کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«بولتن» امنيتی عليه رييس‌جمهور

13 ارديبهشت 1400 ساعت 9:25

کافیست نام او را در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های ارتباط جمعی و گوگل جست‌وجو کنید تا با هزار و یک اظهارنظری مواجه شوید .


صبح شد: کافیست نام او را در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های ارتباط جمعی و گوگل جست‌وجو کنید تا با هزار و یک اظهارنظری مواجه شوید که اکثر قریب به اتفاق‌شان با مُهر رد نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی و اجرایی و قضایی و نظارتی مواجه شده‌اند؛ «جواد کریمی قدوسی»، یکی از جنجالی‌ترین نمایندگان ادوار مجلس!

نگاه خاص کریمی‌قدوسی به سیاست و اظهارات به‌زعم مسوولان امر، عمدتا خلاف واقعش طی سالیان گذشته، سبب شده تا برای خود اسم و رسمی میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان دست و پا کند و همزمان چهره‌ای محبوب برای طیفی به شمار آید که در مشی و مرام سیاسی به تندروی شهره‌اند، همان‌طورکه او به چنین صفتی متصف بوده و هست.

مساله شنود رییس‌جمهوری توسط سپاه که ازسوی این نهاد تکذیب شد یا ارتباط مسوولان دولتی با چهره‌های اروپایی و بعضا رژیم صهیونیستی که هرکدام در زمان خود از سوی نهاد‌های مربوطه تکذیب شده تنها بخشی از اظهارات این نماینده عضو جبهه پایداری مشهد در مجلس است؛ اظهاراتی که تاکنون موجبات برخورد نهاد‌های قضایی با او را فراهم نیاورده و از قرار معلوم تنها اوست که تمام و کمال از مصونیت پارلمان مدنظر قانون اساسی و حتی از مصونیتی فراتر از این حد و حدود قانونی برخوردار است؛ وگرنه افکار عمومی فراموش نکرده تلاش شبانه ماموران را برای بازداشت نماینده‌ای که همین چند سال پیش، صرفا سوالی را درباره موضوعی در صحن علنی مجلس مطرح کرده بود. حالا ظاهرا همین مصونیت آهنین و رسوخ‌ناپذیر کریمی‌قدوسی سبب شده تا او بار دیگر از «نفوذ» بگوید و انگشت اتهام را به سوی شخص رییس‌جمهوری و البته اعضای خانواده‌اش بگیرد.

«سیر تا پیاز نفوذ در نهاد ریاست‌جمهوری» تیتری است که وبسایت «بولتن‌نیوز» یکی از رسانه‌های مطلوب اصولگرایان تندرو برای گفت‌وگوی خود با کریمی قدوسی انتخاب کرده است.

چه آنکه او، رسما حسن روحانی را به «خط گرفتن» از سرویس جاسوسی MI۶ متهم کرده و گفته است: «یکی از پرونده‌های مهم در نهاد ریاست‌جمهوری نفوذ ام‌آی‌سیکس انگلستان از طریق اسماعیل سماوی خواهرزاده رییس‌جمهور بود. این سرویس جاسوسی مرتب به خواهرزاده روحانی زنگ می‌زد و خط و مشی و مواضع رییس‌جمهور را به خواهرزاده‌اش دیکته می‌کرد. پرونده این فرد همچنان در دادسرای رسانه در جریان است.

امیدواریم قوه قضاییه در خصوص این پرونده به مردم اطلاع‌رسانی کند و بگوید که چگونه رییس‌جمهور برای بازداشت خواهرزاده خود، قوه قضاییه را تهدید می‌کرد.»

او در شرایطی تهدید‌های حسن روحانی را دلیل عدم رسیدگی به پرونده مورد ادعایش اعلام کرده که اگر قرار بر تهدید باشد، منطقی‌تر آن بود که روحانی از آن برای جلوگیری از بازداشت برادرش استفاده کند، نه خواهرزاده‌اش؛ به بیان دیگر در شرایطی که روحانی ظاهرا از جایگاه خود به نفع حل و فصل پرونده حسین فریدون استفاده نکرده، فشار به قوه قضاییه، آن‌هم به زبان «تهدید» برای ممانعت از بازداشت خواهرزاده‌اش، تاحدودی باورناپذیر است.

ادعا‌های کریمی قدوسی، اما منحصر به رییس‌جمهوری نبوده و در ادامه محمود واعظی، رییس‌دفتر رییس‌جمهوری را نیز دربر گرفته است.

او صراحتا این مقام مسوول دولتی را به حمایت از رسانه‌ای متهم کرده که موسس و مدیرش همین چند ماه پیش به نحوی که هنوز برای افکار عمومی ناروشن مانده، به ایران بازگردانده شد و درنهایت محکوم و اعدام شد: «زمانی که آقای واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود از ادمین‌های کانال معاند آمدنیوز حمایت می‌کرد و بعد دیدیم که نه‌تن‌ها برخوردی با واعظی نشد، بلکه او در نهاد ریاست‌جمهوری به عنوان رییس‌دفتر رییس‌جمهوری مشغول به کار شد.»

این اظهارات حداقل تا زمان نگارش این گزارش با پاسخی همراه نشده ولی فارغ از محتوای ادعا‌های کریمی‌قدوسی و صرفا با توجه به پیشینه و کارنامه نماینده‌ای که از آن گفته و البته رسانه‌ای که منتشرشان کرده، حتی اگر به‌صورت رسمی هم تکذیب نشود، بسیار سخت باورپذیر خواهد بود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 3375

آدرس مطلب :
https://www.sobhshod.ir/news/3375/بولتن-امنيتی-عليه-رييس-جمهور

صبح شد
  https://www.sobhshod.ir