يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : ۳۲۷
plusresetminus
رئیس پلیس فتا خراسان‌جنوبی از برداشت غیر مجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان که اقدام به خرید گوشی موبایل از طریق سایت دیوار کرده بود، خبر داد.
«دیوار» بازهم قربانی گرفت/ با آخرین ترفند کلاهبرداران آشنا شوید
صبح‌شد: علی محمدپور ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با مراجعه فردی به پلیس فتا مبنی بر اینکه در سایت کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز از طریق آگهی دیوار اقدام به خرید گوشی موبایل کرده و برای پرداخت هزینه پستی وارد درگاه بانکی شده و سپس از حساب وی مبلغی برداشت شده است، رسیدگی به این موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد فردی اقدام به درج آگهی مبنی بر فروش گوشی در سایت دیوار کرده بود و با این ترفند که ابتدا فقط هزینه پستی به مبلغ پنج هزار تومان را دریافت می‌کند، اعتماد کاربر را جلب و لینک درگاه جعلی را برای کاربر ارسال کرده است.

رئیس پلیس فتا خراسان‌جنوبی گفت: کاربر هم با توجه به ارزش پایین هزینه پستی با این دیدگاه که فقط همین مبلغ کم شاید از جیبش برود وارد لینک درگاه پرداخت شده و اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده، غافل از اینکه این درگاه فیشینگ بوده و تمامی اطلاعات کارت وی به سرقت رفته است.

محمدپور افزود: متهم بلافاصله با سوء استفاده از درگاه اصلی که در اختیار داشته، اقدام به برداشت از حساب شاکی می‌کند که با توجه به اظهارات شاکی و مستندات موجود، پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

وی به مردم توصیه کرد: هرگز به آگهی‌های درج شده در سایت‌ها اعتماد نکنند، قبل از دریافت کالای مورد نظر خود از صحت آن به صورت حضوری اطمینان حاصل کنند، هیچ گونه مبلغی تحت عنوان بیعانه، هزینه پستی وغیره پرداخت نکنند و در هنگام ورود به درگاه‌های پرداخت به نکات امنیتی توجه کنند که درگاه اصلی باشد و گرفتار درگاه جعلی یا فیشینگ نشوند.


انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcfiedmaw6d0.giw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما