کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ازدحام در صف دریافت واکسن کرونا

8 ارديبهشت 1400 ساعت 10:44

انتشار فیلمی از ازدحام کادر درمان در صف انتظار دریافت واکسن کرونا حسابی خبرساز شد.


صبح شد: انتشار فیلمی از ازدحام کادر درمان در صف انتظار دریافت واکسن کرونا حسابی خبرساز شد. کاربران توییتر فارسی همزمان با واکنش به این ویدیو به مشکلات و خستگی کادر درمان کشور پرداختند و هشتگ «کادر درمان» را داغ کردند.

آنچه در ادامه می‌خوانید، منتخبی از این توییت‌هاست:

«‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏آمار فوتی‌های کرونا تو ۲۴ ساعت گذشته ۴۹۶ نفر بوده. به عنوان یه عضو کوچیک از خانواده بهداشت و درمان، می‌دونید الان چه حسی دارم؟ انگار از یه چاه عمیق به زحمت خودم رو کشیده بودم بالا، همین که رسیدم دست بندازم به زمین و خودم رو بکشم بیرون، یکی با لگد پرتم کرد دوباره ته همون چاه. غمگین‌ام. عصبی‌ام»، «‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‎‏‏‎متاسفانه در جامعه ما وقتی شایسته‌سالاری نباشه هرکس که صندلی مدیریت رو اشغال می‌کنه اسم خودش رو می‌گذاره مدیر. تاسف‌باره.

یک لیست اسامی ازکادر ثبت کردن و زمان اعلام کردن رو هر بچه دبستانی‌ای می‌تونه انجام بده‎‎‏‎‏‏»، «‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏این‌ها رو ولش کن. رقص کادر درمان چی شد؟ ‎»، ‏ «‏‏‏‎‏‏‏وضعیت تزریق واکسن به ‎کادر آزمایشگاه در ‎شیراز نشان می‌دهد که اگر در وزارت بهداشت را زودتر ببندند، میزان مرگ و میر ناشی از کرونا کمتر خواهد شد.

بی‌کفایتی این وزارتخانه تمامی ندارد و بیشتر به کادر درمان هم آسیب می‌زند. انگار مفهوم مدیریت کلا در این وزارتخانه تعریف نشده است‎‎‎‎‎‏‏»، «‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏این وضعیت تزریق واکسن به کادر درمان تو شیرازه. به همه کادر آزمایشگاهی شیراز اعلام شده که ساعت ۸ برای تزریق واکسن به این محل مراجعه کنند و همچین افتضاحی به بار آوردند‎»، «‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏فکر کن برای تحویل کتاب در‎کانون زبان به همه چند هزار نفر اعلام کنیم در یک ساعت جمع بشوند و تحویل بگیرند. دقیقا همین می‌شه. چه کسی اینطور اطلاع‌رسانی کرده؟ ‎‎‎»، «‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏یکی از مشکلات اساسی که به شدت انرژی کادر درمان رو می‌گیره اینه که بیماران مسن وقتی به تخت بیمارستان می‌رسند، مشکل قلبی، کلیوی، گوارشی و... دارند و علاوه بر ‎کرونا این مشکلات هم باید پیگیری و درمان بشه. یک نفر با چند مریضی و چند نوع دارو و درمان‎»، «‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‎امروز برای تولد پسرم بیمارستان بودم. اغلب کادر درمان که واکسن آسترازنکا دریافت کرده بودند دچار مشکلات شده‌اند. بعضی‌ها رو هم فرستادند خونه‎‎‎‎»، «‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‎کادر درمان را شکست می‌دهیم! ‎‎»، «‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‎‏‏کاش آدم‌ها هیچ‌وقت در برابر دوگانه تصمیم‌گیری‌های می‌خواهید یا نه، می‌آید یا نه، قبول می‌کنید یا نه و... قرار نگیرند.

امروز که از مرکز بهداشت برای نوبت‌دهی واکسن کرونا پدربزرگ ۸۶ ساله‌ام تماس گرفتند اول خوشحال شدم ولی بعد به این فکر فرو رفتم که چه عزیزانی از کادر درمان گرفته تا پاکبان، آتش‌نشان و سرباز و... هنوز به طور کامل واکسینه نشدند و ما باید تصمیم بگیریم که عزیزانمون واکسن بزنند یا نه»، «‏‏‏‏‏‏‏‏درباره ویدیوی منتشر شده امروز یه سری از دوستان می‌گویند، کادر درمان بلد نیستند صف ببندند. محیط سربسته و اون آقایی که جلوی در ایستاده رو نمی‌بینید؟! ‎‏‎‏» «‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‎هیچ‌وقت نمی‌شه زحمات کادر درمان رو جبران کرد. امیدوارم کائنات یجوری جواب این زحمات رو بده. خیلی مراقب باشید‎‏‏»، «‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‎‏‎‏بال درمیارم وقتی دوست‌های پرستارم یا دانشجوی علوم پزشکی استوری واکسن‌هاشون رو می‌زارند. انگار تو نیویورک دارن به خودم فایزر می‌زنند‎»، «‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏هوا جوریه که نزنی بیرون به خودت ظلم کردی. بزنی بیرون به کادر درمان» و «‏‏‏‏‏‏‎چرا دیگه نمی‌رقصید؟ من به امید دیدن رقص کادر درمان اومدم بیمارستان‎‎».

انتهای پیام/


کد مطلب: 3322

آدرس مطلب :
https://www.sobhshod.ir/news/3322/ازدحام-صف-دریافت-واکسن-کرونا

صبح شد
  https://www.sobhshod.ir