چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۴
کد مطلب : ۳۰۶۰
plusresetminus
حدود یک ماه دیگر نام نویسی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری آغاز و در این بین روز به روز به صف مدعیان ریاست جمهوری نیز اضافه می‌شود.
غرضی و عباسی؛ نامزد‌های جدید ۱۴۰۰
صبح‌شد: حدود یک ماه دیگر نام نویسی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری آغاز و در این بین روز به روز به صف مدعیان ریاست جمهوری نیز اضافه می‌شود و این صف طویل و طویل‌تر می‌شود. از جمله افرادی که به تازگی اعلام حضور کرده اند، سید محمد غرضی مرد ۸۰ ساله این روز‌های عالم سیاست و یکی از شش کاندیدای انتخاباتی سال ۹۲ است.

وزیر دهه شصتی که پیشتر تصریح کرده بود آماده حضور در انتخابات است، چندی قبل نیز با اعتراض خود به محدودیت سنی قانون جدید اصلاح انتخابات ریاست جمهوری، نشان داد که عزمش برای ریاست جمهوری حسابی جزم است.

به گزارش ایسنا، غرضی با اعلام خبر کاندیداتوری خود برای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری تاکید کرد: «با شعار «ترجیح حقوق عامه بر حقوق خاصه» در انتخابات پیش رو حضور خواهم داشت.»

غرضی در توضیح شعار انتخاباتی خود گفت: «معتقدم که حقوق مردم بر حقوق قوای سه گانه و صاحبان امتیاز ترجیح دارد و این ترجیح نیز مبتنی بر فقه شیعه است؛ با خودم قرار گذاشته‌ام تا عمر دارم، از حقوق عامه دفاع کنم.» او که پیشتر در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ نیز نام نویسی کرده و درعین حال صلاحیت او توسط شورای نگهبان تایید نشده بود، در خصوص تایید نشدن صلاحیت اش در انتخابات ۱۴۰۰ نیز اظهار کرد: «من کار خود را انجام می‌دهم و برای انتخابات ثبت نام می‌کنم و شورای نگهبان نیز کار خود را انجام می‌دهد؛ اکثر اعضای شورای نگهبان من را می‌شناسند و سوابق من را می‌دانند؛ اگر صلاحیتم را تایید کردند، فبهاالمراد و اگر هم تایید نکردند، اعتراضی ندارم.» در کنار غرضی، محمد عباسی وزیر اسبق ورزش و جوانان و وزیر تعاون دولت‌های نهم و دهم نیز به جمع کاندیدا‌های ۱۴۰۰ پیوست. او با تاکید بر این که هماهنگی و گفت و گویی با احمدی نژاد در خصوص ورود به کارزار انتخاباتی نداشته است، با اشاره به عملکرد خود در دولت نهم و دهم گفت: «امروز کشور با چالش‌های متعددی به خصوص در بعد داخلی و معیشت رو به رو است. انتظار برای امثال بنده این است که در صحنه حضور یابیم و در این مسیر ایفای نقش کنیم. معتقدیم در ایران اسلامی، مردم تعیین کننده هستند.» محمد عباسی در پاسخ به این که آیا احمدی‌نژاد از شما حمایت خواهد کرد یا نه، گفت هر کسی که از بنده حمایت کند، خوشحال خواهم شد.

پیشتر گفته شده بود که در صورت تأیید نشدن صلاحیت احمدی‌نژاد برای انتخابات آینده، او از کاندیداتوری محمد عباسی، وزیر دولتش حمایت خواهد کرد. جمع کسانی که به تازگی اعلام آمادگی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری کرده اند به همین جا ختم نشده و حتی حجت‌الاسلام سید عباس نبوی رئیس مؤسسه تمدن و توسعه اسلامی نیز از حضور خود در انتخابات ۱۴۰۰ خبرداده و در خصوص اهداف انتخاباتی خود گفته است: «بنده عدالت همه‌جانبه، کارآمدی دانش‌بنیان، اقتدار منطقه‌ای و تعامل پایاپای با جهان را شعار خود اعلام می‌کنم. به‌دور از اظهارات شعارگونه معتقدم که باید به‌دنبال ایران سربلند و نظام جمهوری اسلامی کارآمد در پرتو کرامت نبوی (ص)، عدالت علوی (ع) و عزت حسینی (ع) باشیم.» همچنین در فضای رسانه‌ای برخی گمانه‌زنی‌ها حکایت از احتمال کاندیداتوری محمد شریعتمداری وزیر فعلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دارد.

در همین راستا شنیده‌های خبرنگار تسنیم حاکی از این است که برخی از چهره‌ها و گروه‌های نزدیک به دولت نیز پیشنهاد کردند تا اعلام کاندیداتوری کند که تاکنون وی اظهارنظری در این خصوص نداشته است. حتی شنیده شده است که شریعتمداری در ایام تعطیلات نوروزی در برخی جلسات انتخاباتی نیز که از او دعوت کرده بودند شرکت کرده است.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdca.inek49nww5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما