کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نظر معاون پیشین صدای رسانه ملی درباره «کلاب هاوس»

13 ارديبهشت 1400 ساعت 15:34

نشست «تنظیم‌گری کلاب‌هاوس، الزامات و راهکارها» با همکاری مشترک دفتر مطالعات تنظیم‌گری ساترا و هسته پژوهشی رسانیوم به صورت مجازی برگزار شد.


صبح شد: نشست «تنظیم‌گری کلاب‌هاوس، الزامات و راهکارها» با همکاری مشترک دفتر مطالعات تنظیم‌گری ساترا و هسته پژوهشی رسانیوم به صورت مجازی برگزار شد.

این رویداد با هدف بهره جستن از آرای متنوع و متعدد افراد صاحب‌نظر برای شناخت وجوه مختلف این فضای ارتباطی و پیشنهاد‌های تنظیم­گرایانه مربوط به آن، با حضور ۱۴ استاد دانشگاه و فعال رسانه‌ای و همچنین کارشناسان حوزه کسب‌وکار و با حضور ۸۰ نفر از دانشجویان سراسر کشور در قالب چهار پنل برگزار شد.

حسن خجسته، عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما در این نشست با اشاره به اینکه کلاب‌هاوس یک نرم‌افزار ایدئولوژیک است گفت: هر جا که ادمین دارد، یک رویکرد ایدئولوژیک قطعی وجود دارد. ممکن است تعداد زیادی در روم‌ها شرکت کنند و تعداد زیادی هم برای مشارکت در گفتگو درخواست داشته باشند؛ اما ادمین به دلیلی که خودش می‌داند همه را در مشارکت دخیل نمی‌کند و نمی‌پذیرد؛ این‌یک رویکرد ایدئولوژیک و یک محدودیت است.

معاون پیشین صدای جمهوری اسلامی ایران با بیان مقدمه‌ای بر تنظیم‌گری؛ دولت مسئول، رسانه مسئول و پاسخگو و همچنین کاربر مسئول را به‌عنوان سه محور تنظیم‌گری معرفی کرد و گفت: ما در ایران، کششمان به سمت [فقط]رسانه مسئول و کاربر مسئول است و مسئله دولت مسئول را کمتر مورد بحث قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 3380

آدرس مطلب :
https://www.sobhshod.ir/news/3380/نظر-معاون-پیشین-صدای-رسانه-ملی-درباره-کلاب-هاوس

صبح شد
  https://www.sobhshod.ir