کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صفر تا صد خانه‌های لاکچری تهران

8 ارديبهشت 1400 ساعت 8:48

خانه های لاکچری در کدام منطقه بیشتر است، چه امکاناتی دارند و به چه قیمتی خرید و فروش می شوند؟


صبح شد: احتمالا شما هم صاحب یک خانه فوق لوکس نیستید و دوست دارید بدانید داخل این خانه‌ها چه امکاناتی وجود دارد؟ صاحب خانه کیست؟ قیمت خانه چقدر است؟ و سوالاتی از این قبیل.

با نگاهی به قیمت املاک در شهر‌های مختلف می‌توان به راحتی فهمید که تهران پایتخت خانه‌های لوکس و گران قیمت در ایران است و تعداد زیادی از این خانه‌های فوق لوکس را در خود جای داده که امکانات عجیب و قیمت سرسام آور آن‌ها زبان به زبان می‌چرخد؛ از کوچه پس کوچه‌های الهیه و نیاوران گرفته تا خیابان فرمانیه. به تازگی هم تصویری از آگهی فروش یک خانه ۹۲۰ میلیارد تومانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که بازتاب زیادی داشت. پس اگر ذهن تان کنجکاو شده که با این ساختمان‌ها بیشتر آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

 
خانه متری ۱۵۸ میلیون تومان!

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی کلنگی در پاییز سال ۹۹ در تهران، ۴۲ میلیون و ۲۷۳ هزار تومان و متوسط متراژ هر خانه کلنگی نیز ۲۰۹ متر مربع بوده که این مبلغ نسبت به تابستان همان سال رشد ۶/۱۸ درصدی و نسبت به پاییز سال گذشته رشد ۳/۱۲۰ درصدی داشته است.

مرکز آمار در آماری که پاییز سال گذشته منتشر کرد، درباره گران‌ترین واحد مسکونی در تهران هم نوشت: «گران‌ترین واحد مسکونی در تهران در معاملات مسکن، متری ۱۵۸ میلیون تومان قیمت گذاری و معامله شده است.» با این حال طبق این آمار حداقل قیمت فروش هر مترمربع واحد مسکونی در پاییز سال گذشته درشهر تهران ۴ میلیون تومان و حداکثر ۱۵۸ میلیون تومان بوده است. هرچند ممکن است در شهر‌های دیگر هم خانه‌های بسیار لوکسی وجود داشته باشد، اما اکنون با توجه به قیمت بالاتر مسکن در تهران نسبت به دیگر شهر‌ها طبیعتا گران‌ترین خانه‌ها هم در تهران قرار دارد و بیشتر تمرکز سازنده‌ها و خریداران خانه‌های لوکس محله‌های زعفرانیه، کامرانیه، شهرک غرب و الهیه است.
 
خانه‌هایی با امکانات لاکچری و متفاوت
 برای این که منظورمان را از لوکس متوجه شوید برخی از ویژگی‌های این آپارتمان‌ها را برای تان نوشته ایم. از ویژگی‌های خاص این آپارتمان ها، داشتن استخر‌های اختصاصی، سونا و جکوزی، حیاط‌های منحصربه فرد با آبشار، برکه و آلاچیق، سالن بیلیارد یا سینمای سه بعدی با پارکینگ‌های اختصاصی و دید ۳۶۰ درجه به شهر، دیوار‌های طلاکوب شده، روف گاردن و... است.
 
بازدید از خانه‌های لوکس با پرینت حساب و ماشین میلیاردی
سال پیش در همین صفحه در باره شرایط بازدید از خانه‌های لوکس نوشتیم. شرایطی که باعث می‌شود ما مردم عادی حتی برای تماشای آن‌ها هم نتوانیم برویم.

در آن گزارش نوشتیم که مردم عادی در بسیاری از مواقع حتی قادر نخواهند بود از املاکی که با عنوان برخی از برندسازان معروف تهران ساخته شده است، بازدید کنند و بازدید کردن از این املاک در صورتی امکان پذیر است که گردش حساب فرد بازدید کننده از یک حدی بالاتر باشد و همچنین خودروی شخصی وی بیشتر از ۵ میلیارد تومان قیمت داشته باشد.
 
پارامیس فرشته

این برج ۱۳ طبقه، در خیابان فرشته تهران قرار دارد. واحد‌های مسکونی لوکس آن ۴۵۰ مترمربع با ۴ متر ارتفاع و پنت هاوس آن ۵۴۰ مترمربع است. از امکانات دیگر این خانه لوکس می‌توان به ۵۰۰ مترمربع لابی با ارتفاع ۵/۶ متر، ۱۵۰ مترمربع سالن اجتماعات، ۳۰۰ مترمربع استخر و ۲ هزار متر مشاعات بسیار لوکس اشاره کرد. برای خرید واحد‌های این مجتمع باید بیش از ۴۰ میلیارد تومان پرداخت کنید.
 
برج قصر چناران

آپارتمان‌های موجود در برج قصر چناران که در تجریش واقع شده، جزو گران‌ترین آپارتمان‌ها به حساب می‌آیند. متراژ این خانه‌های لوکس بین ۳۲۰ تا ۶۴۰ مترمربع و ارتفاع سقف هم ۴ متر است.

مشاعات این مجتمع شامل ۲ هزار متر لابی با ارتفاع ۱۲ متر، استخر ۵۰۰ متری و سالن ورزشی بسیار مجهز است. برای خرید آپارتمان در این برج حداقل باید ۲۰ میلیارد تومان پرداخت کرد.
 
آپارتمان ۶۰۰ میلیاردی

اسفند ۹۹ آگهی یک مجموعه ۳۱ طبقه‌ای در رسانه‌ها منتشر شد که خبر از فروش آپارتمان‌هایی با متراژ ۴۵۰، ۵۵۰، ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ متر مربعی می‌داد، با امکانات ویژه یعنی همان امکانات خانه‌های لوکس به همراه خدمات هتلینگ به‌صورت ۲۴ ساعته و مجهز به کارواش و لاندری اختصاصی. برای واحد‌های این مجموعه که در شمال تهران قرار دارد، قیمت از متری ۱۸۰ میلیون تومان شروع می‌شد و تا ۲۸۰ میلیون تومان می‌رسید.

هر چند هنوز خبری از فروش واحد‌های این مجموعه منتشر نشده، اما با یک حساب سرانگشتی یک واحد ۲ هزار متری این مجموعه حدود ۶۰۰ میلیارد تومان می‌شود.
 
گران‌ترین خانه در جهان

روزنامه سان چاپ انگلیس عکس‌هایی از داخل کاخ بن سلمان در فرانسه که سال ۲۰۱۵ میلادی آن را ۲۳۰ میلیون پوند (۳۰۰ میلیون دلار) خریده، منتشر کرد. در این تصاویر دیده می‌شود این کاخ که به آن «گران‌قیمت‌ترین خانه روی زمین» نیز می‌گویند، دارای یک زیرزمین با گنجایش ۳ هزارشیشه، یک رقاص‌خانه و یک کلوب شبانه خصوصی است.

در‌های این قصر از طلاست و پله‌های آن از ورقه‌های طلا پوشیده شده‌اند، همچنین تابلو‌های نقاشی بسیار گران‌قیمتی روی دیوار‌های این کاخ مشاهده می‌شوند.

یک اتاق شیشه‌ای نیز زیر آب با انواع ماهی‌ها مانند فیلم جیمز باند وجود دارد. به نوشته روزنامه سان، بن سلمان در سال ۲۰۱۵ پس از ناکامی در خرید باشگاه منچستر یونایتد، مبلغ ۲۳۰ میلیون پوند را برای این قصر فرانسوی شگفت‌انگیز موسوم به «کاخ لویی چهاردهم» با مساحت ۱۵ هزار مترمربع پرداخت کرد.

این کاخ همانند سبک قلعه‌های قرن ۱۷ فرانسه طراحی و در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ در نزدیکی کاخ ورسای بنا شده است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 3310

آدرس مطلب :
https://www.sobhshod.ir/news/3310/صفر-صد-خانه-های-لاکچری-تهران

صبح شد
  https://www.sobhshod.ir