شستن آثار خون مشاهده می‌شد. مأموران همزمان چشمشان به اسلحه‌ای افتاد که کنار آن مرد روی زمین بود اما مرد با دیدن مأموران به سرعت در ساختمان را بست.

ورود مأموران نوپو

ماموران بسیج پلیس را در جریان قرار دادند و همزمان ماجرا به قاضی ساسان غلامی، کشیک جنایی تهران نیز گزارش شد. تیم‌ تحقیق راهی محل حادثه شدند اما مرد مسلح حاضر نمی‌شد تسلیم شود. آنها سعی داشتند با گفت‌وگو وی را خلع سلاح و دستگیر کنند اما تلاش برای بازداشت وی بی‌فایده بود. مردم محل که متوجه ماجرا شده بودند مقابل خانه مرموز تجمع کرده بودند و این در شرایطی بود که مرد مشکوک، مسلح به کلاشنیکف بود و احتمال می‌رفت فاجعه‌ای هولناک را رقم بزند. در این شرایط از نیروهای نوپو درخواست کمک شد و با اعزام مأموران ویژه به محل، عملیات بازداشت مرد مسلح بعد از 4ساعت به نتیجه رسید و مأموران نوپو با هماهنگی بازپرس جنایی پس از شکستن شیشه‌های واحدی که مرد مسلح در آن بود با کمک گاز اشک‌آور و دودزا، او را بازداشت کردند.

جسدی زیر راه‌پله

در خانه این مرد یک اسلحه کلاشنیکف به همراه 72تیر جنگی کشف شد. مأموران بعداز جست‌وجو در ساختمان جسد مردی حدودا 60ساله را پیدا کردند که زیر راه‌پله‌ها بود. او با شلیک چند گلوله به کام مرگ رفته بودیکی از تیرها به جمجمه‌اش اصابت کرده بود. آنطور که به‌نظر می‌رسید مرد مسلح بعد از کشتن این مرد قصد داشته جسد را به زیرزمین یا پارکینگ منتقل و آن را از ساختمان خارج کند که مأموران بسیج او را دیده بودند و نقشه‌اش ناکام مانده بود. در ادامه معلوم شد که متهم فردی مشهور است. این مرد 56ساله یکی از فیلمنامه‌نویس‌ها و کارگردان‌های سینما، تئاتر و تلویزیون بود که چندین سال قبل با یکی از بازیگران معروف ازدواج کرده اما پس از مدتی از یکدیگر جدا شده بودند.

اما چه اتفاقی رخ داده بود که کارگردان معروف دست به جنایت مسلحانه زده بود؟

نقشه جنایی آقای کارگردان

ساختمانی که در آن جنایت رخ داده بود ساختمانی اداری بود که 2واحد آن دفتر وکالت و یکی از واحدهای دیگر در اختیار آقای کارگردان بود. او وقتی پیش روی تیم تحقیق قرار گرفت، گفت: دفتر کارم طبقه همکف ساختمان است و مقتول مالک تعدادی از واحدهای ساختمان بود. یکی از واحد‌ها در اختیار خودش بود و مابقی را اجاره داده بود. مدتی بود که با هم بر سر واحدهای ساختمان اختلاف داشتیم اما این تنها دلیل من برای کشتن او نبود. افراد زیادی به آپارتمان او رفت‌وآمد داشتند و همین مسئله مرا آزار می‌داد. من به دلایل کار زیاد ناچار بودم برخی از شب‌ها در دفتر کارم بخوابم و چندین بار به مقتول تذکر دادم اما بی‌فایده بود. حتی ناچار شدم از او شکایت کنم و در 2دادسرای تهران پرونده داریم.

وی درخصوص اتفاقاتی که شب حادثه رخ داد اینطور گفت: مقتول یک در آهنی بین طبقه همکف و اول گذاشته بود. شب حادثه یک چکش برداشته بود و مدام به در آهنی می‌کوبید. ابتدا به او تذکر دادم اما اصلا به من توجهی نکرد.

تصور کردم که قصد اذیت کردن مرا دارد. خونم به جوش آمده بود و نتوانستم عصبانیتم را کنترل کنم. به همین دلیل اسلحه کلاشنیکف را برداشتم و رفتم سراغش. چند تیر به سمتش شلیک کردم، تعداد دقیقش را نمی‌دانم اما یکی از تیرها به جمجمه‌اش خورد و نقش زمین شد. بعد از قتل تصمیم داشتم جسد را به زیرزمین منتقل کنم و در فرصتی مناسب از ساختمان بیرون ببرم که بعد یاد خونی‌ افتادم که در ساختمان ریخته و به‌سمت بیرون سرازیر شده بود. به همین دلیل جسد را زیر راه‌‌پله رها کردم و مشغول شستن خون شدم که مأموران بسیج مرا دیدند و لو رفتم.

متهم درباره اسلحه‌اش نیز گفت: معمولا برای ساخت فیلم‌های اکشن و پلیسی از مراکز نظامی سلاح می‌گیرم و بعد از پایان فیلمبرداری آنها را برمی‌گردانم. آخرین بار برای ساخت یک فیلم پلیسی 8 اسلحه گرفتم که 7تای آنها را برگرداندم اما یکی از آنها هنوز پیش من مانده و قرار بود به‌زودی آن را هم برگردانم. تیر و فشنگ‌ها نیز متعلق به‌خودم است و از قبل آنها را داشتم. با اعترافات این مرد، وی بازداشت و برای بررسی سلامت روانی‌اش به پزشکی قانونی معرفی شد.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcjftetzuqey.sfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما