دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب : ۳۰۳۵
plusresetminus
عنابستانی، که متهم است سرباز راهور را کتک زده، گفته است که از این سرباز و همچنین نیروی انتطامی به دلیل "توهین" شکایت کرده است.
مورد عجیب عنابستانی!
صبح‌شد: نزدیک به دوماه از جنجال سیلی علی اصغر عنابستانی نماینده مجلس در خط ویژه و درگیری فیزیکی اش با سرباز وظیفه پلیس راهور می‌گذرد، اما هنوز پیگیری قضایی درباره این ماجرا به نتیجه‌ای نرسیده است.

چند روزی از بهمن ماه ۹۹ گذشته بود، که ادعای یک سرباز راهور به نقل محافل سیاسی بدل شد و توجه کاربران فضای مجازی را به خود جلب کرد. ادعای عابد اکبری ۲۲ ساله، از این قرار بود که علی‌اصغر عنابستانی، به دلیل ممانعت سرباز وظیفه از عبور خودرواش از مسیر خط ویژه به صورت آن سرباز سیلی زده است.

ادعایی که در فیلم منتشر شده از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران چندان قابل تشخیص نبود، اما چندین شاهد عینی داشت. اولین واکنش نماینده سبزوار به ادعای پلیس راهور یک توئیت بود. توئیتی که با هشتگ «شهید بهشتی» منتشر شد.

عنابستانی با استناد به بخشی از یک آیه قرآن ماجرا را این گونه بازنمایی کرد که «یک وظیفه برای منه که ایمان آوردنه، یکی هم برای خدا که دفاع کردنه!» اما افزایش هجمه‌ها به سوی این نماینده مجلس، او را وادار به انتشار یک بیانیه کرد.

بیانیه‌ای که ضمن ارائه روایت نماینده از ماجرا، سیلی زدن به صورت سرباز وظیفه را به جد تکذیب می‌کرد.

ناگفته نماند که عنابستانی وجود هیچ گونه برخورد فیزیکی را رد نکرد و تصریح کرد که «فقط سرباز را هل داده‌ام و اساسا سیلی در کار نبوده است!» شاید بتوان گفت که اولین اقدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران حمایت رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از سرباز وظیفه بود. فرمانده ناجا بیان کرده بود که اصل ماجرا با آن چه که علی اصغر عنابستانی گفته تفاوت دارد.

ناجا در قدم بعدی دست به انتشار ویدئویی از صحنه درگیری زد که واکنش افکار عمومی به نماینده را تشدید کرد.

سرانجامش هم این شد که عنابستانی با انتشار ویدئویی به عذرخواهی «بابت تمام کار‌های کرده و نکرده» اقدام کند. با انتشار این ویدئو تا حدی از میزان اظهارات بعدی مسئولان کاسته و این قول داده شد که پرونده این اقدام در محاکم قضایی پیگیری شود، اما این مسئله به نظر آن طور که باید و شاید توسط مقامات مربوط پیگیری نشد، به طوری که کمتر از یک هفته به پایان سال ۹۹ روزنامه همدلی طی انتشار مطلبی مدعی شد که عابد اکبری، مأمور راهور پلیس به خشک شویی نیروی انتظامی منتقل شده است.

ادعایی که اگرچه رئیس پلیس پایتخت آن را تکذیب کرد، اما استوری‌های پیچ اینستاگرامی منتسب به وی، حاکی از آن بود که او نه تنها مورد تشویق قرار نگرفته بلکه ساعات خدمت او افزایش یافته و او به جای بدتری از خشک شویی منتقل شده است. قضیه به همین جا ختم نمی‌شود و طبق گزارشی که به تازگی خبرگزاری ایسنا منتشر کرده، علی اصغر عنابستانی در گفت و گوی خود با این خبرگزاری، حرکت رو به جلویی را شروع و حالا عزم خود را حسابی جزم کرده تا از سرباز راهور شکایت کند: «زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد. ماجرا آن طور که فضاسازی رسانه‌ای شد، نبود. من از نیروی انتظامی و از آن سرباز به علت توهین شکایت کردم و پرونده در دادسرای نظامی در حال رسیدگی است.

پرونده نیروی انتظامی علیه این جانب نیز در دادسرای کارکنان دولت در حال رسیدگی است. هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان هم در حال انجام دادن کار خودش است. تا آن جا که من اطلاع دارم نیروی انتظامی حاضر نشده پاسخ مجلس را بدهد، اما هیئت نظارت بر نمایندگان رئیس و نایب رئیس و سخنگو دارد؛ می‌توانید از آن‌ها درباره پرونده‌ام سوال کنید.» در این بین یاد آوری این نکته ضروری است؛ همان طور که جلیل محبی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مصاحبه چندی قبل خود اشاره کرده بود، مهم‌تر از موضوع سیلی عنابستانی به سرباز راهور و این که کدام یک مقصر ماجرا هستند؟ دروغ‌ها و تکذیبیه‌های پی در پی آقای نماینده است.

مسئله‌ای که حجت الاسلام شجاعی نایب رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نیز در مصاحبه با ما تاکید کرد که موضوع دروغ گویی‌های پی در پی عنابستانی در این هیئت بررسی می‌شود.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcc.1q1a2bqxpla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما