سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۳۳۰۸
plusresetminus
برای متروی پردیس اکنون در مرحله اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط‌زیست هستیم به این دلیل که بخشی از این پروژه در محدوده اراضی محیط‌زیست است.
دلیل تاخیر کلنگ‌زنی متروی پردیس
صبح‌شد: مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در خصوص دلیل تاخیر کلنگ‌زنی متروی پردیس، گفت: برای متروی پردیس اکنون در مرحله اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط‌زیست هستیم به این دلیل که بخشی از این پروژه در محدوده اراضی محیط‌زیست است.

وی افزود: حدود دو هفته پیش معاونان سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور از مسیر متروی تهران- پردیس بازدید کردند و به شرکت عمران پردیس وعده دادند تا ۱۰ روز آینده مصوبه سازمان حفاظت محیط‌زیست برای پروژه صادر شود. مترو خود یک پروژه محیط‌زیستی است که باعث کاهش آلودگی هوا و همچنین کاهش تردد جاده‌ای و مصرف سوخت می‌شود.

هدایت عنوان کرد: این پروژه از پایانه شرق شروع شده و در پردیس دو ایستگاه دارد؛ یکی در فاز ۵ و دیگری روبه‌روی پارک علم و فناوری. اگر امروز کلنگ‌زنی انجام شود چهار سال طول می‌کشد تا به اتمام برسد. همچنین باید توجه داشت افتتاح مترو قطعا بر قیمت خانه‌های پردیس تاثیر می‌گذارد و آنها را گران می‌کند.

براساس این گزارش، مترو تهران ـ پردیس در واقع ادامه خط ۲ مترو تهران است که هم اکنون ایستگاه فرهنگسرای اشراق تهرانپارس در انتهای آن قرار دارد. طول خط مترو تهران ـ پردیس ۲۴ کیلومتر است که ۹ کیلومتر تونل دارد. این تونل دو قلو بوده که لازم است ۱۸ کیلومتر حفاری انجام گیرد و در مسیر، پل‌های بزرگ و با ارتفاع زیاد احداث خواهد شد.

قطار برقی پردیس به کلان‌شهر تهران از جنوب فاز ٣ شهر جدید پردیس و در مرز شهر بومهن شروع می‌شود. پس از طی حدود ۴ کیلومتر به ایستگاه میانی در شمال تقاطع دره بهشت فاز ٨ این شهر می‌رسد و با طی ٢٠ کیلومتر به ایستگاه پایانه جدید شرق در انتهای خط ٢ مترو کلان‌شهر تهران متصل می‌شود.

مطالعات احداث مترو از حدود هشت سال قبل آغاز شد تا اینکه اسفندماه سال گذشته تفاهم نامه احداث مترو پردیس بین شرکت عمران شهر‌های جدید و قرارگاه خاتم الانبیا (ص) به امضا رسید.

طبق تفاهم نامه عمران و قرارگاه خاتم قرار است ۳۰ درصد منابع مالی اجرای پروژه توسط قرارگاه خاتم و ۷۰ درصد توسط دولت از طریق منابع عمومی و منابع شرکت عمران شهر‌های جدید تامین شود. اما طولانی شدن فرآیند تصویب پروژه در کمیسیون اقتصادی دولت، بازار شایعات درباره این پروژه را داغ کرده است. این در حالی است که بسیاری از مردم پردیس در انتظار آغاز پروژه مترو هستند.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcf.xdmiw6dmcgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما