دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۳۰۳۹
plusresetminus
گسترده شدن استفاده از رمزارزها در ایران و جهان طوری پیش‌ می‌رود که امکان دارد در آینده‌ای نزدیک شاهد جایگزینی آنها با پول واقعی در خرید و معاملات باشیم.
چگونه با پول مجازی، خرید کنیم؟
صبح‌شد: این روز‌ها به‌ندرت می‌شود سراغ اخبار جهان رفت و خبری درباره بیت‌کوین، محبوبیت و البته چالش‌های بسیارش ندید. به گزارش بیزنس اینسایدر، قیمت این ارز دیجیتال که با جهش‌های بسیاری توأم بوده، تا بامداد روز یکشنبه (دیروز) به وقت آمریکا به بیش از ۵۷ هزار و ۷۰۲ دلار رسیده است.

اکنون، اما خبر مهم این است که فروشگاه‌ها و برند‌های بیشتری در جهان ارز‌های مجازی را به رسمیت می‌شناسند و آن‌ها را برای معاملات خود و حتی خرید مشتریان قبول می‌کنند.

از تسلا تا رستوران‌های زنجیره‌ای

به گزارش همشهری، در کنار تسلا، شرکت‌های دیگری نیز آمادگی خود را برای پذیرش بیت‌کوین اعلام کرده‌اند. بسیاری از رستوران‌های زنجیره‌ای بین‌المللی در زمره نخستین پذیرندگان ارز‌های دیجیتال قرار گرفته‌اند. برگرکینگ ونزوئلا سال گذشته اعلام کرده بود که به‌زودی با بیت‌کوین و سایر ارز‌های دیجیتال به مردم غذا خواهد داد. بسیاری دیگر از رستوران‌های بین‌المللی نیز چنین کاری را آغاز کرده‌اند. ایکس‌باکس پس از یک وقفه کوتاه به‌دلیل نوسان‌های بسیار، خرید با بیت‌کوین را در فروشگاه‌های خود از سر گرفته است. در عین حال، پی‌پال (PayPal) در اکتبر سال ۲۰۲۰ اعلام کرده بود که کاربران می‌توانند از سال ۲۰۲۱ از طریق حساب‌های Cash یا CashPlus خود فروش و نگهداری رمزارز‌های انتخابی را انجام دهند.

همچنین کاربران، توانایی یادگیری و ردیابی رمزارزهای‌شان را در برنامه PayPal خود خواهند داشت. اگرچه آمازون به‌طور مستقیم بیت‌کوین را به‌عنوان روش پرداخت معتبر مجاز نمی‌داند، اما شما می‌توانید کوپن و کارت‌های هدیه آمازون را از طریق Bitrefill خریداری کنید. این یک شرکت برپایه رمزارزهاست که به کاربران اجازه می‌دهد خدمات مبتنی بر اشتراک را پر و سپس آن‌ها را در آمازون خرج کنند.

پیتزا‌های چند صد میلیون دلاری

زمانی که در ماه گذشته میلادی، بیت‌کوین به بالاترین قیمت خود در تاریخ یعنی ۶۰ هزار دلار رسید، بسیاری به یاد حرکت جنجالی «لازلو هانیز» افتادند. کسی که در سال ۲۰۱۰، با مراجعه به یک پیتزافروشی زنجیره‌ای در آمریکا، ۲ پیتزا را در ازای ۱۰ هزار بیت‌کوین خرید. حالا که این ارز دیجیتال رکورد ۶۰ هزار دلار را به ثبت رسانده، تصور کنید که قیمت هر کدام از آن پیتزا‌ها چقدر شده است.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcg.w9wrak9zypr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما