دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب : ۳۱۱۳
plusresetminus
شاخص کل بورس یک افت ۱۰ هزار تایی دیگر را هم در معاملات دیروز تجربه کرد تا همزمان با قفل شدن تعداد زیادی از سهم‌ها در صف فروش، یکی از بغرنج‌ترین شرایط خود را تجربه کند.
تجمع اعتراضی سهامداران!/وعده مسئولان
صبح‌شد: شاخص کل بورس یک افت ۱۰ هزار تایی دیگر را هم در معاملات دیروز تجربه کرد تا همزمان با قفل شدن تعداد زیادی از سهم‌ها در صف فروش، یکی از بغرنج‌ترین شرایط خود را تجربه کند.

همزمان تجمعات اعتراضی در خصوص وضعیت بورس همچنان وجود دارد. به گزارش خراسان، روند بورس کاملا تکراری شده است و تغییرات خاصی نسبت به روز‌های قبل در کلیت بازار وجود ندارد.

بیش از ۸۰ درصد نماد‌ها صف فروش اند و شاخص کل هم با افت ۱۰ هزار واحدی دیگر به یک میلیون و ۲۳۰ هزار واحد بازگشت. برخی تجمعات اعتراضی در مقابل سازمان بورس هم برگزار شد که در آن به مسئولان مختلف از جمله رئیس کل بانک مرکزی انتقاد شده است. در فضای مجازی نیز انبوهی از اعتراض‌ها متوجه دولت، وزارت اقتصاد و سازمان بورس است و کارشناسان هم انتقاد‌های زیادی مطرح کرده اند.

پاسخ دژپسند به انتقاد‌ها

دیروز وزیر اقتصاد در پاسخ به این انتقاد‌ها گفت: «برخی حیات‌شان در منفی‌نگری است. اگر شرایط مانایی شکل بگیرد، تکیه به بازار سرمایه و رونق آن نیز رخ می‌دهد.» وی افزود: این اظهارات، اثر منفی خودش را در بورس می‌گذارد؛ در صورتی که بازار سهام نباید وضعیت فعلی را داشته باشد.

دژپسند گفت: برخی فکر می‌کنند کاهش نرخ ارز لزوما به ریزش بازار سرمایه منجر می‌شود که به باور بنده اشتباه است. زمانی که تجارت خارجی کشور روان شود، بسیاری از بنگاه‌ها که مبتنی بر صادرات و نرخ ارز هستند، می‌توانند از ظرفیت‌شان استفاده بیشتری کنند، وقتی پول محصول‌شان را بگیرند الان هزینه جانبی بیشتری به بنگاه‌ها کاهش پیدا کند، همه این‌ها سبب بهبود بازار سرمایه می‌شود.

گفتنی است وزارت اقتصاد به تازگی در نامه‌ای پرداخت سود بیشتر از ۱۶ درصد توسط بانک‌ها را مشمول جریمه مالیاتی کرده و برخی این اقدام را عامل بازگشت پول به بازار سرمایه می‌دانند.

همزمان رئیس جمهور هم در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، با بیان این که سیاست مستمر دولت حمایت از بازار سرمایه بوده است، تصریح کرد: در سال جاری که سال پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید نام گذاری شده است، سعی دولت بر این است تا موانع رشد بازار سرمایه را مرتفع کند و تلاش خواهد کرد همراه با آموزش‌ها و ایجاد تمهیدات لازم، مردم را برای ورود به بازار سرمایه تشویق کند.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcj.vetfuqevtsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما