کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رفتار رئيس‌جمهور صربستان حقيرانه بود یا هوشمندانه؟

23 شهريور 1399 ساعت 9:27

یک نشریه زنجیره‌ای در اقدامی عجیب، از رفتار حقيرانه رئيس‌جمهور صربستان در مقابل ترامپ تمجید کرد.


صبح‌شد: روزنامه کیهان نوشت: مجله صدا که در اختیار کارگزاران بود و مدتی است به حزب اتحاد ملت (جایگزین حزب منحله مشارکت) واگذار شده، درباره تحقیر رئیس‌جمهور صربستان توسط ترامپ نوشت: هفته گذشته صفحه اول روزنامه‌های جناح راست (!؟) و کانال‌های افسران جنگ نرم پر شده بود از عکس رئیس‌جمهور صربستان در دیدار با دونالد ترامپ در کاخ سفید. راست گرایان ایرانی نوشتند و تیتر زدند عکسی که ترامپ از مذاکره و مذاکره‌کننده می‌پسندد، این است: همچون برّه‌ای در مذبح و برده‌ای در مسلخ.

این نشریه می‌افزاید: آيا اقداماتي از جنس كنش رئيس‌جمهور صربستان را بايد مايه شرمساري او دانست؟ فرض كنيم سياستمدار صرب همچون متهمي در اتاق بازجويي و حتي يك برده در مقابل همتاي آمريكايي خود نشسته است؛ اگر منافع صربستان چنين اقتضايي كند، بايد اقدام رئيس‌جمهور اين كشور را تمسخر كرد يا بايد آن را عقلانيتي سياسي خواند؟! ووچيچ در بلندمدت سياستمداري خواهد بود سرافراز و متعهد به منافع ملي، حتي اگر در كوتاه‌مدت بي‌هنران مدعي، او را به باد تمسخر گيرند!

این نوشته آمیخته با حقارت در حالی است که اولا حفظ حرمت طرف مذاکره‌کننده ربطی به چپ و راست در ایران ندارد و قاعده‌ای جهانی است که فقط مستکبرانی مانند ترامپ آن را زیر پا می‌گذارند. و عجیب اینکه در این فقره، گروهکی‌های مشارکت در لباس مجیزگویی و توجیه اقدام رذیلانه ترامپ درآمده‌اند. آنها مزدور ترامپند یا نوکری اوباما را می‌کردند یا هردو؟!

ثانیا اگر منتقدان راست محسوب می‌شوند -که دروغ و خلاف واقع است، چرا که جریان ضدآمریکایی هستند- نشریه حامی توهین و تحقیر رئیس‌جمهور آمریکا طبق تقسیم‌بندی مجعول خود، مثلا چپ به حساب می‌آید؟ کدام چپ؟ چپ آمریکایی دست‌ساز سرویس جاسوسی سیا که ماله‌کش سیاست‌های آمریکا باشد؟

ثالثا کدام مذاکره‌کننده‌ای در طول تاریخ توسط طرف مذاکره مورد توهین و تحقیر واقع شد و پس از آن، حقوق مردمش را به او دادند؟! یاسر عرفات؟ شاه حسین اردنی؟ ملک سلمان که ترامپ او را گاو شیرده لقب داد و گفت از عربستان 450 میلیارد دلار گرفتیم و برای بقای خود باید بیشتر از این بپردازند؟ نویسنده ارگان حزب اتحاد ملت کدام‌یک از این عناصر ذلت‌پذیر را الگوی خود قرار داده؟ یا اینکه پول مزدوری و یا وعده حمایت سیاسی دریافت کرده‌اند؟ یا دنبال بهانه‌ای برای پناهندگی می‌گردند و بنابراین مامور شده‌اند مرتکب خیانت حداکثری شوند؟ آیا نشنیدند که آقای روحانی خوش‌بین به مذاکره پس از عهدشکنی دولت ترامپ، مذاکره مجدد را دیوانگی خواند؟ مجانین یا آنها که خود را به دیوانگی زده‌اند، در این حزب نفوذزده چه می‌کنند؟

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 318

آدرس مطلب :
https://www.sobhshod.ir/news/318/رفتار-رئيس-جمهور-صربستان-حقيرانه-یا-هوشمندانه

صبح شد
  https://www.sobhshod.ir