دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۳۰۴۳
plusresetminus
روز گذشته مدیر یکی از اپراتور‌های ارائه‌دهنده اینترنت در صفحه شخصی اش نوشت: بزودی بسیاری از سایت‌ها از جمله "یوتیوب" برای خبرنگاران، استادان دانشگاه‌ها و دانشجویان» رفع فیلتر می‌شود.
«یوتیوب» رفع فیلتر می شود
صبح‌شد: روز گذشته مدیر یکی از اپراتور‌های ارائه‌دهنده اینترنت در صفحه شخصی اش نوشت: بزودی بسیاری از سایت‌ها از جمله "یوتیوب" برای خبرنگاران، استادان دانشگاه‌ها و دانشجویان» رفع فیلتر می‌شود.

 در پی این توییت و بازتاب آن در شبکه‌های اجتماعی، روزنامه «ایران» با «سجاد بنابی» نایب رئیس هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت درباره صحت این خبر تماس گرفت که وی این خبر را تأیید کرد.

معاون وزیرارتباطات گفت: کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه تصمیم به رفع برخی از سایت‌ها از جمله یوتیوب برای افرادی، چون خبرنگاران، استادان، دانشجویان گرفته است.

وی در پاسخ به این سؤال که جزئیات اجرای این مصوبه چگونه است، گفت: من از جزئیات اجرای رفع فیلتر از این سایت‌ها بخصوص
یوتیوب اطلاعی ندارم.
 
گفته می‌شود دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه و بخصوص دادستانی کل کشور باید درباره جزئیات این اقدام اظهار نظر کنند و اطلاع‌رسانی در این حوزه برعهده دادستانی کل کشور است.

گفته می‌شود شورای عالی فضای مجازی نیز طرحی را با عنوان مدیریت VPN و اینترنت کشور دنبال می‌کند. این پروژه بر مبنای ایجاد دسترسی متفاوتی برای چهار دسته خبرنگاران، پزشکان، دانشجویان و حوزه‌های علمیه قرار دارد.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcb.abfurhbgfiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما