سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۳۳۰۹
plusresetminus
یکی از بهترین راه‌ها برای تامین آب مورد نیاز بدن در زمان روزه‌داری مصرف میوه‌ و سبزی‌های تازه است.
دورزدن تشنگی به وقت روزه‌داری
صبح‌شد:  یکی از بهترین راه‌ها برای تامین آب مورد نیاز بدن در زمان روزه‌داری مصرف میوه‌ و سبزی‌های تازه است. می‌توانید از میوه‌های این فصل نظیر انواع طالبی، خربزه و به‌خصوص هندوانه استفاده کنید.

این میوه‌ها علاوه بر این‌که آب مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند، سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز هستند. استفاده از سبزی‌های تازه به‌صورت سالاد به‌خصوص در وعده سحری نیز می‌تواند روش مناسبی برای تامین آب مورد نیاز بدن باشد.

در وعده افطار بهتر است آب جوشیده ولرم، چای کمرنگ یا شیر ولرم بنوشید. اما استفاده از چای پررنگ و قهوه برای روزه‌داران توصیه نمی‌شود.  مصرف آب بهترین و سالم‌ترین گزینه برای جلوگیری از تشنگی در طول روز و تامین آب مورد نیاز بدن است.

پس سعی کنید در فاصله بین افطار و سحر به دفعات آب بنوشید. نوشیدنی‌های دیگر نظیر نوشابه‌ها و آبمیوه‌های صنعتی، به‌دلیل محتوای بالای قند و همچنین احتمال افزایش وزن یا دوغ‌های گازدار به‌دلیل وجود گاز و نمک بالا انتخاب مناسبی نیست. غذاهای شور مثل انواع پنیرها و شوریجات و همچنین غذاهای پر ادویه و تند می‌توانند سبب تشدید تشنگی در طول روز شوند.

  یکی از بهترین نوشیدنی‌ها در ماه رمضان، قراردادن چند برش لیمو و چند برگ نعناع تازه در آب و نوشیدن از این آب است. شربت خاکشیر و تخم شربتی نیز به‌دلیل توانایی حفظ مقادیر قابل توجه آب در خود می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. سوپ‌های رقیق حاوی سبزی‌های تازه نیز گزینه‌های مناسبی برای تامین آب مورد نیاز بدن در ماه رمضان هستند. 

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcg.z9wrak9wypr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما